Cözülemeyen Sağa çekme

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle herkese hayırlı akşamlar. Aracım Corsa D 1.2 16V 2008 enjoy.
Arac ile allah kimsenin başına göstermesin bariyere carptım önden. Toplattım tekrar. Ilk 1 ay hic sapma dalma çekme yoktu. Ama bu son 2 haftadır aracımda sağ cekme var. Şase uclarında duzeltme yapıldı. Ama 2 ayrı saseci ve 4 rotbalansçı gezdim şase olsun arka dingil olsun kontrol için. Ama hepsi şaselerinde arka dingilinde ölcüleri gayet normal dedi. Ama ön sol teker sağ tekerden 0.5 cm ileride. Bazıları 1 cm diyor bazıları 0.5 cm diyor. Ilk zamanlar gram cekme yoktu temiz asfaltta 120 ile giderken direksiyonu bırakırdım düz giderdi. Ama şimdi direksiyonu bıraktığım zaman saat 12:30 yönüne donüyor ve sağa cekiyor. Lazerli rotcuya gittim arac üstünde balans sonrasında rot yaptı. Test ettik araç hic cekme yapmadı. 2 gun sonra yola cıktım direksiyonu bırakınca cekiyor ama direksiyon düzken cekmiyor. En ufak bir esneme veya yol bozuk gibi olsa bile hemen direksiyon 1 tık sağa kırıyor. Ortalayınca düzeliyor bırakınca yine aynı sol taraftaki cukurlarda sola dönme olmuyor ama direksiyon sağdan cabuk etkileniyor. 4 lastik daha 3 aylık yeni sıfır. Amortisör kule bilyaları takozu vs. Orjinal gm marka taktırdım. Ama direksiyonu arac durur haldeyken oynatınca mafsaldan tıkırti geliyor sizce mafsal böyle bir direksiyon oynatıp cekme yapmasinı saglarmı
Bu arada her zaman yapmasada ışıklarda yavaşlarken seritten taştıgımda şeride girmek için saga hafif kırdıgımda ve o sirada frene bastıgımda direksiyonu saga döndürmek icin hafif zorluyor ama her zaman yapmıyor

 
Son düzenleme:

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar yokmu yardım edebilecek bu konuda tecrübe yaşamıs biri?
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,443
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun...Yani yapılacak şeylerin birçoğunu siz yapmışsınız zaten..Fazla bir seçenek kalmamış...Sanki bir parça ayar yapıldıktansonra tekrar gevşiyormuş veya ayarı kaçıyormuş gibi geldi bana..Bu arada açı sensörünün sıfırlanması gerekiyormuş bi tip olaylarda..O sıfırlandımı?.Bunlara bakıldıysa direksiyon kutusu ve buna bağlı parçalara kontrol edilebilir...
Bakın bu paylaşımı buldum...Belki İşinize yarayabilir...
Hidrolik destekli araçlarda, aracın rot ayarlarının yapılması yeterli iken elektrik direksiyonlu
araçlarda rot ayarı ile birlikte açı sensörününde her rot ayarı sonrası sıfırlanması
gerekmektedir.

Çünkü rot ayarı yapılırken araca, mekanik olarak düz gidiş hattı öğretilirken açı sensörünün
sıfırlanması ile aracın elektrik destekli direksiyonunun nerede ne kadar takviye yapılacağı
öğretilerek araca elektronik olarak ta düz gidiş hattı öğretilmektedir.

Bu konuyu nasıl tecrübe ettiğime gelince; iki önceki aracım Qashqai'de rot ayarları bozuktu,
piyasadaki belki en iyi ustaya götürdüm ve rotlar düzeltildi ancak araçta garip şekilde sağa
dönüş ve sola dönüş direksiyon dirençleri farklı hissediyordum.

Ayrıca sağdan merkeze ve soldan merkeze direksiyonun toplaması aynı homojenlikte
değildi. Bir kaç kez daha rot yapıldı ancak sorun düzelmedi. Bunun üzerine en büyük rot
aletleri üreticisi olan Hunter'ın Amerika'daki merkezi ile mail yoluyla iletişime geçtim.
Görüştüğüm kişi her rot ayarı sonrası araçtaki direksiyon açı sensörünün sıfırlanması
gerektiğini, rot ayarı ile araca mekanik olarak düz gidiş hattını öğretirken açı sensörünü
sıfırlayarak aracın direksiyonundaki elektrik motorunu yöneten açı sensörüne de düz gidiş
hattının tanıtılması gerektiğini belirtti.

