Araç Muayene Sistemi Değişiyor....

Geçmiş yıllarda (tarihini tam hatırlamıyorum) bütün polis araçlarına bilgisayarlar takılacaktı. Polisler o bilgisayar yardımı ile birçok işlemi (GBT, MTV, TÜV bilgileri, haciz, araç bağlama, araç çalıntı mı, hatta trafik sigortası gibi) çok kısa sürede gerçekleştireceklerdi. Ama nedense bu sistem rafa kaldırılıp tablete öncelik verildi. Zaten denetimler gereği gibi yapılabilse, cezalar güzelce tahsil edilebilse bir çok geçici vergiden vazgeçilebilir.
 
Geçici vergilerden vazgeçileceğini hiç tahmin etmiyorum fakat, yollarda trafik kazalarına sebep olan sonradan takma sistemleri göz önüne alırsak denetimin acilen getirilmesi gerekli.
 
Evet gerçekten olması gereken de budur yalnız size bir şey sormak istiyorum;
Avrupadaki yollar ile bizdeki yollar aynı mı? Belediyeler aynı orantıda mı? Ben burada (sivas) çarşının ortasında değil sanki patates tarlasında gidiyorum. Bu yollara bu arabalar nasıl dayansın? Neden araçları didik didik incelerken yolları da yapanları üstün körü incelemek..! Bence her kurum bu titizlikte olmalı.! Yani biz henüz avrupalı olamadık sadece taklit yapıyoruz sadece.!

Konu ile ilgili eğlenceli bir de video ekleyelim gün içerisinde iş,güç sinir harbi oluyor biraz olsun tebessüm edelim. =)

http://www.youtube.com/watch?v=-VAKRf_baM0
Ahahaha şu an bu videodaki adamın yeğeninin yanındayım :D videoyu izleyip izleyip katılarak gülüyoruz :D
 
tüv sistemi güzel bence. biz normal muayeneye alıştık ondan sıkıntı oluyor. kaç kişi tanıyorum frensiz,lambaları düzgün çalışmayan, kabak lastikle önceki sistemde muayene yaptıran.
önceki aracımda frenler abs olmasına ragmen çok verimli değil gibi geliyordu. ustaya sorduğumda sıkıntı yok abi diyip gönderiyordu. muayenede fren değerleri farklı çıkınca ayara gönderdiler. ayardan sonra araca bi bindim meğersem daha önceden fren yapamıyormuşum.araba yenilendi bi ayarla sanki.
tabi ustayıda değiştirdim hemen :)
 
98 senesinde aldığımız harfiyat kamyonun önünde bariyer vardı. çok geçmeden polisler abimden sökmesini istedi. sebep olarak ise bir araca çarpınca normalden fazla hasar oluşturduğu söylendi. paylaşmak istedim.
 
images


images


images


images


images


productimage-picture-mondial-orj-koruma-demir-seti82353.jpg


Bu tür uygulamaların hepsi (asıl amaç tampon hasarlarını önlemek) yaya güvenliğini olumsuz yönde etkilediği için yasaklanmış ilavelerdir, bizim bahsettiğimiz çelik borularla yapılan değil, orjinal tampona benzer bir ilavenin araç tamponunun altına (dışarıya taşma yapmadan) eklenmesidir.
 
savaş abi gerçekten çok iyi noktaya değindin. geçen yolda giderken önümde anidan duran harfiyat kamyonuna çarpmaktan son anda kurtuldum. indiğimde şok oldum, aracın ön kaput kısmı resmen kamyonun altında fakat dokunmuyor dingile kadar gidecek, kasasıda tam ön cam hizasında. böyle bir kaza yapmış olsaydım ne airbag kurtatırdı ne emniyet kemeri nede tank denilen vectra... yaklaşık 2 sene önce çok büyük bir firmanın ceo'su bolu-ankara arasında 2011 model ultra lüks mercedesi ile harfiyat kamyonuna girdi arkadan ve araç poşet oldu, içindeki iki kişi vefat etti... bu tür kamyonların, tırların kazalarında kurtulma şanso yok!

Bu o mercedes.. Hepimizin evladiyelik diye tabir ettiği son model ultra güvenlikli olanlardan...
.
ericssonyoneticieritrafik25debec325d29457by.jpg
 
Son düzenleme:
Hep diyorum yine diyeceğim.TÜV her ne kadar faydalı bir sistem olsade tek başına yetersiz.Polise denetim yetkisi verilmesi ve uygulamanın sıkıştırılması şart.
 
yahu arabanınabs arıza yapar anlarım da Abs iptaline demek? canına mı susuyor bunu yapanlar... ?
 
savaş abi gerçekten çok iyi noktaya değindin. geçen yolda giderken önümde anidan duran harfiyat kamyonuna çarpmaktan son anda kurtuldum. indiğimde şok oldum, aracın ön kaput kısmı resmen kamyonun altında fakat dokunmuyor dingile kadar gidecek, kasasıda tam ön cam hizasında. böyle bir kaza yapmış olsaydım ne airbag kurtatırdı ne emniyet kemeri nede tank denilen vectra... yaklaşık 2 sene önce çok büyük bir firmanın ceo'su bolu-ankara arasında 2011 model ultra lüks mercedesi ile harfiyat kamyonuna girdi arkadan ve araç poşet oldu, içindeki iki kişi vefat etti... bu tür kamyonların, tırların kazalarında kurtulma şanso yok!

Geçen yaz bende bu tarz olaya şahit oldum. Haberlerde görmüşsünüzdür belki Kapıkuleden çıkan Romanya plakalı S class Mercedes tır'a arkadan vurmuştu. O tank gibi olan Mercedes'in tavanı konserve gibi açılmıştı ve öndeki iki romen olay yerinde ölmüşlerdi. Bence, muayenede bu tarz damperli yada kasalı araçların denetimi daha yoğun olmalı. Kasa yüksekliğini belli seviyeye getirmeyen aracı geçirmemeliler muayeneden.Çünkü ülkemizdeki yollarda kazaların neredeyse %70'i duran kamyona arkadan çarpmasıyla oluyor...
 
Geri
Üst