Araba kendisi gidiyor :S

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan masques
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

masques

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
265
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Arkadaşlar bugün vectrada yeni bişey keşfettim normalmi yoksa bi arızamı var bilmiyorum.Kırmızı ışık için yavaşlamak üzere ayağımı gazdan çekmiştim.Araba 1000 devire kadar düştü sonra 1000 devirde kendisi gitmeye başladı.Sonra bunu diğer viteslerde de denedim 1. ve 2. vitestede gazı bırakınca aradaba 1000 devire kadar inip kendisi gitmeye devam ediyor.Benim arabadamı bi sorun var normalimi bu ?
 
gaza basmadan yavaş yavaş atyağını debriyajdan çek .
kendi kendine kalkar bile
 
gayet normal,rolanti arabayı yürütmeye yetiyor :D
hatta hızlanabilir bile :D
 
normal
 
Hafif yokuş çıkarken dahi ayağınızı gazdan çekin araç stop etmeden kendi kendine yokuşu çıkacaktır.
 
o şekilde gitmese hırlasa teklese vs. sorun var demektir. Sorun yok.
 
Hayır hayır sorun yok..

Buna "rölanti hızı derler" modern araçların hepsinde vardır.. ayıca dizellerde daha yüksektir bu hız.


bunu şimdi öğrenmeniz aracınızı dahada sevmenize neden olacaktır.

açın yol bilgisayarından anlık tüketimi .

rölanti değerleri değişmeden sıkışık trafikte ilerlemeye çalışın :D

gayet iktisatlı bir tüketim tablosu oluşur..

hatta inad ederseniz 1-2-3-4-5 geçişini yapabilirsiniz..

5. vites 1000 ddak hızı 30 lu bir değerdi. yazın sahil kenarlarında gezinmek için bire bir... :kop:
 
Arkadaşlar bugün vectrada yeni bişey keşfettim normalmi yoksa bi arızamı var bilmiyorum.Kırmızı ışık için yavaşlamak üzere ayağımı gazdan çekmiştim.Araba 1000 devire kadar düştü sonra 1000 devirde kendisi gitmeye başladı.Sonra bunu diğer viteslerde de denedim 1. ve 2. vitestede gazı bırakınca aradaba 1000 devire kadar inip kendisi gitmeye devam ediyor.Benim arabadamı bi sorun var normalimi bu ?
aynen bende de öyle.
1. 2.ve3. viteste denedim.1000 devire düşünce kendiliğinden motor devri yükseliyor ve arabanın stop etmesini önlüyor.
Ayrıca vites değişimlerinde de motorun devirini aracın hızına göre alçaltıp yükseltiyor gibi geliyor bana,çünkü debriyaj kavraması çok sarsıntısız.
 
IAC valve (idle air control valve) namı değer rölanti regülatörü ayarlıyor devri.
 
ewet bizim arabada da aynısı oluyo 1000 devirdeyken kendisi gidiyo güzel bişi :D
 
Geri
Üst