- Katılım
- 1 Kas 2008
- Mesajlar
- 3,852
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 51
Hb araçlarda arka tekerlerden sıçrayan çamur,su, vs. arka cama da geliyor, sedanlarda böyle bir durum yok.
olay budur.:good:
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Hb araçlarda arka tekerlerden sıçrayan çamur,su, vs. arka cama da geliyor, sedanlarda böyle bir durum yok.
Gıcıklık değil mi? Bir soru da benden olsun. Sedan araç sahipleri, yağmurlu veya zemini ıslak olan yolda giderken bagajları açık olarak gitsinler bakalım ne olacak?
Sprey etkisi nedeniyle bagajın içi ve bagaj kapağı kirlenir. Otobüslerin ve özellikle steyşın araçların arka camlarının, kamyonların kasaları her zaman için yan taraflarından daha kirli olmasının nedeni budur. Sedan araçlarda oluşan sprey etkisini ilk önce tampon ve stoplar bölgesi engelliyor, buna ek olarak sedan araçların arka kısmının aeronomik yapısı nedeniyle sprey etkisi cama kadar ulaşamıyor. Tozlu yollarda yapılan rallilerdeki araçların kaldırdığı tozu akıllara getirelim. HB araçların arkasında oluşan toz bulutu araç yüksekliğine eşit olarak döne döne aracı takip ediyor, sedanlarda (çok az sayıda kaldı ama hafızalarımına bir kurcalarsak) ise oluşan toz bulutu arka bagaj kapağı seviyesinde kalıyor. Yani olay aerodinamik yapı = aracın karasör yapısı ile ilgili.Savaş Abi benim kannatim yine arka cam kirlenmez yönünde çünkü:
1) sedan araçların arkası uzun olduğu için arka tampon tolere edecektir.Çamur ya tampunun altında kalır yada tampon yüzeyinde...
2)farzedelim su damlaları ve çamur tampunu aştı bi şekilde arka cama saldırıyor,bagaj zaten o durumda camı örteceğinden camur bağajın içine girer yada en fazla bagaj kapağının iç kısmına bulaşır diye düşünüyorum![]()
Sprey etkisi nedeniyle bagajın içi ve bagaj kapağı kirlenir. Otobüslerin ve özellikle steyşın araçların arka camlarının, kamyonların kasaları her zaman için yan taraflarından daha kirli olmasının nedeni budur. Sedan araçlarda oluşan sprey etkisini ilk önce tampon ve stoplar bölgesi engelliyor, buna ek olarak sedan araçların arka kısmının aeronomik yapısı nedeniyle sprey etkisi cama kadar ulaşamıyor. Tozlu yollarda yapılan rallilerdeki araçların kaldırdığı tozu akıllara getirelim. HB araçların arkasında oluşan toz bulutu araç yüksekliğine eşit olarak döne döne aracı takip ediyor, sedanlarda (çok az sayıda kaldı ama hafızalarımına bir kurcalarsak) ise oluşan toz bulutu arka bagaj kapağı seviyesinde kalıyor. Yani olay aerodinamik yapı = aracın karasör yapısı ile ilgili.