Alfa Romeo 156 Hakkında Her Şey (Ya da Olduğu Kadar Şey :)

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Merhabalar arkadaşlar,

Geçen hafta Doğukan’ın Hyundai Accent Era için yazdığı bilgilendirme postundan sonra ben de iki aylık bir Alfa Romeo 156 sahibi olarak elimden geldiğince gözlemlerimi yazmaya çalışacağım. Benim yazım onunki kadar uzun olmayacağı için daha çok temel noktalara değineceğim. Zira otomobili sürerken arabayı dinleyip en ufak aksiliği duymak için iki güne bir teypsiz yol giden birisi olarak detaylara girersem hepimiz boğuluruz. Konu başlıklarının altında hemen değerlendirmeye başlayalım.

Alfa Romeo 156, 2.0 Twin Spark Motor, 2000 model üzerinden gidiyorum.

Klasik teknik bilgiler şu sayfada Türkçe olarak var: http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=1486

Araçta ABS, EBD, SRS AIRBAG mevcut.

Kronik sorunları:

Varyatör

Alfa Romeo 156’ların en büyük kronik sorunu “varyatör” adlı parça. Bu parça Honda’nın VTEC’i gibi 3500 deviri geçince subap zamanlamasını değiştiriyor ve torku +30 arttırarak esas değeri olan 187’ye çekiyor. Fakat bu halde çok yakıt tükettiği için 3500 devir altında 157 Nm tork ile sürüyorsunuz ve dolayısıyla tasarruf sağlanıyor.

Lakin bu parça VTEC gibi hidrolik değil mekanik bir parça olduğu için zamanla içindeki dişliler aşınıyor. Bunun sebebi de motor blogunun üstünde yer alması ve dolayısıyla geç yağlanması ve yağlansa bile içindeki yayların, dişlilerin tasarımından ötürü eskimesi, bozulması. Eski tiplerde 20-30 bin ömrü olan varyatör, yeni üretimlerde 60.000 kadar dayanıyor.

Fakat sabahları arabayı çalıştırınca bir yirmi saniye bekler, motor sıcaklığı 90 dereceye gelene kadar 3000 deviri aşmazsanız bu ömrün daha da ötesine geçebilirsiniz. Bozulan varyatöre bir defalık tamir kiti uygulanabiliyor ve ek 15.000 km kazanılıyor. Sarf parçası gibi görüldüğü için triger değişiminde değiştirilmesi öneriliyor.

Parça yavaştan gitmeye başladığında ilk çalıştırmada 1-2 saniye dizel motor sesi geliyor araçtan, tamamen bozulduğunda her zaman bu ses çıkıyor. Bende ilk yarım yahut bir saniye boyunca sabahları geliyor fakat yaklaşık en az 10-20 bin ömrü var demek bu.

Ön düzen

Aracın ön düzeninin hassaslığı bir efsane değil, gerçek. Ama Alfa’lara saydırmadan önce bunun sebeplerine de bakmak gerekiyor. Ön tarafta double wishbone tam bağımsız süspansiyon var, arkalarda da çift çubuklu tam bağımsız süspansiyon var. Ön ve arka viraj demirleri de mevcut. Haliyle ön düzen karmaşık parça yapısı nedeniyle hem pahalı hem işçiliği zor hem de hassas. Pek çok 2014 model aracın süspansiyon sisteminden daha karmaşık olan bu tasarım inanamayacağınız kadar iyi bir yol tutuş sağlıyor ve ESP gibi sistemlere gerek kalmıyor. Bornova’dan Buca’ya otobandan düz veya viraj aralıksız 180 km hızla geldiğimi bilirim boş saatlerde.

Bu yapısından dolayı aracı ülkemizin çok bozuk asfaltlı yollarında diğer araçlardan biraz daha yavaş ve dikkatli kullanmak gerekiyor. Arabasını köye gidip gelmek için kullanan birisine uygun olmadığı açık fakat maksimum güvenliği isteyen bir kullanıcı için bulunmaz nimet. Ön düzen bozulmasa bile gelen gıcırtılar ise parçaların montajı esnasında burçlara bakırlı gres sürmeyi unutan veya işine gelmeyen ustalar nedeniyle oluyor.

MK1 kasa, MK 1.5 kasa ve MK2 kasa arasındaki farklar

97-2001, 2002 ve 2003-2007 model olarak sıralanıyor bu kasalar. En dikkat çeken yanlarını yazacağım.

