acil 2.2 dizel vectra 2007 ototmatık

beltas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arakadaşlar Yenı Uye Oldum ama sureklı forumda paylasılan bılgılerı takıp edıyorum cunku gurula soyluyorum combo kulanıcısıyım :)
suankı durumum biraz farklı 2.2 dize otomatık 2007 model bir vectraya gonlumu kaptırmıs bulunmaktayım ama hangı ustayla konusursam konusayım uzakdur diyor
1.9 ları ıcınde aynı seylerı soyluyorlar bu konuda bılgı ve yardımı dokunacak arkadasların yorumlarını acıl beklıyorum bugun veya yarın kesın bır cevap vermem gerekıyor :confused::confused::confused:
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
2007 model 2.2 varmı ki ?
 

toGah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
1,633
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.togah.com
2007 2.2 yok 1.9 var ustaları boşver kullanan kullanıyor sorunsuz arabamı var. :)
 

cihanakdemir

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
701
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
1.9 vectra c'nin kralıdır. di mi [MENTION=58252]Kontrol Ünitesi[/MENTION]
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Uzun süredir forumda yoktum ama bir bakayım dedim ne oluyor diye; söylediğinize katılıyorum cihan abi ;) 1.9 cdti vectra c ler ömürlüktür... Tabi temiz ve bakımlı olması kaydıyla..Performans ve ekonomi bir aradadır..Elegance donanım da olursa kaymağı olur...Hamza Abi de güzel temasta bulunmuş, kimin hangi yol koşullarında nasıl kullandığı çok önemli..Aracı hiç birşey etkilemese bile en basitinden ikamet edilen mevkiinin rakımı bile etkiler..Kusur aranıyorsa eğer, kusursuzu bir tanımlamak gerekir...
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arakadaşlar Yenı Uye Oldum ama sureklı forumda paylasılan bılgılerı takıp edıyorum cunku gurula soyluyorum combo kulanıcısıyım :)
suankı durumum biraz farklı 2.2 dize otomatık 2007 model bir vectraya gonlumu kaptırmıs bulunmaktayım ama hangı ustayla konusursam konusayım uzakdur diyor
1.9 ları ıcınde aynı seylerı soyluyorlar bu konuda bılgı ve yardımı dokunacak arkadasların yorumlarını acıl beklıyorum bugun veya yarın kesın bır cevap vermem gerekıyor :confused::confused::confused:

2004den sonra 2.2 motorlu dizel vectra kalmadı, 2005 yılında 1.9CDTI motor getirildi. Kendim 2006 model 1.9CDTI Active Select Comfort donanımlı modeli kullanıyorum. Kararan aynadan ESP ye kadar gerekli donanımlar mevcut arabada. Eski bir Vectra B 2.0 CD kullanıcısı olarak motoru hayvani seviyede güç üretiyor, ani gaza basarsanız patinaja düşüyorsunuz. Yakıt tüketimi güncel olarak 8.5 litre ortalama şehir içi ve uzun yolda 5 litre tüketim var... ancak deyim yerindeyse İT GİBİ kullanıyoruz arabayı ne kadar yaktığını umursamadan yani gazlıyoruz paso, düşük devirde yüksek güç ürettiği için de yok efendim motora çok mu yükleniyoruz diye düşünce de olmuyor kafalarda.

Gel gelelim 1.9CDTI motorun sorunlarına.
* Yakıt seçer, dandik yakıt almayacaksın Total mazotu öncelikli olmak üzere kaliteli yakıt alacaksın, solventli mazot alırsan tam güçte çalışmıyor motor.
* 3-4 Depoda bir yakıt katkısı atıp enjektörleri durulaman gerekiyor, eğer kimyasal karıştırmak istemiyorsan benim gibi arabayı zorlayarak enjektörlerin tıkanmasını önleyebilirsin.
* Emme manifoldu kurum bağlıyor, araban performanstan düşer motor bitti turbo gümledi sanarsın, halbuki manifold tıkalıdır. Söktürüp temizleticeksin 25-30 lira masrafı var.
* En tehlikeli kısmı otomatik şanzımanı varsa şanzıman selenoidleridir, çakma selenoid alırsan 250-300 liraya kapatırsın, orijinali 500 lirayı bulur bir de üstüne şanzıman yağı ekle 750-800 lira masrafı olur şanzımanda abuk subuk devir kaçırmalar, boşa atmalar falan olursa. Düşün yani manuel olsa baskı balatası da o fiyata geliyor...
* Şanzıman kusursuz ilk günkü gibi olsa bile benzinli motora göre ayarlanmış, dipgaz yapınca 5bin devre kadar çıkartıyor, halbuki dizel motor 4200 devir civarı cortlayıp boşa devir çevirmeye sadece beygir üretmeye devam ediyor, tork eğrisi düşüş gösteriyor. Tam verimli kullanmak için manuel moda alıp 4000 deviri geçirmeden tokatlamak ve vitesi yükseltmek gerekiyor.
* Katalizör tıkanır ama tıkandığını anlamazsın, hafiften kösülmeler olur çok zorlarsan arabayı turbo kendini korumaya alır aha araba bozuldu diye 3.5 atarsın, kontak kapatıp açarsın yüreğine su serpilir :D
* Sürekli şehir içi ve sürekli motor aç kapa yapılarak sıcak-soğuk kullanımca DPF tıkanır o da can sıkar, ki bu saydığım özellikler tüm turbo dizel motorların sorunlarıdır.

Kendi arabamı acımasızca eleştirmeye çalıştım, benim gözümdeki kusurları bunlar, geri kalan özellikleri ise gayet güzel. Genel olarak arabaya it gibi biniyoruz deyim yerindeyse, mazot koyuyoruz sadece, en ufak bir sorun çıkarmadı(şanzıman hariç) Bakım periyodu geldiğinde de bakıma götürürüz binmeye devam. Tek muamması yakıt tüketimidir, uzun yolda ne kadar hızlı giderseniz gidin ekonomi arabasıdır 230km hızda ortalama 12 litre mazot tüketiyor araba o derece cimri bir motor ancak şehir içinde yakıt ekonomisi hedefleyenler hüsrana uğrayabilir. Sıkışık trafikte Kafadan 35 kuruş(8-9 litre) yakabilen bir dizel araba pek ekonomik olarak görülmez. Tabi passat 2.0TDI, alfa romeo 159 1.9JTD , mondeo 2.0TDCI gibi arabalardan daha az tüketime sahiptir. Kendi bindiğim araba diye demiyorum gerçekten iyi motordur. Püf noktası düşük kmli dizel almayınız, yüksek kmlerden düşürüldüğü için akıbetini bilemezsiniz. Tüm bu gözlemlerim 217bin kmde alıp 222bin kmye doğru gitmekte olan arabayla edinilmiştir...
 
Üst