Acil yardım edermisiniz?

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
101
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, 2013 model Opel astra j otamatik vites hb benzin + LPG Li aracım var 100 bin km de. Aracım da bir ay öncesine kadar sıkıntı yoktu , sonra aracımla 20 km sürdükten sonra kırmızı ışıklar da durmalar da frene bastığım da duruyor ve bir ileri gidiyo gibi tekleyip duruyor ve ara ara hırlamaya başlıyor Vitesi N getirdiğim de hırlama olmuyor Tekrar D ye aldığım da ara ara sanki gaz veriyor gibi hırlıyor götürmediğim yer kalmadı en son Opel servise götürdüm makineye soktular sıkıntı yok dediler usta denedi bir ihtimal şanzıman yağı değişirse düzelir dediler 500 tl değiştirdiler sonra ben çıkardım ve biraz gittikten sonra tekrar yaptı ve geri döndüm usta bu Seferde şanzıman balatası var değişirse düzelme ihtimali var dediler oda 1 ay araba kalması lazım dedi değiştirme yanılma yöntemi ile mi düzelecek arkadaşlar ? Bu sorun nedir arkadaşlar başınıza geldi mi ? Bir usta baktığın Vites düşürmediği için bunu yapıyor dedi ne kadar doğrudur bilemedim şimdi ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz?
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
101
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar yardım edecek yok mu ? Başına gelen yok mu ?
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,466
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bir video paylaşabilirseniz, sorununuzun anlaşılması kolaylaşabilir. Bildiğim kadarıyla yağ değişimi sonrası düzelmediyse, şanzıman beyni kontrol edilir, sorun yoksa şanzıman açılıp mekanik parçalara bakılması gerekebilir... Geçmiş olsun...
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
101
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
İlginiz için teşekkür ederim. Bugün yavaş kullandım arabayı Sıkıntı olmadı. Servise götürdüm servis kalkerken yavaş kalk ve ışıklar da boşa al N ye getir dedi beyni değişirse 10 bin TL istediler şanzıman balatası da olabilir diyor o da kesin çözüm değil dediler 10 tl verip beyin değişipte hasar gitmezse para iade olmaz dediler valla ne yapacam bilmiyorum ustanın demesi durunca araba boşa almıyor diyor sorun bu diyor
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,466
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Rica ederim. Götürdüğünüz servis yetkili opel servisi mi? Bulunduğunuz yerdeki en iyi şanzıman ustası kimse aracınızı ona göstermenizin arızayı doğru ve hızlı tespit etmenizi sağlayacağını düşünüyorum. Araç kendi kendine vitesi boşa almaz. Durduğunuzda manuel olarak müdahale etmedikçe vites 1 dedir. Siz N konumuna alınca boşa geçer. Vites konumu değişimlerinizde frene biraz kuvvetli basarsanız PRND geçişlerini hissetmezsiniz. Bir de motordan kaynaklı bir sorun da olabilir, N konumunda ve aracın vites geçişlerinde bir sorun yoksa, lpg/motpr kaynaklı bir sorun da olabilir...

Bu konulara
benden daha hakim olan @Zafer715 ve diğer arkadaşlar yorumlayacaklardır. Ama yine söyleyeyim bir video paylaşırsanız daha anlaşılır olur...
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,924
Tepki puanı
6,126
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
10 bin tl verip sadece beyin alacagima cikma sanziman alir takarım. Servisler uçuyor bazen...
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
101
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar mesajlarınız için çok sağolun Opel servise götürdüm, iyi bir şanzımana götürdüm baktı çıkartıp bakılması gerek dedi güvenemedim araya verir diye çekindim benzinde kullandım sıkıntı devam etti şuan yavaş kullanıyorum ve ışıklar da N ye getirdim sıkıntı olmadı birazdan yine denemeye gidecem yapacak mı bilmiyorum ama 10 milyar masraf çok abartılı geldi bana ve garanti de vermiyor
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bu tip arizalar sadece sanzuman ile ilgili degil. Araciniz d de iken isiklarda durdugunuzda frene bastiginiz,anda oksijen sensoru ve maf map sensorler sistemi minimum rolanti duzeyine getiriyor. Bu aracin bosta calismasiyla ayni seviyede calismasi demek. O sirada arac bilincsizce fazladan yakit ve ya fazladan hava girisine maruz kaliyorsa dediginiz olay olabilir. Oncelikle sensorlerinizi bi temizletin. Birde kanister valfinde kacak varmi baktirin bi
 

Nefsam

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
101
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bu tip arizalar sadece sanzuman ile ilgili degil. Araciniz d de iken isiklarda durdugunuzda frene bastiginiz,anda oksijen sensoru ve maf map sensorler sistemi minimum rolanti duzeyine getiriyor. Bu aracin bosta calismasiyla ayni seviyede calismasi demek. O sirada arac bilincsizce fazladan yakit ve ya fazladan hava girisine maruz kaliyorsa dediginiz olay olabilir. Oncelikle sensorlerinizi bi temizletin. Birde kanister valfinde kacak varmi baktirin bi

ben bunu söyledim senin araba mazotlu değil ki dediler servis bana böyle dedi şimdi servise gitsem onlara ne söylemem gerekiyor Yada servis dışında nere götürmem lazım
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Sanayide bi ustaya gidin maf map ve oksijen sensirunu temizletin once
 
Üst