97 vectra b 1.6 bobin patlaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sewdamss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Anladım kardeşim o zaman tek tırnak bujiye devam... ama kardeşim öyle garip bir durum ki aracın üzerinde buji kabloları resmen kavrulmuş durum da ama kaçak yok :D bende bu yüzden değiştirmiyorum o kablo ile devam... gitti yere kadar diye aracın bagajında yedek kablo var... kaldı yerde devreye sokarım bobin bile var :D
 
aman abi yinede dikkat et allah korusun yangın çıkma ihtimali mevcut biliyorsun. hemen müdahale edemezsin vs. olur allah korusun
 
orijinal dediğiniz bobin ve buji kabloları orijinal olmayabilir. orijinal buji kablosu ve bobin yetkili opel servislerinde satılır. orijinal bobin sanırım 400-500 tl, orijinal buji kablosu ise 200 tl civarında olmalı. bunların haricindeki ürünler çöplüktür. kullanmanın hiçbir anlamı yoktur.
 
nadir abi ilerleyen zamanlarda bagajda kol piston falan taşımaya başlarsa şaşırmam, forumun tedbirli insanı :D
 
nadir abi ilerleyen zamanlarda bagajda kol piston falan taşımaya başlarsa şaşırmam, forumun tedbirli insanı :D

Komple motor koyacağım... :D ya sorma bu buji kablosu illet bir şey birden kaçırmaya başlıyor araç mal oluyor kaçırdığı içinde motor da lpg den dolayı patlama yapmaya başlıyor bende eşeğimi sağlam kazığa baglayayım dedim yedek kablo 65 TL ve bobin o zaman 90 TL aldım çakma olanından duruyor yolda yansa dahi söker takarım :D
 
oldu da lpg yi iptal edip benzinde kullandım we araç yine patlattı bobini o zman benzinde ne gibi bi sorun çıkabilir ki? hani bileyimde bende nadir abi misali tedbirli gezeyim hoş zaten bobin dewamlı war bagaj da :)
 
lpg yi oyle kolay iptal edemezsin.komple tesisatı araç üzerinden sökülecek tamamen ecu enjektör kablolar vs öyle denemenizden başka bişey aklıma gelmiyor. ilk defa böyle bir arıza duydum inşaalah çözülür sorununuz
 
LPG nasıl bağlanıyor bilmem LPG branjım değil sonuçta hiç LPG li aracım olmadı
Bobin bozulması ekseri dediğim gibi bujiden kaynaklı olur ısınır bozulur,diğer hususda elektrikden kaynaklı olur şase sorunu artı şarj dinamosu yüksek veya alçak akım verir buda bobini zorlar ısınır bozlulur veya en son beyin...
teisatı ölçtürmek gerek komple
 
oldu da lpg yi iptal edip benzinde kullandım we araç yine patlattı bobini o zman benzinde ne gibi bi sorun çıkabilir ki? hani bileyimde bende nadir abi misali tedbirli gezeyim hoş zaten bobin dewamlı war bagaj da :)

lpg yi düğmeden iptal ettiniz sanırım. o şekilde araç yine lpg ecusu üzerinden çalışır. siz lpg ecu soket çıkıp oraya kör tapa takılması lazım. yani döngü sağlanıp aracın kendi ecusu ile çalışması lazım.

bu arada aracın sigorta tablasını kontrol ettirin. bir sefer duymuştum bunu
 
Arkadaşın yaşadığı sorunun çözüme ne kadar katkısı olur bilemem fakat ateşleme bobini ile ilgili daha bu hafta yaşadığım (ilgili konu başlığında da bahsettiğim) sorunu hatırlatırım:

Piyasada en güvenilir yerlerde bile sahte/çakma ateşleme bobinleri dolaşıyor ve kullanıldığı taktirde türlü sorunlara yol açıyor.Aşağıdaki resimlerde soldaki sıfır çakma bobin, sağdaki ise 7 sene kullanılmış orjinal bobin. Araç Mazda fakat her markada bunun gibi birşey.

Resimlerde dikkat ederseniz görüntü olarak arada hiçbir fark yok. alabildiğince orjinaliyle tıpa tıp aynı yapmışlar. Fakat sonuçta adı üstünde bobin ve içinde 10larca ve 100'lerce sarımlık çeşitli kalınlıkta bakır bobinler var ve bildiğiniz gibi bakırın kalite çeşitleri var. Çakma bobinde en ucuz bakır kullanıldığını tahmin edersek en kötü ateşlemeyi onlar yapar ve 12.000 voltla çalıştığı için kısa sürede ömrü tamamlanır.

Amerika 'da bir mazda kullanıcısı bu çakma bobinlerden taktırıp yola çıkmış ve bir süre sonra yolcu koltuğundan yanık kokusu gelmeye başlamış. Sebebi tam yanmayan benzinin katalizörde toplanıp egzos ısısı ile yavaşça (gaz ocakları olur ya onun gibi) yanması sonucu karoserin üstündeki halıyı eritmesi...

qr5c7.jpg

qr5b2.jpg
 
Geri
Üst