MK1: 2 hava yastığı, ASR yok, dijital klima, yol bilgisayarı yok

Dashboard: http://www.alfaromeopress.com/actio..._ARCHIVIO/SYSTEM_GALLERY_STORICHE/3-3-571.jpg
Dış: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Alfa_Romeo_156_front_20080303.jpg

MK1.5: 4 hava yastığı, ASR var, çift iklimli dijital klima, yol bilgisayarı var, TC var

Dashboard: http://www.alfaromeopress.com/actio...STEM_GALLERY_STORICHE/3-3-641.jpg&format=1024
Dış: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Alfa_Romeo_156_front_20080331.jpg

MK2: 4 hava yastığı, ASR var, çift iklimli dijital klima, yol bilgisayarı var, TC var

Dashboard: http://www.alfaromeopress.com/actio...TEM_ARCHIVIO/SYSTEM_GALLERY_2005/1-3-2774.jpg
Dış: (Sportwagon bulabildim önden wikide) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Alfa_Romeo_156_Sport_waggon_grey_vl.jpg

MK1 kasa agresif tasarımı nedeniyle daha çok seviliyor ve bu nedenle Alfa hastaları MK1.5 kasanın temizini arıyorlar. Bendeki düz MK1 modeli, ahşap iç döşeme ve kadife araç rengi koltuklar opsiyonlu.

MK2 kasaların performansı MK1’e göre biraz kötü, Euro normlarına uyabilmek için yapılmış bir değişiklik. Ayrıca MK1’de 1 katalitik konvertör varken MK2’de tam 3 tane bulunuyor, yani katalizör eskidiğinde 3 tane nur topu gibi katalizör almanız gerekiyor. 2 tanesi manifoldda 1 tanesi normal yerinde.

Ayrıca MK1 kasa da dahil olmak üzere Alfa 156’da 2 değil 3 susturucu var egzoz sisteminde.

MK2’nin 2.0 olanını bulmak zor, MK1’de de 1.6 olanı bulmak zor. Ülkemizdeki vergi politikalarının araç modellerine olan etkisini burada görebiliyoruz. 90 sonlarında 2.0 alınabilir bir araçken 2000 başlarında 1.6 tercih edilmeye başlanmış.

Unuttuğum detaylar vardır elbet ama MK2’nin MK1’den daha iyi yol tuttuğunu söylüyorlar ancak daha fazla elektronik donanım nedeniyle sorun çıkarma potansiyeli ve bakım masrafları da daha yüksek. Standart bir kullanıcı için Vectra ve Omega’ya karşı uygun fiyatlı bir alternatif olacaktır. Zaten SportPremium D sınıfı olarak geçiyor.

Ortak parçalar

Kimisi Alfa’lar dandik Fiat parçaları kullanıyor diyor. Doğrudur, misal gaz kelebeği Fiat Marea ile aynıdır ancak bujileri Ferrari ile, silecek kolları Maserati ile ortak parça. Yani bu durum zaten günümüzde normal karşılanmalı, üreticinin maliyet kısma politikası.

Aracın içi

Aracın içi kullanıcıyı hemen saracak bir yapıda. Göstergelerin hepsi sürücüye dönük ve geceleri çok tatlı bir ışıltı ile parlıyorlar, açıkçası şimdiye dek gördüğüm en güzel görünen göstergeler bence.

Sürücü koltuk yükseklik ayarı, direksiyon derinlik ve yükseklik ayarı, kemer ayarı gibi şeylerin hepsi var. Debriyaj hidrolik ve orta sertlikte. Frenin kademesiz olması biraz sıkıntı, dokunduğunuz gibi sıkıveriyor diskleri ve bu da alışana kadar acemi sürücü gibi olmanıza neden oluyor.

MK1 kasada gaz pedalı telli ve bu nedenle anında tepki almak mümkün. MK2’de elektronik olduğu için çok az daha gecikmeli.
Ahşap döşemesi vites topuzundaki yazıların silinmesi haricinde çok kaliteli ve direksiyon ile vites gerçek ahşap, orta konsol kaplama.

Bozuk yollarda iç trim sesleri geliyor zira araç 15 yaşında ama konsol sökülerek yağlamalar falan yapılırsa bu sesler kesilir, zaten bu yaşta ses çıkarmayan araç görmedim denilebilir. Kule gergisi takınca sesler azalıyor diyenler var, zira aracın kasası yumuşak ve bu nedenle esnek, bu da iç trimlerde ses yaptırıyor zamanla.

