- Katılım
- 9 Tem 2012
- Mesajlar
- 3,982
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Merhabala arkadaşlar, otomatik vitesli araçlar için bir çok şehir efsanesi vardır, " yok efendim araba gitmiyor" " yok efendim otomatik alma başına bela alırsın" gibi türlü türlü şeyler diyenler oluyor, ben hiç otomatik vites araba kullanmadım, el ve ayak alışkanlığım vardır ancak annem ve babamın da kullanabilmesi için otomatik vitesli araçların arayışındayız. Listenin başını yok çok yakar, yok vergisi yüksek yok çok sorunlu bıdıbıdılarıyla Vectra C 2.2 Elegance Active select çekiyor 
Gel gelelim işin odak noktasına, Bu active select şanzıman nedir? Araştırma çabalarım pek işe yaramadı, Astra J 1.6T ve İnsigna serisinde kullanılan şanzımanın adı da aynı, aynı teknolojiler olup olmadığından emin olamadığım için liste halinde soru hazırladım, konu başlığı altında herkes bilgisini paylaşırsa çok iyi olacak.
1) Hem otomatik, hem manuel yani triptronic bir şanzıman olduğunu biliyoruz, peki toplam kaç vitesten oluşuyor 5 ileri mi 6 ileri mi?
2) Motor gücünü hiç etmesi gibi bir durum söz konusu mudur? Malum tork konvertörlü olduğundan, güç kaybı olduğunu söyleyenler var başka forumlarda, aslı var mıdır?
3) Vectra B de gördüğümüz şanzımanlarda S harfi ile spor moduna geçiş vardır, bu şanzımanda Spor modu var mıdır ve varsa bu modda vites kolunu ileri oynatarak manuel vites ihtiyacımızı giderebiliyor muyuz?
4) Hiç oynamadan bilinçli bir şekilde şanzıman yağı değiştirilerek çok çok uzun kmler yapmış otomatikleri biliyorum çevreden, acaba bu şanzımanlar öyle dendiği gibi sorunlu şanzımanlar mıdır? İnsanı çileden çıkaran bilindik hataları var mıdır?
aklıma gelen sorular bunlar, konu altında paylaşıma göre soru ekleyebiliriz, bilenler paylaşırsa herkes bilgi sahibi olur.

Gel gelelim işin odak noktasına, Bu active select şanzıman nedir? Araştırma çabalarım pek işe yaramadı, Astra J 1.6T ve İnsigna serisinde kullanılan şanzımanın adı da aynı, aynı teknolojiler olup olmadığından emin olamadığım için liste halinde soru hazırladım, konu başlığı altında herkes bilgisini paylaşırsa çok iyi olacak.
1) Hem otomatik, hem manuel yani triptronic bir şanzıman olduğunu biliyoruz, peki toplam kaç vitesten oluşuyor 5 ileri mi 6 ileri mi?
2) Motor gücünü hiç etmesi gibi bir durum söz konusu mudur? Malum tork konvertörlü olduğundan, güç kaybı olduğunu söyleyenler var başka forumlarda, aslı var mıdır?
3) Vectra B de gördüğümüz şanzımanlarda S harfi ile spor moduna geçiş vardır, bu şanzımanda Spor modu var mıdır ve varsa bu modda vites kolunu ileri oynatarak manuel vites ihtiyacımızı giderebiliyor muyuz?
4) Hiç oynamadan bilinçli bir şekilde şanzıman yağı değiştirilerek çok çok uzun kmler yapmış otomatikleri biliyorum çevreden, acaba bu şanzımanlar öyle dendiği gibi sorunlu şanzımanlar mıdır? İnsanı çileden çıkaran bilindik hataları var mıdır?
aklıma gelen sorular bunlar, konu altında paylaşıma göre soru ekleyebiliriz, bilenler paylaşırsa herkes bilgi sahibi olur.