ABS detaylı bilgi

yenilmez27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
746
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
ABS (ANTİ BLOKE BRAKE SYSTEM) KİLİTLEME ÖNLEYİCİ SİSTEM Kilitleme önleyici sistemin görevi, kuvvetli frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önlemektir. Yani tekerlekler kaymaya başlamaksızın kilitleme sınırına kadar frenlenmelidir. Bu husus otomobilin tüm özelliklerinde (kuru, buz kayganlığı) sağlanmalıdır.
1. Elektrohidrolik kontrol ünitesi
2. Fren silindiri
3. Servo fren ünitesi
4. Fren hidrolik deposu
5. Ön tekerlek devir sensörü
6. Ön fren diskleri
7. ABS arıza uyarı lambası
8. Fren lambaları anahtarı
9. El freni kolu
10. Fren regülatörü
11. Arka tekerlek devir sensörü
12. Arka fren kampanaları
13. Arka fren diskleri
14. Test soketi ABS fren sisteminin fonksiyonu her türlü frenleme koşulu altında aracın; • stabilitesini, • direksiyon hakimiyetini, • optimum şekilde frenlenmesini sağlamaktır. Optimum şekilde frenlemenin anlamı, maksimum yol tutuşunu elde ederek frenleme mesafesini optimize etmektir.
Acil durumlarda fren yapmak gerektiğinde, sürücü; • önüne çıkan bir engelden kaçabilmeli, • virajlarda hakimiyeti kaybetmemeli, • tekerleklerin yol tutuş seviyeleri farklı olsa bile direksiyon hakimiyetini kaybetmemelidir.
Fren mesafesinin azaltılmasının yanı sıra, ABS fren sisteminin en önemli avantajı, acil frenlemeler esnasında direksiyon hakimiyetinin kaybedilmemesidir. (NOT: Aşırı hızın neden olduğu tehlikeler, hiçbir ABS fren sistemi tarafından telafi edilemez.) Sistemin Ana Parçaları Devir Sayıcı Verici: Devir sayıcı vericileri tekerleklerin dönme hızlarını ölçerler. Tekerleklerle beraber dönen disklerin dişleri sabit konumlu endüksiyon hissedicilerle alternatif gerilim üretirler. Bu alternatif gerilimler ise sinyal şeklinde elektronik kumanda cihazlarına iletilirler. Devir sensörleri; sürüş hızını, tekerleklerin hızlanmasını, yavaşlamasını ve kaymasını ölçer. Sensörlerin çalışması özetle şu şekildedir: Manyetik akış çizgileri, tekerlek ile birlikte dönen bir sinyal dişlisinin sensöre bakan dişlerine doğru yaklaşırlar. Dişin varlığına veya yokluğuna bağlı olarak, katı bir yüzeyden boşluğa geçilmesi manyetik akışta değişikliğe sebep olur. Bu değişiklik; sensör terminallerinde bir elektromotor kuvveti ve sonuç olarak da elektronik kontrol ünitesi için bir alternatif elektrik sinyali oluşturmaya yeterlidir. Sensörün dahili elemanları (bobin ve daimi mıknatıs) tamamen koruyucu reçine içine yerleştirilmiş olup, plastik bir muhafaza ile çevrelenmişlerdir. Sensör muhafazasına monte edilen bir burç muhafazayı deformasyona maruz kalmadan bağlar. Sinyallerin doğru olarak elde edilebilmesi için sensörün ucu ile dişli arasındaki mesafe araç kataloğundaki değerlerde olmalıdır. Elektronik Kumanda Cihazı (Elektronik Beyin) Elektronik kumanda cihazı, devir sayısı hissedicilerden sinyalleri alır değerlendirir ve tekerlek fren silindirindeki optimum frenleme için gerekli olan hidrolik basıncı hesaplanır.
 

kurt_35li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
NOT: Aşırı hızın neden olduğu tehlikeler, hiçbir ABS fren sistemi tarafından telafi edilemez. BENCE EN ÖNEMLİSİ BU!!!!
 

bzgin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
449
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kar Yağdi Ve Her Taraf Buz..ne Zaman Frene Bassam Fren Pedali Titriyor Ve Ses Geliyor Yani Abs Devreye Giriyor Sanirim.dememkki Sürekli Kayiyorum...
 
Üst