- Katılım
- 1 Kas 2010
- Mesajlar
- 36
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Arkadaşlar Foruma yeni katıldım. Ankaradan Gökhan ben.
Forumu inceledim sorunumla ilgili bilgilere ulaştım ama yinede sormak istiyorum.
Sorunum şu,
Aracımı geçen hafta perşembe günü egzos emisyonunu (zamanı geldiği için) yaptırmak için bir servise götürdüm. Buraya kadar herşey normaldi çekişi vs herşey iyiydi. Neyse aracım LPG deyken ölçümü yaptı sorun yok dedi. Benzine almamı söyledi aldım sonrada yeniden ölçüm yaptı. Benzindeyken emiisyon değerleri çok yüksek çıktı bu şekilde onaylayamam deyince servisten çıktım ayarlatıp tekrar gelirim dedim. O sıra LPG ye almayı unutmuşum. aşağı yukarı 3-4 km yol yaptıktan sonra çevre yoluna girdim tamda bu sırada arabada bir silkeleme gibi tekleme gibi birşey hissettim. Bende benzinde pek kullanmadığım için pislik vs geldi zannedip eve kadar benzinde ve yüksek devirde kullandım arabayı 15 km kadar.
Ertesi gün LPG ye alıp işimi halletmek için yola çıktım ama hangi vitese alırsam alayım 2000 ile 4000 devir arasında sabit ve az gaz verdiğimde silkeleme yaptığını gördüm. o sırada akü ışığıda aynıp sönmeye başladı bende direk şaşmaz oto sanayiye gittim herzaman gittiğim özel servise.
Öncelikle akü ışığını halledelim dediler şarj dinamosu diotlarımı ne yanmış yaptılar. bu sırada teklemeyi bu arızanın yapabileceğini söylediler. Neyse şarj dinamosu yapıldı. Gerçektende tekleme eve gelene kadar olmadı. ertesi gün yine çıktım yine tekliyor. motor soğukta olsa ısınmışta olsa benzindede olsa Lpg dede olsa tekliyor. Gittim tamirciye dedilerki ateşleme bobini bozulmuş değiştirdik Delphi marka taktılar orijinal dediler neyse. yola çıktım eve döneceğim tekleme azalmış ama halen var geri döndüm. Tamirci gezdi geldi. Hemen Kelebekmidir nedir onu temizlediler hava filtresini temizlediler. ve hava gaz karışımı düşük devirde yetersiz hava aldığından sallar deyip gönderdiler beni. Ama sorunum halen devam ediyor. her viteste 2000 - 4000 devirler arası sallıyor resmen araba sabit gazda yani. Gazı biraz basarsam hemen toparlıyor.
Sabah depoyu benzinle doldurdum zaten çeyreğin üstünde benzin vardı. Birde enjektör temizleyici ekledim yüksek hız ve devirde 120 km yol yaptım şehir dışı. sorun belki geçer diye halen aynı. Yanlız şöyle birşey keşfettim. araç benzindeyken eğer motor eletrik ışığı yanarsa teklemeyi kesiyor. Eğer sönerse aynen teklemeye devam.
Bu ışık lpg deyken arada yanar sönerdi tamirci lpgli araçlarda normal demişti ama benzinde hiç yanmıyordu bugün arada yanıyor bayağı süre öyle kalıyor sonra sönüyor teklemede başlıyor.
Şu an ise arıza ışığı sürekli yanıyor
Siz ustalara soruyorum sorunum nedir? haftasonuna kadar sanayiye gidemeyeceğim o yüzde o güne kadar kesin bir bilgiye ulaşabilirsem çok memnun olurum.
Bu arada araç 2001 yılından beri bende 75 000 deyken aldım LPG ise 2002 de takıldı şu an 250 000 de 10 000 km önce triger seti değişti. 2 hafta öncede bakımı yapıldı.
