Araç sarsıntılı vites düşürüyor

İbrahim33

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
129
Tepkime puanı
19
Puanları
18
Arkadaşlar merhaba. Astra j 1.4 t aracım. Arabamda başlıkta belirttiğim sorun var. Vites yükseltirken her zamanki gibi hissettirerek vites yükseltiyor araç ama vites düşürürken hissettirme yoktu. Son 1 aydır araç vites düşürürken acayip bir sarsıntı ve vuruntu oluyor sanki araç kendini frenliyor da ben öne doğru gidiyor gibi oluyorum. Mesela 50 de giderken ayağımı gazdan çekeyim eskisine göre hemen yavaşlıyor araç. Çünkü kendi kendini frenlemeye başladı vites düşürürken. Bunun sebebi ne olabilir?
 
Bilgisi olan var mı arkadaşlar?
 
baskıdan yapabilir
 
Baskı dediğiniz ne hocam açabilir misiniz. Çok anlamıyorum otomatiklerden
 
yani tork konvektörü üstadım şanzuman içerisinde bir bayiye gidip yada elinde orj cihazı olan yerde bir cihaza baglatıp şanzımana baktırın size tam teyit edebilirler yine başına gelen cevap verecektir tabi otomatından anlayan ustalarımızda daha iyi izah edecektir
 
Şanzımanınız otomatik mi ? Bilgi vermemişsiniz. Otomatik ise Muhtemelen Aisin6T45 şanzıman vardır. İlk akla gelecek çözüm fikri 7 Litre Dexron III ATF hidrolik sıvı değişimi olsun. Sonra:

,Tork konvertörü içindeki balatalar.
 
yani tork konvektörü üstadım şanzuman içerisinde bir bayiye gidip yada elinde orj cihazı olan yerde bir cihaza baglatıp şanzımana baktırın size tam teyit edebilirler yine başına gelen cevap verecektir tabi otomatından anlayan ustalarımızda daha iyi izah edecektir
Cihaz olan tanıdığım usta yok maalesef. Yetkili serviste baktırmalıyım sanırım
 
Şanzımanınız otomatik mi ? Bilgi vermemişsiniz. Otomatik ise Muhtemelen Aisin6T45 şanzıman vardır. İlk akla gelecek çözüm fikri 7 Litre Dexron III ATF hidrolik sıvı değişimi olsun. Sonra:

,Tork konvertörü içindeki balatalar.
Üstad otomatik vites. 2012 astra j 1.4 t. Geçen ay gm dextron 6 şanzıman yağı kullanılarak şanzıman yağını değiştirdim merhaba.
 
Demekki hidrolik basınç ile alakalı değil. Orjinal GM cihaza bağlanıp şanzıman bilgileri ile yorum yapılmalı.
Muhakkak yetkili orjinal bir cihazı olan servise gidiniz. Cihazın olması bişi değiştirmez. Değerlerden anlayan biri olmalı.
Şanzıman kotnrol ünitesi, selenoid valfler bırakmıyor olaibilir, tork konvertörü içindeki balatalar yıpranık olabilir ki yetkili servis tork tamiri yapmayabilir. Şanzıman da ap ayrı bir dünya.
 
Demekki hidrolik basınç ile alakalı değil. Orjinal GM cihaza bağlanıp şanzıman bilgileri ile yorum yapılmalı.
Muhakkak yetkili orjinal bir cihazı olan servise gidiniz. Cihazın olması bişi değiştirmez. Değerlerden anlayan biri olmalı.
Şanzıman kotnrol ünitesi, selenoid valfler bırakmıyor olaibilir, tork konvertörü içindeki balatalar yıpranık olabilir ki yetkili servis tork tamiri yapmayabilir. Şanzıman da ap ayrı bir dünya.
Evet maalesef. Ilk defa böyle bir soruna denk geldim ve çok sinir bozucu. Konforun içine ediyor resmen bu durum. Artık haftaya götürmeye çalışacağım yetkili servise
 
Geri
Üst