99 vectra gt v-max

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan psicomega
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ayrıca adamlar araçların süratini g-tech veya gps üzerinden tam sağlıklı olarak veya çok az farkla ölçüyor. Biz göstergede yazana bakıyoruz ve unutmayınki göstergelerde ortalana %3-5lik bir yanılgı vardır yani kadran 100ü gösterirken aslında 96-97km süratle gidiyorsunuzdur. Bahsi geçen sürat büyüdükçe %5 lik yanılgıda dişe dokunur hale gelmektedir. Basit bir hesapla fabrika verisi 166km olan caddy ile siz kadranda 180km görürken aslında siz 171-172 km ile gitmektesinizdir ve aradaki 6-7km lik farkıda elde etmeniz için çok az bir eğim bile yeterli olacaktır.

Netice itibariyle. Vectra GT tam sağlıklı koşullara 250km görmez, göremez. Bkz: Fizik kuralları. Ama bu kadranda asla 250km ibaresini göremeyeceği anlamınada gelmez. Araç rahat rahat 220km sürati vuracak kapasitededir kamınca.
 
valla banada abes geliyor 230-235 normal. 250-260 normal değil. ney bu ferrarimi. Hem altından rüzgar geçiyor o hıda uçar araba.
ne alakası var ben 270 km hız yaptım gerçi o bmw 5,35 i idi ama hiç de uçmadım açıkçası, calibram ile de ibreyi sona dayayıp teli kopardım bence gt de yapar
 
ne alakası var ben 270 km hız yaptım gerçi o bmw 5,35 i idi ama hiç de uçmadım açıkçası, calibram ile de ibreyi sona dayayıp teli kopardım bence gt de yapar
+1 günlük hayatta yolda göreceğimiz hemen hiçbir araba hızlanınca uçmaz. kaldı ki 250-270 km gibi süratler karşı koyan onca güce karşı arabayı havalandırmak için çok düşük süratlerdir.
 
kendi aracımın teknik özelliklerini biliyorumda.. bana vectra gt nin fabrika verileri de diil kullananların görüşünü almak istedim. bazen hiç uyuşmuyor bu fabrika verileri örneğin wolksvagen caddy nin son hızı 166 olarak gözüküyor ama şirkette kullandığımız caddy 180 görüyor...
Hep aynı yanılgıya düşüyoruz. Hızımızı kendi aracımızın km saati ile değerlendiriyoruz. Piyasa 170-180 yapan 1300 cc lik hacı muratlarla dolu. Hep abartıyla anlatılır. Ama hiç bir araç sahibi nedense geri adım atmaz. O nedenle hassas hız değerini ölçen cihazların verilerini dikkate almalıyız. ( Ör.Trafik ekiplerinin kullandığı radarlar gibi ) Ankara (Etlik)-İzmir (Karşıyaka) arası 600 km. Değişik arabalarla 18 sene içerisinde yaptığım ölçümlerde 590-640 km arasında oynamalar oldu. Yol güzergahım sabit, araçlar değişkendi. Oto dergilerinin birinde okuduğum makalede üretici firmalar kasıtlı olarak (sürücüler fazla sürat yapmasın tezi nedeniyle-kararın her ne kadar doğru olduğu tartışılır) km saatlerini özellikle 90 km den sonra %3-%10 arasında fazla göstermesi şeklinde tasarlıyorlarmış. 120 km ile radara yakalandım. Benim izlediğim kadarı ile süratim 120 km nin üstünde idi. O nedenle km saatlerinin fazla yazdığına inanıyorum.
 
araca 40bin ytl vericez km saatide yanlış göstericek öylemi... öyle olsa bile n biliym km saati bozulmştur. yada imal hatasıdır.
 
görür o canavardır ben eminim
 
arkadan rüzgar cidden çok farketttiriyo bide b kasa gt lerin aerodinamic i çok iyi 260 bile ypan var

ben rüzgara karsı 220 de takılıyodum rüzgarsız 235-240 arası

arkadan rüzgar alırken deneme sansım olmadı ;) yada deneyebilseydim belki bunları yazıyo olamıcaktım


yüksek hızda frenler gercekten çok zor tutuo çok tehlkeli durmak bombos ve düz bi yolda denemek lazım yola atlıyacak önünüe çıkacak her cismi hesap ederek tabi benim tavsiyem denemeyelim yada 18 mayısta piste deneriz ;)
 
Son düzenleme:
araca 40bin ytl vericez km saatide yanlış göstericek öylemi... öyle olsa bile n biliym km saati bozulmştur. yada imal hatasıdır.
Bu opellere has bir şey değil. 10 değişik marka arabayı uzun yıllar kullandım. Km si en hassas olan bence opel. Tofaş ürünlerin km saati bana daha fazla yazdığı kanaatini oluşturdu. Bunun haricinde lastik ölçüleri km saatine direk olarak etki eder. Bu nedenle taksiler genellikle taksi metre fazla yazsın diye ufak ölçülü lastikleri tercih eder.
 
arkadan rüzgar cidden çok farketttiriyo bide b kasa gt lerin aerodinamic i çok iyi 260 bile ypan var

ben rüzgara karsı 220 de takılıyodum rüzgarsız 235-240 arası

arkadan rüzgar alırken deneme sansım olmadı ;) yada deneyebilseydim belki bunları yazıyo olamıcaktım


yüksek hızda frenler gercekten çok zor tutuo çok tehlkeli durmak bombos ve düz bi yolda denemek lazım yola atlıyacak önünüe çıkacak her cismi hesap ederek tabi benim tavsiyem denemeyelim yada 18 mayısta piste deneriz ;)

bugraya katılıorum

tamam o kadar hız mantıklıdır yada degildir o ayrı ama

ben 240 yakın bişiler görmüştüm otobanda :o
 
araca 40bin ytl vericez km saatide yanlış göstericek öylemi... öyle olsa bile n biliym km saati bozulmştur. yada imal hatasıdır.
Nejat arkadaşım gördüğün üzere konu dönüp dolaşıp benim sana sabahtan beri anlatmaya çalıştığım yere geliyor. Bunu parayla pulla alakası yok. Akla gelen bütün markalarda aynı durum söz konusudur, nedeni basit; değişken lastik ebatları. Arabanın her opsiyonuna göre farklı ölçen gösterge yapamayacaklarına göre bir tane yapıp makul bir sapmaya göre ayarlayıp bırakıyorlar. Dünyanın en iyi üreticilerinden magneti marelli olsun, vdo olsun, tag heuer olsun hiç birinde sonuç değişmez.
Çok ileri bir aerodinamiyi ve özel etkileri es geçerek, 150hp lik 1400kg lık bir aracın normal şartlarda 250km yi geçmesi olası değildir.
Amam caddy ile bile, arkadan duvar gibi bagaj kapağına rüzgarı alınca 166km lik fabrika verisini bırak, kadranda 200km bile görürsün mesele bu. Bence üstünde durmana gerek yok, aynı koşullarda senin aracında yapardı aynı sürati.
 
Geri
Üst