Daha önceleri çekiş problemi yaşamıştım ve sorun olarak katalitik konvektör tıkalı dediler devre dışı bıraktım.
Forumu inceledim sorunumla ilgili bilgilere ulaştım ama yinede sormak istiyorum.
Sorunum şu,
Aracımı geçen hafta perşembe günü egzos emisyonunu (zamanı geldiği için) yaptırmak için bir servise götürdüm. Buraya kadar herşey normaldi çekişi vs herşey iyiydi. Neyse aracım LPG deyken ölçümü yaptı sorun yok dedi. Benzine almamı söyledi aldım sonrada yeniden ölçüm yaptı. Benzindeyken emiisyon değerleri çok yüksek çıktı bu şekilde onaylayamam deyince servisten çıktım ayarlatıp tekrar gelirim dedim. O sıra LPG ye almayı unutmuşum. aşağı yukarı 3-4 km yol yaptıktan sonra çevre yoluna girdim tamda bu sırada arabada bir silkeleme gibi tekleme gibi birşey hissettim. Bende benzinde pek kullanmadığım için pislik vs geldi zannedip eve kadar benzinde ve yüksek devirde kullandım arabayı 15 km kadar.
Ertesi gün LPG ye alıp işimi halletmek için yola çıktım ama hangi vitese alırsam alayım 2000 ile 4000 devir arasında sabit ve az gaz verdiğimde silkeleme yaptığını gördüm. o sırada akü ışığıda aynıp sönmeye başladı bende direk şaşmaz oto sanayiye gittim herzaman gittiğim özel servise.
Öncelikle akü ışığını halledelim dediler şarj dinamosu diotlarımı ne yanmış yaptılar. bu sırada teklemeyi bu arızanın yapabileceğini söylediler. Neyse şarj dinamosu yapıldı. Gerçektende tekleme eve gelene kadar olmadı. ertesi gün yine çıktım yine tekliyor. motor soğukta olsa ısınmışta olsa benzindede olsa Lpg dede olsa tekliyor. Gittim tamirciye dedilerki ateşleme bobini bozulmuş değiştirdik Delphi marka taktılar orijinal dediler neyse. yola çıktım eve döneceğim tekleme azalmış ama halen var geri döndüm. Tamirci gezdi geldi. Hemen Kelebekmidir nedir onu temizlediler hava filtresini temizlediler. ve hava gaz karışımı düşük devirde yetersiz hava aldığından sallar deyip gönderdiler beni. Ama sorunum halen devam ediyor. her viteste 2000 - 4000 devirler arası sallıyor resmen araba sabit gazda yani. Gazı biraz basarsam hemen toparlıyor.
Sabah depoyu benzinle doldurdum zaten çeyreğin üstünde benzin vardı. Birde enjektör temizleyici ekledim yüksek hız ve devirde 120 km yol yaptım şehir dışı. sorun belki geçer diye halen aynı. Yanlız şöyle birşey keşfettim. araç benzindeyken eğer motor eletrik ışığı yanarsa teklemeyi kesiyor. Eğer sönerse aynen teklemeye devam.
Bu ışık lpg deyken arada yanar sönerdi tamirci lpgli araçlarda normal demişti ama benzinde hiç yanmıyordu bugün arada yanıyor bayağı süre öyle kalıyor sonra sönüyor teklemede başlıyor.
Şu an ise arıza ışığı sürekli yanıyor
Siz ustalara soruyorum sorunum nedir? haftasonuna kadar sanayiye gidemeyeceğim o yüzde o güne kadar kesin bir bilgiye ulaşabilirsem çok memnun olurum.
Bu arada araç 2001 yılından beri bende 75 000 deyken aldım LPG ise 2002 de takıldı şu an 250 000 de 10 000 km önce triger seti değişti. 2 hafta öncede bakımı yapıldı.
Daha önceleri çekiş problemi yaşamıştım ve sorun olarak katalitik konvektör tıkalı dediler devre dışı bıraktım.