Bunun üzerine yetkili servise aracı götürdüm, rot ayarları kontrol edildi ve normal çıktı (zaten
dışarda yaptırmıştım), bunun üzerine açı sensörünü 30 saniyede sıfırladılar ve bingo, araç
kusursuz şekilde düzeldi.

Bu yüzden aracınızda elektrikli direksiyon var ise (ki artık tüm araçların elektrikli) ya yetkili
servise götürün ya da Hunter marka rot cihazlarının en üst versiyonu nu kullanan bir rotçu
bulabilirseniz (en üst seviye makinada Codelink isimli açı sensörü sıfırlayıcı var, İstanbul'da
sadece 1 yerde var) ona götürün.

Ayrıca Hunter Amerika'nın elektrikli direksiyonlu araçlarda düzgün rot için açıkladığı
yönergeleri aşağıda paylaşıyorum:

1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor
stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli
direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması
gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Ne yazık ki Türkiye' de çoğu usta normal
hidrolikler gibi, motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere
gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi
SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS
(Veya Codelink) aletine bağlanarak sıfırlanması gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi
sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.
Elektrikli direksiyonlarda, direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması
gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak
öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.
 

Gorkem07

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
13 Eki 2020
Mesajlar
66
Tepki puanı
32
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Cemil hocamın ağzına sağlık..


Peki direksiyon kutusu olabilir mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Hocam çok saolun. Rot ayarı yaptıktan sonra araç durur haldeyken veya 40-50 km hızla giderken sola dönerken sola daha yumuşak direnç gösteriyor. Saga dönerken sanki 1 tık daha daha sert direnç gösteriyor. Ve araçı saga döndürürken hafif savrulma hissi veriyor. Sol ön tekerin 0.5 cm ileride olması bir problem yaratmaz diyorlar dogrumu. Yorgun her araçta bu tür farklılıklar olabilirmiş. Annemin corsa aracında da bozuk yolda direksiyon kısa hamlelerle sağ sol yapıyor ama düze cıkar çıkmaz ortalıyor topluyor kendini. Ama benimkisi 12:30 yönünde kalıyor
 

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Servisi aradım şimdi. Açı sensörınü 750 tlye sıfırlarız dedi bu nasıl bi fiyat anlamadım
 

Teknisyen06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
10 Ağu 2021
Mesajlar
25
Tepki puanı
6
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam çok saolun. Rot ayarı yaptıktan sonra araç durur haldeyken veya 40-50 km hızla giderken sola dönerken sola daha yumuşak direnç gösteriyor. Saga dönerken sanki 1 tık daha daha sert direnç gösteriyor. Ve araçı saga döndürürken hafif savrulma hissi veriyor. Sol ön tekerin 0.5 cm ileride olması bir problem yaratmaz diyorlar dogrumu. Yorgun her araçta bu tür farklılıklar olabilirmiş. Annemin corsa aracında da bozuk yolda direksiyon kısa hamlelerle sağ sol yapıyor ama düze cıkar çıkmaz ortalıyor topluyor kendini. Ama benimkisi 12:30 yönünde kalıyor
Hocam o 0.5 bence etkiliyor benim araçta 0.6 vardı düzelttirdim şu an gayet düz gidiyor toplamada herhangi bir problem yok ama direksiyon direncine dikkat etmedim yani sağ sol aynı dirençtemi ona dikkat etmedim
 

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Hocam o 0.5 bence etkiliyor benim araçta 0.6 vardı düzelttirdim şu an gayet düz gidiyor toplamada herhangi bir problem yok ama direksiyon direncine dikkat etmedim yani sağ sol aynı dirençtemi ona dikkat etmedim
Hocam simdi bitane pego 106 ve tempra arac sahiiyle.konustum onlardada 1.5 cm yakın bir farki varmış. Ama ip gibi dümdüz gidiyor dedi. Direksiyonu bırakınca. Benim aractaki 0.5 lik etki edermi ki. Sizin araç düzeltmeden önceki 0.6mm varken çekme.yapıormuydu?
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,443
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Servisi aradım şimdi. Açı sensörınü 750 tlye sıfırlarız dedi bu nasıl bi fiyat anlamadım
Özel servislerdende fiyat alın...
Bakın Burada kalbirasyonu bast bir şekilde yapmış..Servislerdeki işlem nasıl uygulanıyor bilmiyorum ama işe yarayabilir..
 

monsieur

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 Tem 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
25
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
ön lastiklerin yerini değiştirebilirsiniz, o zaman tersi yöne çekme yaparsa sorun jant ya da lastikte olabilir. mesela benim araçta lastik hatalı olduğu için araba bir miktar sağa çekiyor, o lastiği sola takınca sola çekme yapıyor(lastik yeni 5000 km yapmadı henüz).
 
Üst