Araç rolantide titremesi

bozfirat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba 2013 astra 1.6 edition lpg li aracım var. Lpg taktırdığıma bin pişmanım. Araç ısındığında kırmızı ışıkta durduğumda rolantideyken titremeli dalgalı çalşıyor. Bu neden olabilir aynı sorunu yaşayan varmı? Teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,940
Tepki puanı
6,160
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Mehmet bey, aracınızı birkaç gün benzin ile kullanıp aynı sorun varmı takip edebilirmisiniz. Bu tarz sorunlar öncelikli olarak LPG sisteminden kaynaklanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bozfirat

Hakan55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
184
Tepki puanı
61
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Araç benzinde düzenli çalışıyorsa LPG ayarına bir baktırın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: bozfirat

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
otomatik araciniz sanirim d konumundaykenmi yapiyor bunu. Cok basit bisey soyluyorum forumda surekli kimse yapmiyor. Araciniz rolantide zengilesiyor olabilir. Oncelikle benzinde ve lpg ltft stft degerlerine bakilmali. Bunun icin ya lpg ye yol ayari yani afr ayari yaptirmalisiniz yada bitane mini obd elm327 cihaz alip telefonunuz degerleri kontrol etmeniz gerek. Soyle ifade ediyim size kanister valfiniz arizali ise buharlasan benzin surekli emme manifolduna ozellikle rolantideyken, daha dogrusu arac hareket halindeykende veriyor ama arac yaktigi icin hissedilmiyor,rolantideyken lpg beyni lpg yi en dusuk ayara getiriyor.Fakat sistemin kontrolu disinda kanisterdeki arizadan dolayi benzin buhari emme manifolduna girmeye devam ediyor buda araci yekindiriyor. arac ateslemeye devam ettigi icin yakit girisi minumum degerden fazla geliyor titremeye, fiseklemeye kendini one atmasina neden oluyor. iyi biyerde afr ayari yaptirirsaniz ayar yapan kisi aracin benzinde zenginlestigini gordugu anda size sistemde bi arizanin oldugunu bu sekilde ayar yapilamayacagini soyler. Neyi gorur mesela arac yolda giderken ltft stft degerleri 5 -5 degerleri arasinda oynarken isiklarda durdugunuzda birden bu degerler -25 -30 lara cikmaya baslar hareket edince tekrar duser. durum boyle ise sanayide kanisteri sokturup bi tarafindan ufleyin hava geciyosa arizalidir parca 180 200 tl arasi. diyelim ki saglam. bukez,ikinci bakmaniz gereken yer 1.4 t ise arac turbonun selenoid valfi. Selenoid valf 1 bar basinci 2 bar yapmak icin klepeyi acip kapatmaya yarayan bi valf. Eger valf arizali ise klepeyi surekli ac kapat yapiyor buda basincin dusmesine neden oluyor. arac rolantide iken kapali olmasi gereken klepe valfin arizali olmasi sebebiyle ac kapat yaparak aracin ihtiyac duydugu oksijenden fazlasini emme manifolduna veriyor. buda aracin bi normal degere bi fakir degere dusmesine neden oluyor. Buda titresime neden olabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve bozfirat

Selim bay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
otomatik araciniz sanirim d konumundaykenmi yapiyor bunu. Cok basit bisey soyluyorum forumda surekli kimse yapmiyor. Araciniz rolantide zengilesiyor olabilir. Oncelikle benzinde ve lpg ltft stft degerlerine bakilmali. Bunun icin ya lpg ye yol ayari yani afr ayari yaptirmalisiniz yada bitane mini obd elm327 cihaz alip telefonunuz degerleri kontrol etmeniz gerek. Soyle ifade ediyim size kanister valfiniz arizali ise buharlasan benzin surekli emme manifolduna ozellikle rolantideyken, daha dogrusu arac hareket halindeykende veriyor ama arac yaktigi icin hissedilmiyor,rolantideyken lpg beyni lpg yi en dusuk ayara getiriyor.Fakat sistemin kontrolu disinda kanisterdeki arizadan dolayi benzin buhari emme manifolduna girmeye devam ediyor buda araci yekindiriyor. arac ateslemeye devam ettigi icin yakit girisi minumum degerden fazla geliyor titremeye, fiseklemeye kendini one atmasina neden oluyor. iyi biyerde afr ayari yaptirirsaniz ayar yapan kisi aracin benzinde zenginlestigini gordugu anda size sistemde bi arizanin oldugunu bu sekilde ayar yapilamayacagini soyler. Neyi gorur mesela arac yolda giderken ltft stft degerleri 5 -5 degerleri arasinda oynarken isiklarda durdugunuzda birden bu degerler -25 -30 lara cikmaya baslar hareket edince tekrar duser. durum boyle ise sanayide kanisteri sokturup bi tarafindan ufleyin hava geciyosa arizalidir parca 180 200 tl arasi. diyelim ki saglam. bukez,ikinci bakmaniz gereken yer 1.4 t ise arac turbonun selenoid valfi. Selenoid valf 1 bar basinci 2 bar yapmak icin klepeyi acip kapatmaya yarayan bi valf. Eger valf arizali ise klepeyi surekli ac kapat yapiyor buda basincin dusmesine neden oluyor. arac rolantide iken kapali olmasi gereken klepe valfin arizali olmasi sebebiyle ac kapat yaparak aracin ihtiyac duydugu oksijenden fazlasini emme manifolduna veriyor. buda aracin bi normal degere bi fakir degere dusmesine neden oluyor. Buda titresime neden olabiliyor.
Aracımın rolantide titremesinden dolayı kullanamıyoruz. Şöyle ki;
Aracı ustaya götürdüğümde lpg ayarlarini sifirladiginda 1-2 gun sonra yeniden titriyor ve ariza veriyor.motor arıza lambasını yakıyor.araci bilgisayara bagladigimizda ise hava-yakit karisimi arizasi veriyor. Aracın ayarlarını sıfırladıktan sonra tup iptal ettim, sadece benzinde kullanmaya basladim ve 10 gun sonra ara ara benzinde de titreme yapıyor. En son gaz yememeye başladı , bi aliyor bi almiyor.
Ustay baktirdim, oksijen sensorunde yaglanma var, bujiler kararmis. Onlarin disinda subaplari kompresor ile kontrol ettigimizde dorduncu subapta azcik sorun var basinc az cikti.
Lpg sistemim zavoli ve kotu dosenmis bir sistem, nasil yol izleyecegimizi bilemedik, 2-3 islem yapsak 5-10 bin tutacak ve belkide sorum devam edecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: bozfirat

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Benim soykemek istedigim bu hava yakit karisimini bozan etmenler
kanister valfi,
enjektorler,
turbo
map,maf ve oksijen sensorleri
bunlarin birinde dahi hatali okuma veye hic okumama varsa hava yakit karisimi buzulur.
hangisinde oldugunu cozmek icin ltft stft degerlerine bi goz atmak lazim
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ise ilk olarak sensor temizligi ile baslayin. sensorleri bi guzel temizletin yada,temizleyin
 

Selim bay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tesekkurler Zafer bey, dediklerinizi uygulayim
 
Üst