arabanızı ıkı ay yıkamak yıkatmak ıstemıyorsanız bakın lutfen

gentleman_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2007
Mesajlar
3,349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Emek verip bin bir güçlükle temizlediğimiz çok sevgili arabamız, emin olun eğer dikkat etmezseniz 20 km sonra ilk kirli haline hemen dönüverir. Özellikle koyu renk araçların kısa sürede tozlanması ve kirli bir görünüme bürünmesi çok kolaydır. Bir iki saat uğraşıp şık şıkırdım çıkıyorsunuz yola, 10 dk lık bir yere gidiyorsunuz, bir bakıyorsunuz bir karış toz arabanın üstünde. Gönül istiyor ki her zaman pırıl pırıl olsun. Bunu da sağlamak biraz zor ama çok zor değil.

Özellikle şehrimiz Ankara etrafı açık kurak bir araziyle çevrili. Ne kadar inşaat az da olsa çevreden kalkan toz soluğu şehrin için de bizim arabalarımızın üzerinde alıyor. Bundan yalnızca arabasına titiz olanlar değil ev hanımları dahil herkes şikayetçi. Emin olun çoğu kişi hemen her gün toz almak zorunda. Evde işte her yerde. Diğer şehirlerde de aynı problemler var. Bizim tek şansımız Ankara’nın havasının kuru olması. Ya nemli şehirlerde yaşayanlar ne yapsın. Toz geliyor nemden olduğu gibi yapışıyor. Kuru yerlerde ise yarısı kayıp gidiyor. Dış ülkelerin birinde üç saat yağmur altında yol aldım. Vardığım yerde güneş açtı. Tır battı çıktı derken birde baktım ki pırıl pırıl. Konteynır değiştikten sonra yine dönüşte yağmur yağıyordu, dikkat ettim öndeki araçtan tertemiz su geliyordu ön cama. Toz kir namına hiçbir şey yok tertemiz. Burda beş dakika yağmur yağıyor. Havadaki yoldaki bütün toz kir arabanın üzerinde. Nerdeyse arabanın rengi değişiyor. Bu yağmur kiri ancak yıkanarak temizlenir ona yapacak bir şey yok. Ülkenin adı lazım değil. Milletçe sinir olduğumuz bir ülke milli maçtan dolayı. Dış ülkelerde dikkatimi çeken özelliklerden biriydi bu. Ama hepsinde değil. Artık aşmış ülkelerde.

Neyse konuyu dağıtmayalım;

Hemen bir adet eski yüz havlusu ediniyorsunuz. Evde eskimiş bir havlu mutlaka vardır. İki litre kadar lamba gazı alıyorsunuz. Hani eskiden elektrik kesintilerinde kullanıyorduk ya, kokusundan hemen tanırsınız. Diğer adı da gaz yağıdır. İmkanlara göre değişir, ben bunu beş litrelik su şişesinde yapıyorum. Geniş ağızlı bidonda olabilir. Havlunun bir köşesinden ip bağlamak için delik açın ve şişenin dibinden dışına kadar ulaşabilecek sağlam bir ip bağlayın. İp naylon çamaşır ipi olursa iyi olur. Gazın içerisinde eriyip kaybolmaz. İki litre gaz yağını şişeye boşaltın, havluyu ip dışarıda kalacak şekilde kıvırıp şişenin ağzında geçecek şekilde içine salın. Havlu tamamen girdikten sonra dışarı sıçramayacak şekilde çalkalayarak havlunun gaza batmasını sağlayın. İpin kuru diğer ucunu şişenin ağzına bağlayıp mümkün olduğu kadar kapağını kapayın ki bulunduğunuz ortamı kokutmasın. Şişeyi iki gün unutun. Arada bir gidip çalkalayın ki havlu gazı iyice çeksin içine. Üçüncü günün başında daha önce bahsetmiştim arabaya eldiven koyacaktınız ya işte o eldivenleri kullanarak ipin yardımıyla havluyu çıkarmadan önce bir tanede yanınızda huni bulundurun ki havluyu şişeden aldıktan sonra havlunun üzerinde ki gazı içine rahat sıkabilesiniz. Gazınızın kapağını kapatarak saklayın ileride sık sık lazım olacak. Havluyu sıktıktan sonra üzerindeki ipi çözüp güneş gören bir yere ipe serin. Onun kuruması da eğer güneşi uzun süre görüyorsa iki yada üç gün sürer. Arada bir çıplak parmağınızla kontrol edin. Eğer parmağınız ıslanıyorsa kurumamış demektir. Parmağınızın ıslanmadığı gün kurumuş demektir. Nemli bile olmayacak yoksa arabanın üzerinde iz bırakır. Tamamen kuruduğundan emin olduktan sonra yeni yıkayıp kuruladığınız arabayı (su damlası bile olmaması gerekiyor) Yukarıdan aşağıya bir kez hafif olarak ön cam hariç her yerini silin. Üst parçalardan sonra arada bir havluyu araçtan uzak bir yerde silkeleyin. Silme işlemi bittikten sonra havluyu tekrar silkeleyerek bir migros yada Tansaş poşetine koyarak ağzını hava almayacak şekilde bağlayın. Tabi ki silme işlemini yaparken eldivensiz yapmayın, yoksa eliniz sizi rahatsız edecek bir ölçüde gaz kokusuna sahip olur. Aklınızda soru işareti oluşmuş olabilir. Niye sıkı sıkı poşeti bağladık. Bunun sebebi havlunun havayla temasını keserek, havlu üzerindeki gazın terlemesini sağlamak. Bu ter sayesinde bir sene boyunca günde iki defa aynı havluyu sağlıklı olarak kullanabilirsiniz.
Yaklaşık yirmi yıldır aynı sistemle arabamı temiz tutuyorum. Ta ki yağmur yağana kadar. Her vakit bulduğumda havluyla arabayı üç dakika içinde yıkanmış kurulanmış halindeki görüntüsüne kavuşturmak hiç yorucu olmuyor, aynı zamanda aciliyet gerektiğinde ise kurtarıcı oluyor.

