Aracım 30 - 40 km gidince

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serefzor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

serefzor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2007
Mesajlar
372
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar aracım daki bu sıkıntıyı bir türlü gideremedim.Mesela kısa mesafelere gittiğimde 5 dk kalık aracıma tekrar marş bastığımda aracım hemen çalışıyor fakat uzun mesafelerde aracımın motoru ısısı tavaan yaptığında çalışma belli olmuyor bazen tık çalışıyor bazen baya bi zorlanıyor bunu aşırı ısınmalarda yapıyor hatta seyir halindeyken benzin alacağım motor baya sıcak motoru kapattığımda hararet 90 benzini aldım kontağı çevirdim marşa basmadan göstergeye baktım 110 nu bile geçmiş kırmızıya yaklaşmış neyse marşa bastım hemen ibre gene 90 na vardı bu normal mi hiç bir usta buna problem bulamadı şundandır bundandır.Yani bu arada ısı müşürlerim değişti oksijen müşürü olabilir mi vede motor çok ısındığında dengesiz çalışıyor sanki bujinin biri çalışmıyor gibi şunu da merak ediyorum aşırı ısınmadan dolayı bobin sapıtabilir mi:)Yani özetlersem aracımın harareti 100 ün üstünde olduğunda ilk çalışması da sıkıntı çalıştıktan sonrada bujinin biri çalışmıyor gibi tekleyerek çalışıyor sıkıntı bu.Lütfen yardım
 
Isı müşürü değişmiş lakin sorun tanımı aynen o. Tekrar müşüre şüpheli olarak bakın, en azından soketini temizleyip sağlam takın. 2.0 ise bobin ısıdan uzak, 1.6 ise tam ısının üzerinde. Bujileri, bobini kabloyu vs. değiştirirsiniz lakin, göstergedeki sorunu çözmeden düzelmez kanımca.

Tech2 op-com vs. alın. Uzun yoldan sonra stop edin ve sıcaklığa bakın, gösterge ile aynı mı. Aynı sensörden bilgi alınıyor. Gösterge, sensör ihtimalini eledikten sonra. Ateşleme ve enjektöre bakmak lazım. Enjektörler çok az biraz açık kalıyor işiyor da olabilir,
 
veya yakıt basınç regülatörü bozuk aracı boğuyor
 
Bu arada Şeraffetin sorunun hiç bitmiyor hayırdır :) bir sadaka at bir yere
 
:) selim abi haklı şimdi:)
 
Bu arada aracın motor sıcaklığı kontağı kapattıkdan sonra tekrar açtığında 110 dereyi görmesi normal onun için uzun yolda kontağı hemen kapatma kenara çekince şöyle biraz rolantide kendine gelsin kontağı hemen kapatırsan ısı birikimi oluşur hoş değildir...
 
Benim aracımdada benzer durum var.Sıcaklığa bakmadım ancak motor normal çalışma sıcaklığındayken stop edip hemen çalıştıdığımda marşı biraz geç alıyor.Benim tahminime göre motor kapatıldığında yakıtla ilgili buharlaşmadan belli bir miktar fakir yada zengin karışım oluşabiliyor.Bunun sonucunda boğulma durumu gibi geç çalışabiliyor.Biraz bekleyince böyle bir sorun yok.Bence herhangi bir sorun yok.Sonuçta farklı ortamlarda motorun tepkisi değişebilir.Ama bujilerde yada başka bir aksamda sorun varsa bilemem
 
