Merhaba Arakadaşlar Yenı Uye Oldum ama sureklı forumda paylasılan bılgılerı takıp edıyorum cunku gurula soyluyorum combo kulanıcısıyım
suankı durumum biraz farklı 2.2 dize otomatık 2007 model bir vectraya gonlumu kaptırmıs bulunmaktayım ama hangı ustayla konusursam konusayım uzakdur diyor
1.9 ları ıcınde aynı seylerı soyluyorlar bu konuda bılgı ve yardımı dokunacak arkadasların yorumlarını acıl beklıyorum bugun veya yarın kesın bır cevap vermem gerekıyor


2004den sonra 2.2 motorlu dizel vectra kalmadı, 2005 yılında 1.9CDTI motor getirildi. Kendim 2006 model 1.9CDTI Active Select Comfort donanımlı modeli kullanıyorum. Kararan aynadan ESP ye kadar gerekli donanımlar mevcut arabada. Eski bir Vectra B 2.0 CD kullanıcısı olarak motoru hayvani seviyede güç üretiyor, ani gaza basarsanız patinaja düşüyorsunuz. Yakıt tüketimi güncel olarak 8.5 litre ortalama şehir içi ve uzun yolda 5 litre tüketim var... ancak deyim yerindeyse İT GİBİ kullanıyoruz arabayı ne kadar yaktığını umursamadan yani gazlıyoruz paso, düşük devirde yüksek güç ürettiği için de yok efendim motora çok mu yükleniyoruz diye düşünce de olmuyor kafalarda.
Gel gelelim 1.9CDTI motorun sorunlarına.
* Yakıt seçer, dandik yakıt almayacaksın Total mazotu öncelikli olmak üzere kaliteli yakıt alacaksın, solventli mazot alırsan tam güçte çalışmıyor motor.
* 3-4 Depoda bir yakıt katkısı atıp enjektörleri durulaman gerekiyor, eğer kimyasal karıştırmak istemiyorsan benim gibi arabayı zorlayarak enjektörlerin tıkanmasını önleyebilirsin.
* Emme manifoldu kurum bağlıyor, araban performanstan düşer motor bitti turbo gümledi sanarsın, halbuki manifold tıkalıdır. Söktürüp temizleticeksin 25-30 lira masrafı var.
* En tehlikeli kısmı otomatik şanzımanı varsa şanzıman selenoidleridir, çakma selenoid alırsan 250-300 liraya kapatırsın, orijinali 500 lirayı bulur bir de üstüne şanzıman yağı ekle 750-800 lira masrafı olur şanzımanda abuk subuk devir kaçırmalar, boşa atmalar falan olursa. Düşün yani manuel olsa baskı balatası da o fiyata geliyor...
* Şanzıman kusursuz ilk günkü gibi olsa bile benzinli motora göre ayarlanmış, dipgaz yapınca 5bin devre kadar çıkartıyor, halbuki dizel motor 4200 devir civarı cortlayıp boşa devir çevirmeye sadece beygir üretmeye devam ediyor, tork eğrisi düşüş gösteriyor. Tam verimli kullanmak için manuel moda alıp 4000 deviri geçirmeden tokatlamak ve vitesi yükseltmek gerekiyor.
* Katalizör tıkanır ama tıkandığını anlamazsın, hafiften kösülmeler olur çok zorlarsan arabayı turbo kendini korumaya alır aha araba bozuldu diye 3.5 atarsın, kontak kapatıp açarsın yüreğine su serpilir

* Sürekli şehir içi ve sürekli motor aç kapa yapılarak sıcak-soğuk kullanımca DPF tıkanır o da can sıkar, ki bu saydığım özellikler tüm turbo dizel motorların sorunlarıdır.
Kendi arabamı acımasızca eleştirmeye çalıştım, benim gözümdeki kusurları bunlar, geri kalan özellikleri ise gayet güzel. Genel olarak arabaya it gibi biniyoruz deyim yerindeyse, mazot koyuyoruz sadece, en ufak bir sorun çıkarmadı(şanzıman hariç) Bakım periyodu geldiğinde de bakıma götürürüz binmeye devam. Tek muamması yakıt tüketimidir, uzun yolda ne kadar hızlı giderseniz gidin ekonomi arabasıdır 230km hızda ortalama 12 litre mazot tüketiyor araba o derece cimri bir motor ancak şehir içinde yakıt ekonomisi hedefleyenler hüsrana uğrayabilir. Sıkışık trafikte Kafadan 35 kuruş(8-9 litre) yakabilen bir dizel araba pek ekonomik olarak görülmez. Tabi passat 2.0TDI, alfa romeo 159 1.9JTD , mondeo 2.0TDCI gibi arabalardan daha az tüketime sahiptir. Kendi bindiğim araba diye demiyorum gerçekten iyi motordur. Püf noktası düşük kmli dizel almayınız, yüksek kmlerden düşürüldüğü için akıbetini bilemezsiniz. Tüm bu gözlemlerim 217bin kmde alıp 222bin kmye doğru gitmekte olan arabayla edinilmiştir...