Gerçekten çok uzadı biliyorum ama bahsetmek istediğim bir iki son konu var ondan sonra bitecek. Ankara’da benimle aynı mesleği yapan arkadaşlarım bu konuda mazotlu püskül kullanıyorlar. İlk günlerde aynı işlemi yapıyor gibi gözükse de mazotlu püskül kullanımından sonra mutlaka arabayı nemli bir bezle silmek gerekiyor. Çünkü mazottaki yağ oranı oldukça yüksek. Araç fazla tozluysa sıvaşıp kalıyor. Bezle geçincede parlıyor fakat bu şıvaşan çamur çiziklere yol açtığı gibi, zaman içinde boyanın matlaşmasına da neden oluyor. Gaz ise boyayı besleyen bir maddedir. Sizde göreceksiniz. Çok tozlu olduğu bir zamanda gaz uygulamaya imkanınız olmasa bile kaygan bir zemin oluşturacağından kısa bir süre sonra araç üstündeki tozun büyük bir bölümünün kayıp gittiğine gözlerinizle şahit olacaksınız. Yapmanız gereken vakit buldukça gazlı havluyla aracınızı bastırmadan hafif bir şekilde silmek. Sık sık araçtan uzak bir yerde silkelemeyi unutmayın ki aracınızda havluda toplanan tozlardan ötürü çizilme gerçekleşmesin. Diğer bir tavsiye bunu güneş ve salya akıtan ağaçların altında yapmayın. Sadece gölge yerlerde uygulayın. Ön cama mümkün olduğunca uygulamayın. Uygularsanız mutlaka nemli bezle ön camınızı siliniz. Eğer yağmur yağarsa silgeçler silerken arkasında iz oluşturur ve görüşünüzü engeller. İlerleyen zamanda faydalarını gözle fark edilir bir şekilde göreceksiniz. Çoğu zaman kalabalık caddelerde aracın yanında beklerken insanlar soruyorlar. Hele tanıdıklar bu arabayı gün de kaç kez yıkadığıma kadar soruyorlar. Emin olun bazen havalar düzgün giderde yağmur yağmazsa bu benim siyah karakaçanı bir hafta idare ediyor. Daha öncede bahsi geçti, sulamak yöntemiyle ıslanmış yollardan yavaş yavaş geçiyorum, Yinede kirleniyor. Belden yukarısını bu havlu ile hallediyorum. Arada sırada yarım kova su dört lastik yaparak aracın uzun süre temiz görünmesini sağlayabiliyorum. Yine ilerleyen zamanda uyguladığınız gaz aracın üzerinde bir tabaka oluşturarak, yıkadığınız zaman suyun akıp gitmesine yardımcı olduğu gibi silerken de size zevk veren bir görüntüye sahip oluyor. Eğer bir yaz boyunca bu işlemi gerektiği gibi uygularsanız, kışın bazı yıkamalarda donar diye yıkamadıkları yerlerde “siz yıkayın benim aracım donmaz diyebilirsiniz” Diğer bir taraftan boyanızın gözenekleri de daimi temiz kalıp yaşam süreci uzar. Fazla su durmayacağından ötürü çürüme riski en aza iner. Aracınıza damlayan kuş haltları daha az zarar verir. Ağaç salyalarını daha kolay temizleyebilirsiniz. Tüm yapmanız gereken müsait oldukça bu havluyla aracınızın tozunu bastırmadan almanız. Tozu toz üstüne bindirmeden yapabilirseniz çok daha iyi. Ne kadar katman fazlalaşırsa çizik oranı o kadar yükselir. Eğer çok tozlu yerlerde geziyorsanız, altı ayda bir havlunuzu önce suyla yıkayıp temizledikten sonra tekrar gazlama işlemi yaparsanız, havlunuz daha da verimli olur. Bu işlemi püskül dede yapabilirsiniz. Fakat püskülün kirlenme süresi daha kısa, çünkü silkmeye imkan vermediği gibi püskülü oluşturan iplerde biriken toz çiziklere yol açıyor.