Kullanabileceğiniz bütün butonlar kolayca ulaşabileceğiniz yerlerde. Sadece küllük biraz lüzumsuz bir yere koyulmuş ve çakmağını 3. Ve 5. Viteslerdeyken kullanmak biraz dert.

Eşya koyma gözleri de biraz yetersiz ve torpidosu soğutmalı ancak ufak.

Yol tutuşu

Efsane.

Konfor

Sport paketli değilse konfor oldukça yüksek. Amortisörler yumuşak ve araç oldukça esnek. Fakat bu esnekliğe rağmen yol tutuşta bir kayıp yok. Lakin aerodinamik olarak tasarlanan alt karter koruma ortası bombeli köy yollarında en az bir kaç defa sürtüyor. Spor paketli olanlarda esneme az olduğu için koruma plastiğinin değmediğinden bahsediliyor. Araçta 2 kişiden fazlaysanız pek eğik büzük yollara gelmiyor yani. Korumanın bu kadar alçakta olması aracın altına giren havayı azaltmak için ve sadece motoru korumak için değil.

İzolasyon

İçeri 90 km hıza kadar doğru düzgün ses almıyor. 3000 devire kadar oldukça rahat. Fakat bunun üstünde hafiften rüzgar sesleri geliyor ama rahatsız edici düzeyde değil. 3000 devirden itibaren yağ basıncıyla varyatör devreye girdiği için motorun sesi değişiveriyor ve araç kükreyerek gidiyor. Bu kükreme ses sevenlerin hoşuna gider ancak hiç motor sesi duymayayım diyenleri rahatsız eder. Standart 90-120 km hız ile uzun yol kullanımında rahatsız olmak imkansız. Benim egzoz sistemi eskidiği için içeri en çok gelen ses yüksek devirlerde egzoz, o olmasaydı eminim tamamen sessiz olabilirdi. 15 yıllık bir araca göre çok iyi durumda.

Direksiyon

Klasik hidrolik direksiyon ancak Opel Astra F, Vectra B, Tigra, Corsa gibi hidroliklerdeki sertlik yok. Tatlı bir sertliği var ama tek elle her manevrayı da yapabiliyorsunuz. Direksiyon turu kısa ve bu nedenle dokunduğunuz anda istediğiniz kadar tek hamlede dönebiliyorsunuz. Sadece tam ters dönüşlerde elle tur attırmak gerekiyor. Yoldaki bozuklukları ne çok veriyor ne de az veriyor. Eski aracım çok verirdi ve bu beni yorardı, Alfa’da tadında bırakılmış.

Frenler

Yüksek hızlarda bile yeterli. Ön arka disk, önler soğutmalı. Lastikleriniz güzelse frene asıldığınız gibi durursunuz.

Motor

Motor arada sırada hava akışmetresi ile sürpriz yapabiliyor ancak çok pahalı bir parça değil. Yüksek devirli kullanılırsa yağ yakıyor, bu nedenle kaputta yüksek devirli kullanımlarda 10W-60 koyun yazıyor ancak klasik günlük kullanımda motor iyi durumdaysa yağ yakmıyor. Ben 10W-40 kullanıyorum.

Yakıt tüketimi

Şimdiye dek 38 kuruş ve 44 kuruş arasında yaktım her depoda. Gaza benden daha nazik davranan arkadaşlar olursa bunu şehir içi + otoban kullanımında 35 kuruşa kadar indirirler. 2.0 bir motor için bence benzinde inanılmaz bir rakam. Tüp sevmediğim için aracı tüpsüz olarak özellikle aradım ve buldum.

8-12 litre yakışı var karma veya şehir içinde yani. Uzun yolda çok denemedim ama 90-100 hız ile 6-7 litrelere kadar inebilir.

Aydınlatma

Hem iç hem de dış aydınlatma oldukça yeterli. Farlar oldukça güzel ve parlak, bu nedenle xenon ihtiyacı bile yok. Uzunları açınca anasının örekesini bile görebilirsiniz :D

Kontak kapatınca farlar ve teyp kapanıyor, dolayısıyla unutma şansınız yok ama bu durumda farları açamıyorsunuz da. Açmak için kontağı ileri değil geri çevirip hemen yanındaki minik butona basılı tutmanız gerekiyor. Bu ise ancak parkları yakıyor. Araç çalışmıyorken düz farları açmak mümkün değil.

