arabaya tüpmü yoksa dizelmi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asa1979
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hangisi sıcak


  • Kullanılan toplam oy
    142
  • Anket kapatılmış .
katılmıyorum düzgün bir işçilik ile hiç br sorun yaşamazsın
sorun yaşayan arkadaşların çoğunun montajı bilinçsizce yapılmış

sabah montaja bıraktım akşam aldım arabayı bindim gittim, 6 ay oldu uğramadım montajını yaptırıdığım servise.
üstelik çoğu kimsenin güvenmediği yada beğenmediği bir marka atiker taktırdım.

dizelin son fiyatını biliyorsanız artık çokta bir cazipliği kalmadı benzinle arasında 40 kuruş kaldı
evet sana katılıyorum montajı yapan da önemli ben de senin gibi atiker taktırdım şu an için hiçbir sorunlar karşılaşmadım..Aracımla daha tanışalı 2 hafta oldu ama yaptığım yol 1000 km yi geçti...
 
arabaya sıralı taktırmayı düşünüyorum bi yandanda satıp dizelmi alsam diyede düşünüyorum ama mazotta 3 ytl yi buldu benzin 3.50 ytl civarı ama tüp 1.75 filan en iyisi tüp heralde ama tüp litre bazında biraz fazla yakıyor diyorlar mesela 5.5 yakan bir araba tüp takılınca 6.5 litre filan yakıyormuş ama yinede tüp daha hesaplı gibi
lpg, benzindende, dizeldende daha hesaplı.
 
lpg - cng farkını soran arkadaşlar için :

lpg = sıvılaştırılmış petrol gazı (mutak tüpü gibi ) : tüpte sıvı oluyor ve buharlaşıyor , buharlaşması için belirli sıcaklığa ulaşması gerekiyor, bu yüzden ilk çalıştırma benzinle oluyor.

Cng : sıkıştırılmış doğal gaz = direkt gaz halinde basınçlı halde bulunuyor. aracın ısınmasına gerek kalmıyor. çünkü zaten gaz halinde.
 
dizel benzinle eşitlenecek oyüzden bine bildiğin kadar lpg liye bin derim.çünkü gelen giden herkes arabası olana düşman sanırım.lpg de yükselecek bu gidişle...
 
Arkadaşlar bi defa dizelin bakımı ve yedek parçası benzinliye göre çok fazla.size örnek benzinli astranın 4 enjektörü 500ytl iken 2006 dacia logan dizelinki 2000 ytl.artık siz düşünün.ne homurtu dinle ne de fazladan para ver.yaşasın sıralı sistem:alkis::alkis::alkis:
 
arkadaşlar yorumlar gerçekten güzel ancak şöyle bir durum var ...eğer aracım güçlü torku felan iyi olsun diyorsanız ve zorlu şartlar altında çalışmak isteniliyrsa ve bakımlarını aksatmadan incelikle yaparım diyorsanız dizel araç çok iyi olur ayrıca motora bakmasını bilirseniz çok uzun süre sizi yolda bırakmaz ancak şöyle bir durum var ülkemizin yakıtları sorunlu olduğndan dizel araçlarda sorunlar artıyor ve dizelin günümüzdeki fiyatı eurodize 3.40 normal 7000 ppmlik 290 ytl ..mükemmel bir zam geldi ne olcak bu ülkenin sonu bilmiyorum pek hayra alemet değil açıkcası çopk zam yapıldı...lpg de yakıt ok kaliteli olduğundan motora herhangi bir zararı yoq aksine faydası var ...ileride alternatif yakıt arayacağız lpg CNG yakıt pilleri vs...dizel araçların bakımları ağır ve pahalıdır yani meşakkatlidir...lpg nin güç düşüklüğü ise (yaklaşık yüzde 8 ila 10 arası bi düşüş) bunun sebebi benzinli motorlar fabrikasyon benzinliye kompak olduğu için lpg de max güç alamıyorsunuz ...CNG nin de çok avantajı var ancak dezavantajlarıda mevcut ...saygılar..
 
son zamlardan sonra sonra tüp...
 
1-2 ay sonra iyice cng yaygınlaşır zaten piyasada oldukça hızlı bir şekilde yaygınlaşıyor bence bekle :D
 
sıralı sistem lpg sistemleri zaten ufak bir masrafla cngye uygun hale getirilebiliyor bence lpg taktır cng yaygınlaşınca ufak bi masrafla cng ye geçersin rahat edersin bu aradaki bekleme dönemindede kar edersin dizelin bi avantaşı yok artık bitti o dönem
 
Bende LPG den yanayım fakat sonradan takılan bişey olunca gıcık oluyorum yeni araçlara kesinlikle deponun yanında lpg deposu konulmalı ya bagajdan feragat ediyorsun ya da stepnesiz dolaşıyorsun bagajda tamamen boş duran stepneye kesinlikle karşıyım.
Dizelde de ortak düşünceye katılıyorum.
 
Geri
Üst