akü sorunu !!!!!

osmannn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
593
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar 1 aydır aküde şöyle bir sorun var. akşam arabayı kilitlemeden önce aküye bakıyorum yeşil ışık yanıyor ve araç bir gün yatıyor hiç çalışmıyor 2 gün sonra aracı çalıştıracagım zaman araba çok zor çalışıyor 3-4 kez denedikten sonra çalışıyor. araba çalıştıktan sonra aküye bakıyorum siyah ışık yanıyor. yani akü 1 gün çalışmasa boşalıyor. neyse bugün akünün yetkili servisine gittik olayı anlattım. adam aküye buyan baktı şu yan baktı arabada kaçak var dedi. oto elektirikçi bi yer tarif etti gittik orada baktırdık adam kaçak yok dedi. neyse tekrar yetkili servisine gittik, kaçak yokmuş dedim. akü yetkili servisi tekrar aküye baktı sonra bana sorular sormaya başladı. çift kilitleme sistemi orjinal mi? (orjinal dedim), kapılar kilitlenince camlar otomatik kalkıyor orjinal mi dedi? (orjinal dedim) adam dediki o orjinal değil nasıl yani dedim onları biz yapıyoruz dedi neyse eski aküyü oraya bıraktık tam şarjlı aynı aküden taktık denemek için. neyse sadede geleyim. benim öğrenmek istedigim bizde 2000 model opel vectra 2.0 dti var. bu aracın tüm orjinal özellikleri nelerdir ? (kullanma klavuzu yok )
camkaldırma, çift kilitleme sistemi vs vs aracın orjinal özellikleri nelerdir?
(akü: mutlu (garantili ama değişmemek için bahane arıyorlar)
 
Son düzenleme:

LAZRAİL61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2007
Mesajlar
1,052
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar 1 aydır aküde şöyle bir sorun var. akşam arabayı kilitlemeden önce aküye bakıyorum yeşil ışık yanıyor ve araç bir gün yatıyor hiç çalışmıyor 2 gün sonra aracı çalıştıracagım zaman araba çok zor çalışıyor 3-4 kez denedikten sonra çalışıyor. araba çalıştıktan sonra aküye bakıyorum siyah ışık yanıyor. yani akü 1 gün çalışmasa boşalıyor. neyse bugün akünün yetkili servisine gittik olayı anlattım. adam aküye buyan baktı şu yan baktı arabada kaçak var dedi. oto elektirikçi bi yer tarif etti gittik orada baktırdık adam kaçak yok dedi. neyse tekrar yetkili servisine gittik, kaçak yokmuş dedim. akü yetkili servisi tekrar aküye baktı sonra bana sorular sormaya başladı. çift kilitleme sistemi orjinal mi? (orjinal dedim), kapılar kilitlenince camlar otomatik kalkıyor orjinal mi dedi? (orjinal dedim) adam dediki o orjinal değil nasıl yani dedim onları biz yapıyoruz dedi neyse eski aküyü oraya bıraktık tam şarjlı aynı aküden taktık denemek için. neyse sadede geleyim. benim öğrenmek istedigim bizde 2000 model opel vectra 2.0 dti var. bu aracın tüm orjinal özellikleri nelerdir ? (kullanma klavuzu yok )
camkaldırma, çift kilitleme sistemi vs vs aracın orjinal özellikleri nelerdir?
(akü: mutlu (garantili ama değişmemek için bahane arıyorlar)
Akünün asidi azalmış olabilir.Bende de benzer bir sorun vardı.Asit eklettim düzeldi.Yani asit eksikse şarj tutmaz akü:good:
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
+ kutup başını sökün, daha sonra söktüğünüz kutup başını akünün söktüğünüz + başlığına değdirip çekin, kıvılcım varsa araçta elektrik kaçağı vardır. Yoksa arıza için aküye yoğunlaşın. Çok nadir de olsa kurşun plakalarda çatlak olabilir. Araba çalışırken akünün saf su konan kapaklarını söküp gaz verin. Aküde bulunan sıvıda kaynama/kabarcıklar oluyorsa akü arızalıdır. En ucuz yol arkadaşınızın aküsünü 5-10 süre ( kısa süreli kullanım yanıltabilir ) ile kendi arabanızda kullanın. Aynı sorunlar olacak mı takip edin. Bence en garantili test.
 

geographer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
341
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
savaş abi şimdiki araçlarda kutup başını söküp tekrar değdirdiğinde kıvılcım çıkar. niye diye sorarsan kontak anhtarını çektikten sonra bile aküden enerji çekiliyor. teyp, immo, kapı kilitleri gibi. yani bu kıvılcım işi ölçüt olamaz. ha birde kıvılcım olup olmadığına bakmak akıllıca değil sonuçta tehlikeli bir hareket.
 

ezgene

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,905
Tepki puanı
4
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Merak etme hepsi orjinal.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
savaş abi şimdiki araçlarda kutup başını söküp tekrar değdirdiğinde kıvılcım çıkar. niye diye sorarsan kontak anhtarını çektikten sonra bile aküden enerji çekiliyor. teyp, immo, kapı kilitleri gibi. yani bu kıvılcım işi ölçüt olamaz. ha birde kıvılcım olup olmadığına bakmak akıllıca değil sonuçta tehlikeli bir hareket.
Kıvılcım öyle fazla bir şekilde olmaz, hiçbir tehlikesi de yok. Bu test sanayide elektirik ustalarının yaptığı ilk testlerden biridir.
 

alpervectra-B

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tavsiyem aracınızın şasi ve artı kutup kablosunu dinamoya gidenleri kontrol ettirmeniz zamanla oksit yapmakta ve akımı az iletmekte.en basit en ucuz ve en güvenli sonuçtur genelde.artı kutbundan giden bir kablo vardır.şarj dinamosuna gider bide aynı şekilde şasiye gider onların değişimi çünkü araçlar biraz yaşlandığı için zamanla kaynaklanan sürekli sıcaklık vs gibi durumlardan çabuk aşınabilmekte.tavsiyem o kabloların kontrolü.onlardan akım az geçtiği için akü kendini şarj edemiyo genelde.

saygılar.
 
Üst