Aracım her türlü müdaheleye ragmen sağa cekiyor!!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bugraGT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bugraGT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
3,755
Tepkime puanı
0
Puanları
0
2007 yıllarındada acayip bir şekilde saga çekiyordu amortisörün birnnin içine kacmıs oldugunu görmüştük düzeltince geçmişti.


aracım 2008 mayıstan beri deli gibi sağa çekiyor özellikle yüksek hızlarda bir anlık dalgınlıkta çok kısa sürede en sol seritten en saga gidiyor.

bir yıl içinde ön takımda değişmeyen hiç bir parca kalmadı.

direksiyon kutumda tak tuk ses var sadece o değişmedi hiç.

aracın rottan çıkmıs hali hafif saga çeker olarak çıkıyo 2 gün içinde saga çekiş artmaya başlıyor


artık dayanılmaz bir boyuta gelince yine parca değişiğimi yine rot ayarı.

lastikler 2 takım değiştirdim çekme geçmedi.

en son rot ayarımın görüntüsü



sağ ortadaki deger digerlerine göre farklı duruyo usta o saga çekemye neden olmaz diye ısrar ediyor.

amortisör yinemi içeri kaçtı?? yoksa ömrü doldumu artık??
direksiyon kutusu saga çekmeye neden olurmu??

artık düz gitmek için direksiyonu sola cevirmek istemiyorum.

ışıklarda kalkarken eger patinaj çekersem kendimi sagımdaki aracın üzerinde buluyorum nerdeyse:(
 
Hic ön tekerleklerli arkalarla yer degistirmeyi denedinmi??? en azindan bir adim önde oluruz...
 
büyük bir kaza yaşadınmı kafes sisteminde hasar bırakacak derecedeki kazalarda araç hiçbir zaman eskisi gibi olmaz sağa sola kaçma veya araç kapılarında tam kapanmama vs sorunlar olabilir

yada sen direksonu hafif sola kaydırttır :) oyle takılırsın
 
lastikleri sağ sol değiştirip denedinizmi,eğer lastikte sorun varsa sola çekecektir kesinlikle ve lastiğim yeni yapmaz bunu demeyin!
 
ön arka sağ sol oalrak tekerlerdeki tüm olasılıklar denendi kaza yok aracta

2 adet sürtme var :S

valla benimde aklıma yatıyo direksiyonu rota girdiginde dicem sen bunu sola cekicek sekilde ayarla aracta saga ceksin bizde dogru yolu ortayı bulalım


2 takım lastikle denedim bide kıs lastikleri 3 takım eder jantlarıda kontrol ettirdim sürekli yerlerini değiştip deniyorum
 
Amartisörleri degistirdiginde almanca sturtz einstellung diyoruz bilen kardesim resime bakarak ne anlatmak istedigimi buraya anlatsin...bu ayari yalnis yaptilarsa ondan yapar..

lkg_sturz.jpg



Ondan sonra pahali masraf olan direksiona bakarsin kardesmi...
tabii sag fren baskisinda ariza yoksa ...
 
Son düzenleme:
Amartisörleri degistirdiginde almanca sturtz einstellung diyoruz bilen kardesim resime bakarak ne anlatmak istedigimi buraya anlatsin...bu ayari yalnis yaptilarsa ondan yapar..

lkg_sturz.jpg



Ondan sonra pahali masraf olan direksiona bakarsin kardesmi...
tabii sag fren baskisinda ariza yoksa ...
kamber açısı onun türkçesi... kamber açısı sağa sola çekmeye neden olacağıı hiç samıyorum zaten kamberdeki çok büyük hatada lastiklerdeki aşırı aşınmadan hemen anlaşılır...
 
kamber açısı onun türkçesi... kamber açısı sağa sola çekmeye neden olacağıı hiç samıyorum zaten kamberdeki çok büyük hatada lastiklerdeki aşırı aşınmadan hemen anlaşılır...

Tesekür ederim kardesim..ama kardes amartisör ice kacmisti diyor(yani kamper ayari) düzeltik diyor sonucta biri bu dedgimiz ayarda degil cünkü itekleme ile düzeltilmez ....ki buda sag amrtisör...ve teki uyum yapmazsa oraya ceker..veya o düzelttigi amartisörü degistimedi ise amartisör yapiyordur.....zaten ikisini birden degistirilmesi lazim idi...:confused:
 
kamber açısı bozulursa çekme yapmaz diye biliyorum bende,genellikle direksiyon toplamama yapabilir kamber açı sorununda..
 
Tesekür ederim kardesim..ama kardes amartisör ice kacmisti diyor(yani kamper ayari) düzeltik diyor sonucta biri bu dedgimiz ayarda degil cünkü itekleme ile düzeltilmez ....ki buda sag amrtisör...ve teki uyum yapmazsa oraya ceker..veya o düzelttigi amartisörü degistimedi ise amartisör yapiyordur.....zaten ikisini birden degistirilmesi lazim idi...:confused:
amortisör içeri kaçtığı zaman her ayarı bozulur sadece kamberi değil... negatif kamberin amacı aracın yeri virajlarda daha iyi tutması içindir... bazen eski mercedeslerde görülür otobanda hızlandıkça lastiklerin duruşu değişir işte bunun amacı negatif kamber vermektir... kamber açınız çok positif olursa araba virajda yol tutmaz çok negatifde de aynısı olur ayrıca lastiğin iç veya dış kısımları aşınır bozuk kamberden dolayı ama bozuk kamberden dolayı bir yere çekeceğini sanmıyorum... ama amortisör bir kere içeri kaçtıysa gene orada bir sorun olabilir bir şaseciye gidip baktırmak lazım... direksiyon hiç sökülüp takıldı mı? acaba direksiyon mu yanlış takıldı da bu kadar sorun çıkartıyor diye merak ettim :) bende de gaza bastığımda sola çekme var bir türlü bulamadım neden olduğunu... umarım en kısa zamanda bulursun...
 
Geri
Üst