Akü boşalması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan occ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar; sorunum klimayı açınca performan düşüklüğü değildi. Sonuçta klimayı açınca pompanın devreye girmesi ile performansın etkilenmesi normal. Esas sorun akünün boşalması idi. Bu sorunumda ortadan kalktı.
 
Klimanın açılması ile fanların, kalorifer motorunun çalışması, pompanın çektiği güç. bunların hepsi şarz dinamosu üzerine biniyor.birde eğer gündüz giderken farları da yakıyorsanız dinamonun ürettiği 13 V üretim yetersiz kalıyor. aldığım yeni şarz dinamosu 14,3 V üretiyor. klimayı açınca da bir süre sonra aküm bitmiyor. Faydalı olur düşüncesi ile paylaştım Teşekkürler
 
0.15 değeri normal değil
Bu saate 150 Miliamper demek.
1 günde 150x24=3.6 Amper boşalır.
60A/3.6A=16 Gün yapar.

Yani sen Full dolu Akü taktıktan 2 hafta sonra akün tamamen boşalır.
Arada aracı kullansanda araç çoğu zaman çalışmadığından akün zayıf düşer

Yani kısacası aracında kaçak var..
Aracında kapıları kilitleyince otomatik cam kaldırma için ditot röle vb ekli ise söküp o şekilde akımı ölç bir.
Görmen gereken normal değer kapılar kilitli iiken 0.05 A

Bende 0.07A

img5739y.jpg


bn oto elektrikçiyim 0.03 vya 0.01 i gmrden yolamıyorum 0,05 bile yüksek..zaten orjinal sistemler kaçak yapmaz sonradan takılanlar yaparlar kaçak teyp, alarm, ckm, amfi vs... gibi ürünler kaçak yapar..
 
yi günler forumda akü boşalma sorununuzu okudum benimde buna benzer sorunum var. Bir kaç soru soracaktım. Birincisi akünüz şuan çalışmazken 0.05 akım çekiyormuş bir hafta çalışmasa bastıgınızda alıyor mu? İkincisi Benzin pompası rolesi aracın tam olarak neresindedir? Teşekkürederim.
 
Babamın arabası ankara kışının en sert zamanlarıda aşağı yukarı 1 er aylık aralıklarla çalışmadı. Ama kontağı her çevirdiğimizde bu uzun aralığa ve soğuğa rağmen hiç nazlanmadan çalıştı.

Belkide bunda araçta 2 akü olması en önemli etken ama benim gördüğüm kadarıyla arabaya tesisat, sis vs gibi sonradan eklenen parçalar hem elektrik sistemini hemde aküyü çok yoruyor.
 
Sorun şu....

Muhtemelen aracınıza kapılan kitlendiğinde camlarında kapanmasını sağlayan işlem, modül kullanılmadan direk olarak kapı döşemesinden geçen kabloların şasesi ile yapılan uygulamadan dolayı aracınız devamlı olarak kapılar kitlendiğnde, araç beynine sinyal göndermeye devam ediyor.İşlem sol kapı eşik döşemesinin altında.Bir açtırıp kontrol ettirin.Eğer işlem varsa normale çevirin.
 
Geri
Üst