Bagaj

380 litrelik bagajı bana yetiyor ama koltuklar yatmadığı için yük taşıyan ailelere dert olabilir. Genel olarak oldukça geniş ve şekilli bir yapısı var.

Servis ve yedek parça

Büyük ve orta üstü şehirlerde usta sıkıntısı yaşanmıyor ancak aracı genel ustalara KESİNLİKLE götürmemek gerekiyor. Kahveden 20 yıllık oto ustanıza Alfa'nızı teslim etmemeli, paşa paşa bilinen ve işini iyi yapan ALFA ustasına göstermelisiniz. Aksi taktirde denildiği gibi aracı ustadan çıkaramazsınız. Bunun sebebi de ustaların araca aşina olmaması nedeniyle işlerin sarpa sarması.

Yedek parça fiyatları yüzde 20'den daha pahalı değil. Bazı parçalarda uyanık olmak gerekebiliyor. Çok pahalı olan gaz kelebeği yerine Fiat markalı Marea kelebeğini takarsanız aynı parçayı ucuza alabiliyorsunuz. Bu biraz da bizim parçacıların uyanıklığı yani. Düzgün bir usta zaten size bu konuda bilgi verecektir. Fakat bazı parçaların da diğer markaların parçalarından daha ucuz olduğunu gördüm. Yani bu konuda net bir pahalılık ya da ucuzluk yok.

8 bujisi 300 lira ancak klasik araçlardaki 20-30 binlik buji ömrü yerine 100.000-120.000 civarı buji ömrüne sahipler. Lakin trigerin en fazla 40-50 bin civarında değişiyor olması biraz daha bakım masrafının çıkmasına sebep olabiliyor.

Fotoğraf çekme özürlü olduğum için elimde hala çok az fotoğraf var, onları da aşağı kopyalıyorum:

gxK8X13.jpg

9xVoyhC.jpg

577C4N2.jpg

FJiwK1q.jpg

CaCW4GB.jpg

GucCAq3.jpg
 
Son düzenleme:

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Tebrik ederim incelemen gayet güzel olmuş yeterli açıklamaları yapmışsın lafı fazladan da uzatmamışsın :)
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu konuda her alfayı kötüleyene verecek cevaplar gördüm bu kadar özenli bir yapısı olduğu bilmiyordum sonuna kadar okudum tebrik ederim. 0-100 değerini çok beğendim o teknolojiyle 8.6 bence çok başarılı hatta şaşırıp acaba 6 silindir mi diye teknik detaylara tekrar baktım. bir 156 sahibinden çok yaktığı için ailesindeki dizel astrayı kullandığını duydum ve hergün görüyorum fakat sizin değerleriniz (8-12 şehir içi) benim 1.6 aracım kadar. Bence gayet makul.Bu motor performansını 159 larda da beklerdim ama onlar beni hayal kırıklığına uğrattı. sadece egzozlarına bile razı olduğum bir araç 159 ama 1.9 benzinli motoru bu 2.0 156 motoru kadar etkileyici değil. 0-100 ü 9.7 olarak belirtilmiş.keşke her araç kullanıcısı aracını böyle tarafsız incelese bizde öğrensek
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ayrıca doğukan a da pas mahiyetinde olmuş :D bunun yanında bu araç bu renk olmasaydı çok daha güzel olurdu...Tek sıkıntısı renginde..200 bin lira verip yeşil mercedes alanları gördüm ben
 

