30 km bayıraşağı boşta frene basark indim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gawain79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Gawain79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2007
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar Antalya saklıkennten aşağıya yaklaşık 30 km vites boşta ve sadece frene basarak indim.
araba corsa 1.2 easytronic 2005 model.

düzlüğe indiğim zaman yanık bir lastik kokusu geldi arkadan rüzgarla. inerken hiç bu kokuyu almamıştım. inip baktım lastiklere falan ateş gibi ve yanık kokuyordu biraz balatalar. havada 40 derece civarıydı. yazın yaptım bu ısı. sizce ne olmuş olabilir????

ayrıca bu olayın üstünden 1 yıl gectı ve benım hıcbırsıkayetım yok araba ıle ılgılı. yıllık bakımlarınıda yetkılı opel servısınde yaptırdım, hıc kımse bır sorun var falan demedi.
 
balatalar aşırı ısınmış...

sorun yok... ama yaptığınız yanlış... aracı viteste tutarak yakıt tasarufu yapabilirdiniz.. zira boştayken rölanti için yakıt harcanır.


dip not ;

yaptığınızı bir ağır vasıta sürücüsü yapsa frenleri aşırı ısındığından tutmayacaktı..şişme tabir edilen olay yaşanacaktı. belkide ölümlü bir kaza olacaktı.. işte bu yüzden ağır vasıtalarda "retarder" denen sistem vardır.
şehirler arası otobüslerde dikkat ettiyseniz kaptan sinyal kolu benzeri bir kumanda kullanır. bu retarder frenleme sisteminin kumandasıdır. bu sistem sayesinde frenleme direk şafta uygulanır. balata ve disklere termal yük binmez.
 
Son düzenleme:
nası inelim peki biz? :)
 
nası inelim peki biz? :)

çıktığınız viteste ininiz:) yazar tabelalarda ama o kadar değil tabikide...

uygun viteste inilirse, motor rölanti devrinde hareketi sağlamak için gücünü enjektörlerden gelen yakıttan almak yerine onu keserek çalışma gücünü tekerlerden alır ve 0.0 yakıt yakarsınız (uygun devirde, uygun viteste). Sürekli uzun inişi boşta ve sürekli frende tamamlamaksa balataların ömründen ömür yer.
 
Son düzenleme:
çıktığınız viteste ininiz:) yazar tabelalarda ama o kadar değil tabikide...

uygun viteste inilirse, motor rölanti devrinde hareketi sağlamak için gücünü enjektörlerden gelen yakıttan almak yerine onu keserek çalışma gücünü tekerlerden alır ve 0.0 yakıt yakarsınız (uygun devirde, uygun viteste). Sürekli uzun inişi boşta ve sürekli frende tamamlamaksa balataların ömründen ömür yer.

evet arkadaşın dediği doğru opelde bi sistem var kontak kapatmış gibi oluyo yaklaşık 1500 devirin üstünde giderken gaza basmazsanız araç 0.0lt/100km yani hiç yakıt yakmıyo fakat aynı yolda boşa atarsanız yaklaşık 2.2 lt/100 km gibi bi yakıt yakarsınız boşu boşuna. benim tavsiyem hafif eğimli yolda frene basmıcak sanız boşa atın ama dik yerlerde gaza basmadan viteste gitmekte yarar var ekonomi için....
 
Son düzenleme:
opel değil tüm injeksiyonlu araçlar cut off denen yakıt harcamama devresine girer...

hatta kimi karbüratörlüler bile
 
AhmetH2ye

alıntı.
...bu sistem sayesinde frenleme direk şafta uygulanır. balata ve disklere termal yük binmez.

Bu tür teknik bilgilerin yeri geldikçe yazılması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca daha iyi anlaşılması için verdiğin bilgilere şunları ilave etmek istedim.
"Şofor dilinde 'rötardar' denilen bu frenleme sisteminde termal yük, soğutma bölümünde yağın ısısının düşürülmesiyle boşaltılmış olur. Yani kinetik enerji ısı enerjisine dönüşür, açığa çıkan aşırı ısı da soğutma sistemiyle dışarı atılmış olur. Tabiki bu 'retarder' sistemi elektrikli (endüksiyon) sistem değilse.. Bazen bunlar şaft üzerinde değil de doğrudan şanzıman içerisinde (intarder) konumlandırılabilir."
Selamlar..
 
peki birşey sorucam.
bende şöyle bir alışkanlık var, kırmızı ışık gördüğüm zaman diyelim kırmızı ışığı 300 mt reden gördüm çok az gaz verip kırmızı ışığa kadar boşta gidiyorum.

bu yaptığım dogrumudur.
eger benım her bosa atmam bana ekonmı kazandırmıyorsa bu davranısta mı kazandırmaz?
 
en iyisi kontak kapatmak:D ama servo ve frenler sertleşir tabi ayrı mesele :D bi gün arabayı otoparka bırakırken anahtarını bırakmamışız arabayı çocuk cağız elfreniyle indirmiş. :D
 
naptın abi boşta araba bırakılır mı hiç hem benzin yakıyorusun hemde hayatının tehlikeye atıyorusun.
 
Geri
Üst