Arkadaşlar bu konu yaklaşık yirmi yıl önce edinilmiş bir bilgiye dayanıyor. Bu güne kadar faydasını gördüm zararını görmedim. Bazen unutup ön camı da silmekten başka. Kapı içlerine dahi uygulayabilirsiniz. Eskiden yaşı müsait olanlar hatırlar, iki üç ayda bir aracı gazla yıkatırdık. Boyanın rengi kendine gelirdi. Fakat bu bugün bir risk olabilir. Çünkü boyaların ve verniklerin formülleri değişti. Ama yukarıda bahsettiğim uygulamanın hiçbir riski yoktur. Bundan emin olabilirsiniz.

Trafikte şıkır şıkır tertemiz, gözleri alacak kadar parlayan opeller görmek umuduyla hepinize iyi günler diliyorum. Yolunuz açık opellerınız yakışıklı olsun......!!!!!!


kesınlıkle alıntıdır denemedım ve deneyenlerın karsılasacakları sorunlardan sorumlu degılım:hıh::hıh::hıh::(:(:kop::kop:
 
Son düzenleme:
G

Gökhan_55

Bilgi Girilmemiş
mokıa ve özdemir abi tamam derse yaparım:))
 

buralp41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
574
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben çoğunlukla bu sistemle değil direk gaz yağını bir pamuk yardımıyla arabayı sildikten sonra başka bir havlu ile kuruluyorum ve araba sanki pasta cila işlemi görmüş gibi parlıyor ve bu arada araba hem güneşten hemde yağmurdan korunuyor ben ayda bir kere bu işlemi yapıyorum ve daha bu saate kadar bir zararını görmedim unutmadan bu arada arabanın üstünde bulunan tüm plastik aksam gaz yağı sayesinde beslenmiş oluyor...
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
migros ya da tansaş yerine koçtaş ya da ikea torbasına koysak olurmu :)
 

yakup

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2008
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
64
Siteyi ziyaret et
Gazlı bez yöntemi eski taksici abilerimizin kullandığı çok eski bir yöntem boyayı koruduğnuda duymuştum ne derece doğru bilemem paylaşımın için teşekkürler
 

vectra_c_481

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
261
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadasım vermiş oldugun bilgi dogrudur bende aynı yonteme yakın bır yonytem uyguluyorum.gokalp sana gelince olur abi bim yada a 101 falan varsa yada mahalle bakalından alınan poşette olur....... :)
 

m__sonmez

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
1,457
Tepki puanı
0
Puanları
36
www.facebook.com
bunu daha öncede duymuştum ama denemek gibi bi durumum hiç olmadı ama mantık çerçevesinde gayet uygun bi durum :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Eskiden çok uyguladığımız bir yöntemdi. Yanlız gaz veya mazot farketmez, ikisinin yapısında da yağ mevcut. Yağ da tozu tuttuğundan aracı hergün, bazen günde iki defa silmek gerekebiliyor. Suyun çok değerli olduğu bir zamanda, yağışsız günlerde geçerli bir yöntem.
 

demir-korkmaz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,091
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
mokıa ve özdemir abi tamam derse yaparım:))
Ben sadece gazyağını arabam zift olduğunda çıkartmak için istüpü ile fazla bastırmadan kullandım ama peşinden iyice şampuanla yıkadım tağbiki.Boyayı besler ama fazlası zararlı,bunun yerine yılda iki sefer (kışa girerken ve kıştan çıkınca)likid oto cilalarından(pastasız olan) alıp otoyıkamacıya gidiyorum uygun bir rakama anlaşıp arabayı yıkatıp pamukla ve elde cila attırıyorum veya erinmesem kendim yapıyorum.2001yılından beri kullandığım yöntembu herkesin yöntemi farklıdır illaki.Buarada kesinlikle arabamıda sadece süngerle yıkattırırım,fırça ve yıkamaya girmem.
 
Üst