lyolcul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
628
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bende 147 vardı. biraz da zaruretten dolayı satmak zorunda kaldım.
yazdıklarınıza katılıyorum.
inşallah bir gün tekrar bi alfa alacağım,mk2 156 :)
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
alfa romeoları çok inceledim zamanında ancak kime sorsam varyatör sorunu yaşadım demekte. bu parça ne zaman su koyvereceği belli değil 2.elde.
aracı aldığımda uzun süre masraf yapmamayı düşündüğüm için başka markalara kaydım. ön takımına bu kadar ince düşünen bir firma nasıl olurda bu varyatörü milletin başına bela eder. birde 120 bin gittiğini duymamıştım bujilerin. bir alfa sahibiyle görüştüm ben 50 60 binde değiştiriyorum dedi. 300 lira buji bakımı sadece demişti. :)
ama ruh sahibi bir araç. direksiyon tepkileri. iç ve dış tasarımı ile güzel bir araç...
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Ayrıca doğukan a da pas mahiyetinde olmuş :D bunun yanında bu araç bu renk olmasaydı çok daha güzel olurdu...Tek sıkıntısı renginde..200 bin lira verip yeşil mercedes alanları gördüm ben
Rengine bayılıyorum çünkü ahşap döşeme bu renkte tam bir kalantor arabası gibi duruyor :D diğer renklerde sırıtıyor. Bi de eskiden hayalim bu yeşillikte vectra almaktı yani hastasıyım :D

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 10:38 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 10:13 ----------

alfa romeoları çok inceledim zamanında ancak kime sorsam varyatör sorunu yaşadım demekte. bu parça ne zaman su koyvereceği belli değil 2.elde.
aracı aldığımda uzun süre masraf yapmamayı düşündüğüm için başka markalara kaydım. ön takımına bu kadar ince düşünen bir firma nasıl olurda bu varyatörü milletin başına bela eder. birde 120 bin gittiğini duymamıştım bujilerin. bir alfa sahibiyle görüştüm ben 50 60 binde değiştiriyorum dedi. 300 lira buji bakımı sadece demişti. :)
ama ruh sahibi bir araç. direksiyon tepkileri. iç ve dış tasarımı ile güzel bir araç...
Varyatör öyle aman allah korkulacak bişey değil ya arabaların orası arıza vermese başka yanı verir zaten :) kullanım kılavuzunda 100.000 üstü buji dostun biraz erken değişiyor bence :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 10:42 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 10:38 ----------

bu konuda her alfayı kötüleyene verecek cevaplar gördüm bu kadar özenli bir yapısı olduğu bilmiyordum sonuna kadar okudum tebrik ederim. 0-100 değerini çok beğendim o teknolojiyle 8.6 bence çok başarılı hatta şaşırıp acaba 6 silindir mi diye teknik detaylara tekrar baktım. bir 156 sahibinden çok yaktığı için ailesindeki dizel astrayı kullandığını duydum ve hergün görüyorum fakat sizin değerleriniz (8-12 şehir içi) benim 1.6 aracım kadar. Bence gayet makul.Bu motor performansını 159 larda da beklerdim ama onlar beni hayal kırıklığına uğrattı. sadece egzozlarına bile razı olduğum bir araç 159 ama 1.9 benzinli motoru bu 2.0 156 motoru kadar etkileyici değil. 0-100 ü 9.7 olarak belirtilmiş.keşke her araç kullanıcısı aracını böyle tarafsız incelese bizde öğrensek
E tabii ki bir dizel Astra kadar az yakması mümkün değil :) benim 1.6 eski tigra aracıma göre 156 daha az yakıyor ki hiç beklemediğim bir durumdu.

159un hem hacmi küçük hem 3 katalizör hem de maalesef Twin Spark değil :( Twin Spark olmasa bizim araçlar 130lu beygirleri aşamazdı zaten. Bir de varyatör olmayınca dümdüz bir araba oluyor. Twin Spark motorun kıymetini bilelim Son temsilcisi 156 :)
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Renginden sen memnunsan sorun yok, ben ukalalık ettim kusura bakma ama alfa deyince bende hep spor otomobil izlenimi beliriyor.. :D spoar araca olmaz mı bu renk olur belki ama başka anlamlar çıkarıyorum ben yeşil renk araçlardan..
 
Son düzenleme:

lyolcul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
628
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
ben alfayı sattığımda 127 binde idi ve fabrikasyon bujileri vardı hala..
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İnceleme gayet başarılı. Ek olarak mk2 diye bilinen 2004 model sonrası 156lar, 156 serisinin nirvanasıdır, varyatör sorunu çok büyük oranda çözüldü ve alfa'nın hayatta kalma projesiydi nitekim başarıp alfayı 1.6 120hplik ağzına kadar dolu 156larla ayakta tuttu, performansı törpülendi diye bilinir ancak törpülenmedi, tonla donanım eklendiği için arabanın ağırlığı artmıştır bu yüzden bir hantallık gözlemlenebilir(12 hava yastığı, esp, std sunroof,bose amfi sub vs...).
 
Üst