Bu arada Şeraffetin sorunun hiç bitmiyor hayırdır :) bir sadaka at bir yere

Selim abi benim inan araçtaki tek takıntım bu geç çalışma.Bugün sabah çocuğu okula bıraktım dedim motoru tekrar bi deneyim.Kaputu açtım motor sıcak stop etmedim iyice motorun ısınmasını bekledim fan açtı kapattı bida fan açtı belki araç bu şekil 20 dak çalıştı motoru durdudum marşa bastım tık çalıştı kapadım bida tık çalıştı yav bende anlamadım tam iyice ısınmadımı ama hep uzak yerlere gittiğimde nüksediyor.Ha bide şu denemeyi yaptım benim aklıma bobin geldi her bobin kablosunu teker teker çektim motorun sesini dinliyorum ama zaten bunu denerken motor çalışmasıda düzenli değil idi test bittiğinde motor saat gibi çalışmaya başladı:) neyse ben deneyi anlatayım 1. siniçektiğimde motorda herhangi bi değişiklik olmadı ama bobinden elektrik atlama yapıyordu en yakın metale doğru 2. çektim motorda yine değişiklik olmadı fakat atlama yok ama kabloyu takarken yaklaştığında kabloya elektrik atlama yaptı yani bunda bir zayıflık olabilir mi birde 3. 4. kabloları çektiğimde motor afallamaya başladı bobinden elektrik kaynar su gibi sağa sola sıçrıyor 4. kabloda aynı 3 de olduğu gibi.Şimdi bu neyi gösterir 1. ve 2. kabloları çektiğimde motorda değişiklik yok 3. ve 4. kablolarda motor sarsıntlı çalışıyor yani bobin testi bu şekil olur mu bilmiyorum veya bu bobin bir düzgün bir bozuk çalışırmı.Şu da dikkatimi çekti motor zor çalıştığı marş geç aldığı anlarda motor çalıştığında sanki bir buji çalışmıyor gibime geldi.Birde eksozum eski eksoz sistemi de bu durumu tetikler mi etkiler mi vede şunu da ekleyeyim daha önce tech 2 bağladığında usta bana hava benzin karışımın bozuk dedi zengin fakir bunu bu cihazda arıza olarak gördü zaten motor arızamda mesela rolantideyken ışık yanıyor gaza basınca sönüyor bazen sönmediği de oluyor bu nasıl düzeltiliyor ustada bişey demedi zaten ustalarada bişey sorulmuyo ki biri bişey diyo başka arabaya bakıyo yani kalabalık meşgul hep dolu. Bu zengin fakir karışımı da geç çalışma ve düzensiz çalışmaya neden olur mu
 
Son düzenleme:
Vallaha o kadar uzun ve karışık anlatmışsın kafam almadı sorun senden değil benim türkçemde :) affına sığınıyorum
şimdi en tehlikelisi motor çalışırken buji kapolarını elle sökmen akımdan zarar görebilirsin,anlık 12 volt ama 20-30bin volt veriyor dikkat et, şimdi anladığım evvelden tekleyen sarsıntılı çalışan aracın kaplolarını söktükten sonra düzgün rolanti oluştuğu... oksitlenme vs sorunu olmuştur bobinden çektiğin buji kaplolarına mı akım sıçraması var kısa mesafede çektiğinde? bu normal ama buji kaplolarından takılı iken dışa şaseye normal değil.
 
Vallaha o kadar uzun ve karışık anlatmışsın kafam almadı sorun senden değil benim türkçemde :) affına sığınıyorum
şimdi en tehlikelisi motor çalışırken buji kapolarını elle sökmen akımdan zarar görebilirsin,anlık 12 volt ama 20-30bin volt veriyor dikkat et, şimdi anladığım evvelden tekleyen sarsıntılı çalışan aracın kaplolarını söktükten sonra düzgün rolanti oluştuğu... oksitlenme vs sorunu olmuştur bobinden çektiğin buji kaplolarına mı akım sıçraması var kısa mesafede çektiğinde? bu normal ama buji kaplolarından takılı iken dışa şaseye normal değil.
Bi kaç kez çarpıldım tabii:) Şöyle sarsıntılı çalışan motorun bobin üzerindeki kabloları teker teker söktüm 1. söktüm motorun çalışmasında herhengi değişiklik olmadı 2. de de aynısı 1. de çekilen bobin kablosu takılı değilken bobinden kıvılcım sıçraması yapıyor ama 2 . de o yok ancak kabloyu yaklaştırırken yapıyor buraya kadar böyle 3. 4. bobin kablolarını sökünce ayrı ayrı tabi 2 sinde de motor tekliyor zaten tekleyen motor iyice tekliyor.Bu durumda 1. ve 2. kabloları çektiğim de neden tekleme yapmadı ve ben bu deneyi yaptıktan sonra motor iyice ısındı ve teklemeler kalktı ve bu tekleme arasıra oluyor yani bir buji çok zayıf ateşleme yapıyor gibi.Birde bugün başıma 2. kez geldi araç seyir halindeyken stop etti arıza ışığı yaktı araç viteste olduğu için lambalar yanmadı ama durduğunu anladım gaz yemiyor zaten boşa attım araç gösterge ışıkları yandı motor durdu.Kenara çektim hiç bir yeri kurcalamadan 10 dk bekledim tekrar marş verdim çalıştı sanırım kesin bobinler ateşlemedi çünkü aracımda sıralı sistem yok her 2 sinde çalışmaması ateşlemeyi gösterir diye düşünüyorum bu bobin ateşleme sistemi bu şekil arızalanabilir mi yani aşırı ısınmadan dolayı.Çünkü benim bi hızarım var 10 dk çalışıyor bir daha çalışmıyor du soğuyunca tekrar çalışıyor bobin değişti ve sorun kalktı yeni bobin alıp da mı denemek gerekiyor.Bu arada uzun anlattığım için kusura bakmayın yaptığım iş uzun gibi:)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst