akü yardım

Şarj dinamosu yeteri kadar elektrik üretemezse hangi marka akü alırsan al o da bir süre sonra bitecektir. Şarj dinamosunun bakım zamanı geldiyse ben olsam akü almadan evvel öncelikle o bakımı yaptırırdım, çünkü şarj dinamosu arızalıysa o arızayı mutlaka yaptırmak zorundasın. Belki de boş yere akü aldın ;).
 
bugün renault servisinde 12/60 w lik mutlu aküyü 135 tl değiştirdim.ölçümler yapıldı şarj dinamosu 12,8 13,1 12,9 13,2 gibi değerler verdi.rölantide 12,9 çıkıyor.elektrikçiye yönlerdiler şarj dinamosunun kömürünü rulmanları diyot tablosunu değişmesinin gerekli olabileceğini 150 tl kadar bir masrafının olabileceğini söylediler rakam çok yüksek geldi.


12,9 gibi değer çokta düşük gelmedi tamam 14 w değil ama şarj etmeye yetmez mi?


12W /60 AM lik mutlu akü 135 tl fiyatı nasıl.şaka gibi ama renault servisinde değiştim

14.1 ideali olması lazım. Bence bir an önce yaptırmanızda fayda var.
 
akü ölçümü yaptırdım akü bitikti.ayrıca şarj ölçümüne bakıldı.

12,9 W aracı şarj etmeye yetmez biliyorum az şarj ediyor ama sonuçta şarj ediyor değil mi ?
 
akü ölçümü yaptırdım akü bitikti.ayrıca şarj ölçümüne bakıldı.

12,9 W aracı şarj etmeye yetmez biliyorum az şarj ediyor ama sonuçta şarj ediyor değil mi ?

Ediyordur, 12.9 ise lakin doldurduğundan fazla boşalttığın için bu aküde eski akünüz gibi bitik olacaktır.
 
rusların matruşkaları vardır ya bir şeyi açarsın içinden başka birşey çıkar onunda içinden başka birşey çıkar.opelin arızalarıda böyle ,arıza içinde arıza onunda içinde arıza kesinlikle ucuza kurtulamıyorsun.
 
Marka bazında ilk defa böyle bir şey duyuyorum. Şarj dinamosu açıldığı zaman kömürlerinin, rulmanının, diyotlarının değişmesi gerekiyorsa değişir, bu durum her marka araç için de geçerlidir
 
Marka bazında ilk defa böyle bir şey duyuyorum. Şarj dinamosu açıldığı zaman kömürlerinin, rulmanının, diyotlarının değişmesi gerekiyorsa değişir, bu durum her marka araç için de geçerlidir

İşçilik maliyetin düşer, Dinamoyu sök kömürleri değiştir. 10 liralık rulmanı değiştirmezsen, 1 ay sonra gene sök tak yaparsın. Bence siz opel zede falan değilsiniz, aracı nereden aldıysanız, oranın zedesisiniz.
 
araç neredeyse 1 yıldır bende fazla km yapmadığım için rot balans ve motoryağı değişimi ve keyfi olarak yaptığım bazı şeyler dışında arabaya herhangi bir bakım yaptırmadım

doğrudur 10 liralık rulman belki 20 tl kömür vs.ama izmirde durum öyle değil.dün akü değişiminden sonra beni tanıdıkları bir elektirikçiye yönlendirdiler.çok kötü bir tamirhane birakın orda şarj dinamosu değiştirmeyi ampül bile değiştirmem.çoluk çoçuk yaştaki arabadan anlamayan karşıdakini kazıklamayı amaç edinmiş insanların kendini usta sandığı bir yerdi .

adam sayıyor kömür 40 lira rulman 25 şu bu kadar bu kadar ek işçilik yok bilmem ne 150-175 .dahada artabilirmiş.yani şimdi akıl var mantık var bu kadar parayı tamire verceğime yeni dinamo alırım daha iyi.düşünün otosanayide fiyatlar bu ve olanlar bunlar.

anayol üzerindeki otoelektrikçilerin havasından yanına yaklaşılmıyor adam çelik aküye 140 tl istiyor hakiki pembe antifrizin litresine 36 tl istiyor şaka gibi ama gerçek.neyse bu akü için gittiğim otoelektirikçi hiç bir gereği yokken klimaya baktı rezistantının değişmesi gerektiğini fiyatını inanın bilmiyorum orjinalinin 600 tl civarında olabileceğini ama bunu 150 -200 yapabileceğini söyledi.


izmirdeki ustalarda bir alışkanlık var adama en basitinden ampül değişmeye gitsen arabanın başka bir yerinden birşey bulur içine kurt düşürür.kafanı bulandırır canını sıkar.o işi yapmadanda seni bırakmaz.yani arıza içinde arıza bulma hastalıkları var.

işini düzgün yapan ve fiyatları şişirmeyen bir usta bulmak nerdeyse imkansız

aracı aldığımda herhangi bir problemi yoktu. aracın tüm bakımları yeni yapılmıştı.arızalar birikti birikti şimdi yaptırmaya çalışıyorum.her ne hikmetse diğer forumlarda ve bu forumda okuduğum şeylerin aynılarını yaşıyorum.su eksiltme şarj dinamosu direksiyon problemleri arka tekerden gelen klimanın çalışmaması kaloriferin ısıtmaması fazla yakıt tüketimi güneş yanıkları vs vs


işini iyi yapan bir özel servis buldum fiyatlardada yardımcı olacaklar.arkadaşlarımda oraya gidiyorlarmış . önümüzdeki ay şarj dinamosu sonraki ayda klima ve radyatörleri yaptırmayı düşünüyorum.

bu ay kotasını doldurdu egzozunu ve aküsünü değiştim.
 
Son düzenleme:
İyi de İzmir'deki ustalar iş bilmiyorsa bunda Opel markasının kabahati ne orasını anlamadım? Yazdığınız arıza türleri zamanında bakımı yapılmayan her araçta olabilen olası arızalardır. Yanlız özellikle yazdığınız "fazla yakıt tüketimi güneş yanıkları" bunu Opel'le nasıl bağdaştırdınız orasını anlamadım :D. Bakımlı bir araçta fazla yakıt tüketimi söz konusu ise kabahatin çoğu sürücüdedir, boyadaki güneş yanığı ise boya koruması yapılmadığı sürece Mercedes, BMW gibi lüks araçlarda bile görülür.
 
Bu arada DELCO REMY(üzerinden çıkan ile aynı marka original) marka şarj dinamosu 190tl civarıdır. Serviste tamir için istenilen para buna yakınsa yenisini takın. Hatırladığım kadarıyla şarj dinamonuzda iyileştirilme yapıldı. Daha önce değişmediyse fabrika çıkışı aracınızın üzerinde 75A olması lazım, sonradan 100A çıktı.
 
Geri
Üst