98 omega isitmayan kalorifer

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan OMEGAMV6
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kışın önden buzgibi hava giriyor motora 80C ye gelmesi normal de
Valla Bende
Kalorifer Hararet göstergesi oynamaya başladığı andan beri ısıtmaya başlıyor.
Normalde olması gereken de bu sanırım.

Aşkının dediği gibi Scak Soğuk düğmesini çevirdiğinizde hava kanallarını değiştiren bi kapak var.
O tam açılıp kapanmıyordur yada halatı yerinden çıkmıştır.
Öncelikle o kapaga bakmak lazım.
Birde motor ısındığında Orta göğüsün alt tarafını eliniz ile elleyin.
yani Gaz pedalının yan tarafını hemen nekadar scak bakın.
Kalorifer radyatörü göğüsün içinde fan torpidonun arkasında.
Eger o kısım ısınıyorsa kalorifer radyatörünüz ısınıyordur o dediğim hava kapakçığına bakın.
 
radyatör patlak olmasın.
 
sevgili omeganv6 uzun zamandır rastlıyorum senin kalorifer konulu mesajlarına hala çözemedin. şunun şurasında üç ay kaldı kışın bitmesine sık dişini, seneye kışbaşında satar kurtulursun :))


aa cok ayıp. herkesin yanında söleme böyle şeyler kavga cıkar
 
omegaların kaloriferinde ayrıca bide elektirikli su pompası war ona bi baktır ister sen


Ugur GARDİYAN
 
Son düzenleme:
Omega kışın ısınmıyorsa ESKİ TAKTİĞİ kullanın radyatöre karton koyun


:kop::kop::kop::kop::kop::kop::kop:

Uğur GARDİYAN
 
arkadaşım termostat.değiştir ısın cok bişey tutmaz az vaktini alır.
 
giriş cıkış boruları öemli..arkadaşın dedği gibi sizde elektirikl,i vana var.bunlar tam acmıyor olabilir.yada su pompası arızalı...eğer yolda hararet ibresi mavide kalıyorsa termostad arızalı
 
Gaza basınca ılık hava gelmesinden yola çıkarak yazıyorum;

Kalorifer muslugunun aç/kapa teknigi vakum hortumlarından alınarak yapılır, vakum muslugu açar, vakum kesilince musluk kapanır;) bazılarıda elektriklidir bunların çalışma prensibide aynıdır, sadece vakum yerıne elektrikli motor kullanılır.

Benım araçtada daha önce böyle bi sorunla karşılaştım çözebilen bi usta bulamadıgımdan kendim halletmek zourunda kalmıştım, vakum yönlendirme valfi var bunu kışın direk baglıyorum, araç çalışınca kalorifer peteginde dolaşım gerçekleşiyor, yaz aylarındada vakum hortumunu valfe takıyorum.

Tabi bu benım basit yöntemim, valfi kontrol edin veya vakum hotumlarına bi bakın derim ;)
 
Aynı sorun bende de var, motor ısısı 95 olsa bile kalorifer çok ılık donuyoruz arabada.
kronik sorunmudur nedir bu, ustanın yolu göründü bize de. Ayrıca bir sorun daha var,
hava 10 derece ve altında ise uzun yolda motor suyu sıcaklığı 80'ne zor geliyor, haliyle kalorifer buzz.

Arkadaşlar konu eski ama, ben bu konuyla bağlantılı bir başlık açarak, kalorifer radyatörünü (matrix) nasıl temizleyeceğimizi kısaca anlatan bir anlatımda bulundum, oradan yararlanarak kendiniz de temizleyebilirsiniz. Omega'nın kaloriferi de diğer özellikleri gibi "E" segmentine yaraşır şekildedir aslında...

Aracın önünde durduğunuzda ön camın sürücü tarafı alt kısmına denk gelen, ancak silecekler ve altındaki diğer parçalar sökülmeden kolaylıkla ulaşılamayan siyah renkli HBV (Heater By-pass Valve) üzerine gelen vakum hortumlar kontrol edilmelidir. Vakum sistemi, Omega'da en önemli unsurlardan birisi olduğu için, birçok sistemi etkileyebiliyor.

Uzun yolda hararet yükselmiyorsa termostatın da kontrol edilmesi gerekebilir. Termostatın yeri de karmaşık olduğu için, servis yardımı gerekecektir.
 
Geri
Üst