Akü sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lapsetur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
643
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Geçen hafta akü tamamen pert oldu. Bir oto elektrikcisine gittim ve yeni bir akü taktı. 55 Amperlik akü olması gerektiğini söyledim fakat elinde 62 Amperlik vardı bir sorun olmaz dedi ve aküyü taktı.

1 hafta bi sorun yoktu dün akü ışığı yanmaya başladı bugünde P0560 hata kodu vermeye başladı.

Sizce sorun aküdemi yoksa şarj dinamosundamı.

Araç 2003 Corsa C benzinli
 
Ben arızanın aküden kaynaklandığını sanmıyorum, 5-10 amperlik fazlalık sorun yaratsaydı piyasadaki bir çok araç arıza yapardı. Mesela Vectra B lerin orijinal aküsü 66 amperdir ama genellikle 70 amperlik akü takılır.
 
Bire araçlar LPG olması durumunda amper yüksek olunca artısı olur eksisi olmaz diye biliyorum.
 
Bilgi için teşekkür ederim. Yarın şarj dinamosunu kontrol ettireyim. Ufak bir araştırma yaptım, konjektör kömürünün bitmiş olma olasılığı yüksek
 
Bilgi için teşekkür ederim. Yarın şarj dinamosunu kontrol ettireyim. Ufak bir araştırma yaptım, konjektör kömürünün bitmiş olma olasılığı yüksek

Araba çalışıyorken farları açıp gaz verin, gaz verdiğiniz zaman farlar parlıyorsa şarj dinamosunun bakım zamanı gelmiş demektir.
 
Suçlu bulundu. Konjektör arızalanmış
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20150203_143133.webp
    IMG_20150203_143133.webp
    51.8 KB · Görüntüleme: 46
Aklıma geldi. Uzun zamandır eksoz kararması yaşıyordum yüksek devirlerde bir türlü çare bulamamıştım. 2 tane Maf değiştirdim hatta diğerini halen yedek olarak saklıyorum.

Acaba konjektörün arızalı olmasından dolayı bujilere yeteri kadar elektrik akımı gitmemiş olmasından dolayı benzinin tam yakılmaması olabilirmi acaba.
 
Ayrıca kalkışlarda silkeleme sorunu vardı. Dünden beri bu sorunu da yaşamıyorum. Umarım sorun ortadan kalkmıştır.

Yine aklıma bujilere giden elektrik akımının yetersizliğinden dolayı kalkışlarda silkeleme yaptığı geliyor.

Bana hep baskı balatadan dendi fakat yokuş testlerinde debriyaj hiç kaçırmıyordu.

Umarım tüm bu sorunlar Konjektör kaynaklıdır ve düzelmiştir.
 
Aklıma geldi. Uzun zamandır eksoz kararması yaşıyordum yüksek devirlerde bir türlü çare bulamamıştım. 2 tane Maf değiştirdim hatta diğerini halen yedek olarak saklıyorum.

Acaba konjektörün arızalı olmasından dolayı bujilere yeteri kadar elektrik akımı gitmemiş olmasından dolayı benzinin tam yakılmaması olabilirmi acaba.

Ayrıca kalkışlarda silkeleme sorunu vardı. Dünden beri bu sorunu da yaşamıyorum. Umarım sorun ortadan kalkmıştır.

Yine aklıma bujilere giden elektrik akımının yetersizliğinden dolayı kalkışlarda silkeleme yaptığı geliyor.

Bana hep baskı balatadan dendi fakat yokuş testlerinde debriyaj hiç kaçırmıyordu.

Umarım tüm bu sorunlar Konjektör kaynaklıdır ve düzelmiştir.

Daha önce bunları yaşayan varmı
 
Benim Alfa 156da var :) gaza basınca çok az oynuyor farlar ve birazcık silkeleme var. 8 buji var bizde bi de :)
 
Geri
Üst