97 vectra b 1.6 bobin patlaması

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Anladım kardeşim o zaman tek tırnak bujiye devam... ama kardeşim öyle garip bir durum ki aracın üzerinde buji kabloları resmen kavrulmuş durum da ama kaçak yok :D bende bu yüzden değiştirmiyorum o kablo ile devam... gitti yere kadar diye aracın bagajında yedek kablo var... kaldı yerde devreye sokarım bobin bile var :D
 

k@dir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
2,906
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
aman abi yinede dikkat et allah korusun yangın çıkma ihtimali mevcut biliyorsun. hemen müdahale edemezsin vs. olur allah korusun
 

senator 2.5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
orijinal dediğiniz bobin ve buji kabloları orijinal olmayabilir. orijinal buji kablosu ve bobin yetkili opel servislerinde satılır. orijinal bobin sanırım 400-500 tl, orijinal buji kablosu ise 200 tl civarında olmalı. bunların haricindeki ürünler çöplüktür. kullanmanın hiçbir anlamı yoktur.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
nadir abi ilerleyen zamanlarda bagajda kol piston falan taşımaya başlarsa şaşırmam, forumun tedbirli insanı :D
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
nadir abi ilerleyen zamanlarda bagajda kol piston falan taşımaya başlarsa şaşırmam, forumun tedbirli insanı :D

Komple motor koyacağım... :D ya sorma bu buji kablosu illet bir şey birden kaçırmaya başlıyor araç mal oluyor kaçırdığı içinde motor da lpg den dolayı patlama yapmaya başlıyor bende eşeğimi sağlam kazığa baglayayım dedim yedek kablo 65 TL ve bobin o zaman 90 TL aldım çakma olanından duruyor yolda yansa dahi söker takarım :D
 

sewdamss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2012
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
oldu da lpg yi iptal edip benzinde kullandım we araç yine patlattı bobini o zman benzinde ne gibi bi sorun çıkabilir ki? hani bileyimde bende nadir abi misali tedbirli gezeyim hoş zaten bobin dewamlı war bagaj da :)
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
lpg yi oyle kolay iptal edemezsin.komple tesisatı araç üzerinden sökülecek tamamen ecu enjektör kablolar vs öyle denemenizden başka bişey aklıma gelmiyor. ilk defa böyle bir arıza duydum inşaalah çözülür sorununuz
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
LPG nasıl bağlanıyor bilmem LPG branjım değil sonuçta hiç LPG li aracım olmadı
Bobin bozulması ekseri dediğim gibi bujiden kaynaklı olur ısınır bozulur,diğer hususda elektrikden kaynaklı olur şase sorunu artı şarj dinamosu yüksek veya alçak akım verir buda bobini zorlar ısınır bozlulur veya en son beyin...
teisatı ölçtürmek gerek komple
 

k@dir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
2,906
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
oldu da lpg yi iptal edip benzinde kullandım we araç yine patlattı bobini o zman benzinde ne gibi bi sorun çıkabilir ki? hani bileyimde bende nadir abi misali tedbirli gezeyim hoş zaten bobin dewamlı war bagaj da :)

lpg yi düğmeden iptal ettiniz sanırım. o şekilde araç yine lpg ecusu üzerinden çalışır. siz lpg ecu soket çıkıp oraya kör tapa takılması lazım. yani döngü sağlanıp aracın kendi ecusu ile çalışması lazım.

bu arada aracın sigorta tablasını kontrol ettirin. bir sefer duymuştum bunu
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşın yaşadığı sorunun çözüme ne kadar katkısı olur bilemem fakat ateşleme bobini ile ilgili daha bu hafta yaşadığım (ilgili konu başlığında da bahsettiğim) sorunu hatırlatırım:

Piyasada en güvenilir yerlerde bile sahte/çakma ateşleme bobinleri dolaşıyor ve kullanıldığı taktirde türlü sorunlara yol açıyor.Aşağıdaki resimlerde soldaki sıfır çakma bobin, sağdaki ise 7 sene kullanılmış orjinal bobin. Araç Mazda fakat her markada bunun gibi birşey.

Resimlerde dikkat ederseniz görüntü olarak arada hiçbir fark yok. alabildiğince orjinaliyle tıpa tıp aynı yapmışlar. Fakat sonuçta adı üstünde bobin ve içinde 10larca ve 100'lerce sarımlık çeşitli kalınlıkta bakır bobinler var ve bildiğiniz gibi bakırın kalite çeşitleri var. Çakma bobinde en ucuz bakır kullanıldığını tahmin edersek en kötü ateşlemeyi onlar yapar ve 12.000 voltla çalıştığı için kısa sürede ömrü tamamlanır.

Amerika 'da bir mazda kullanıcısı bu çakma bobinlerden taktırıp yola çıkmış ve bir süre sonra yolcu koltuğundan yanık kokusu gelmeye başlamış. Sebebi tam yanmayan benzinin katalizörde toplanıp egzos ısısı ile yavaşça (gaz ocakları olur ya onun gibi) yanması sonucu karoserin üstündeki halıyı eritmesi...

qr5c7.jpg

qr5b2.jpg
 
Üst