225x45x17 mi 215x40x17 mi? yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 51AN068
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Öncelikle şunu belirteyim geniş lastik sadece kuru zeminde avantajdır daha fazla sürtünme sağladığı için. ama taban genişledikçe birim yüzeye uygulanan basınç düştüğü için ıslak karlı vb kaygan zeminlerde geniş taban her zaman dez avantajdır.

Bu nedenle karlı ve buzlu zeminlerde mümkün olduğunca dar tabanlı lastikler tercih edilir. Örneğin WRC de kullanılan karlı ve buzlu zemin lastiklerinin tabanı neredeyse bisiklet lastiği kadardır. Dediğin gibi geniş taban her zaman iyi yol tutuyo olsa bunu senden önce bu işe milyon dolarlar yatıran bu adamlar keşfederdi zaten.

Onun dışında yanak ölçüsüne gelirsek 40 yanakların balon yapma şansı her zaman daha fazladır.

bir de lastik modifiyesinin bu kadar hafife alınmaması gerekir. Sonuçta altınızdaki araç isterse Ferrari olsun arabanın yere tutunmasını sadec bu dört kauçuk parça sağlamaktadır. Bunun dışında orjinal boyutların dışındaki lastikler aracı ağrlaştırır, ön takımları yorar, performanstan çok çalar. Sonuçta sırf görüntü için sağlıklı sürüşten uzaklaşmamak gerek.
 
215 45 derim bende. Fabrika verisi dışına çıkarsan ön takımı dağıtabilirsin. Madem dediğin gibi virajlara giriyorsun 215 45 al için rahat olsun.
 
usta sakın 40 yanak alma dırekt balon yapıyor turkıye yollarıda malummm pısman olursun yanı 45 bıle aslında turkıyeye gore ınce ama dıkkat edersen pek bısı olmuyo al 215 45 17 cok gusel olur bnce yakısırda cok guzel
 
Ben 225 40 18 kullanıyorum 5cm yaylarla hemde..hiçbir problemim yok.Sadece gecen hafta vida girmiş lastiğe onu yaptırdım.
Bu şekilde kullanan birçok arkadaşımda var ve şunu söyleyebilirim tamamen kullanmayla alakalı karşınıza çıkacak sorunlar..Örneğin ben bilmediğim yollarda çekerim sağa 80le giderim..Tamamen tercih meselesi bu iş.
 
ben 225 45 17 kullanyrm gayet memnunum super alıo vırajları ama yagmurda bıraz kayıyo gıbı gelıo olsn durus yeter :)
 
ben 205 derim
 
Öncelikle şunu belirteyim geniş lastik sadece kuru zeminde avantajdır daha fazla sürtünme sağladığı için. ama taban genişledikçe birim yüzeye uygulanan basınç düştüğü için ıslak karlı vb kaygan zeminlerde geniş taban her zaman dez avantajdır.

Bu nedenle karlı ve buzlu zeminlerde mümkün olduğunca dar tabanlı lastikler tercih edilir. Örneğin WRC de kullanılan karlı ve buzlu zemin lastiklerinin tabanı neredeyse bisiklet lastiği kadardır. Dediğin gibi geniş taban her zaman iyi yol tutuyo olsa bunu senden önce bu işe milyon dolarlar yatıran bu adamlar keşfederdi zaten.

Onun dışında yanak ölçüsüne gelirsek 40 yanakların balon yapma şansı her zaman daha fazladır.

bir de lastik modifiyesinin bu kadar hafife alınmaması gerekir. Sonuçta altınızdaki araç isterse Ferrari olsun arabanın yere tutunmasını sadec bu dört kauçuk parça sağlamaktadır. Bunun dışında orjinal boyutların dışındaki lastikler aracı ağrlaştırır, ön takımları yorar, performanstan çok çalar. Sonuçta sırf görüntü için sağlıklı sürüşten uzaklaşmamak gerek.


evett haklısın ama bir çelişki war.. targa da da 305 taban lastik gordum bu nedir? zaten kışın ben orj. jantımı lastiğimi takıyorum.. ayrıca şuanki jantım orjinal jantlardan hafif.. 1. vites hantal okadar..
 
doğrudur giremem senin gibi belki viraja :) 225 40 18 var bende 5 cm yay ile ;) benimki orjinal değil tabiki ama ben sadece araba yol tutsun diye lastiklere jant parası verdim michelin aldım özellikle ;) ayrıca Can beyinde belirttiği gibi ıslak zeminde geniş lastik dezavantajdır ;)
neyse sen bildğin gibi yap zaten kafana koymuşsun 215 40 17 takmayı güle güle kazasız belasız kullan şimdiden ;)
 
alacağım lastik continental gt serisinden. bunlarda 215 45 17 yoktu yada 225 40 17 yoktu bende 215 40 17 siparişi verdim.. herkese yardımları ve yorumları için teşekurler arkadaslar. yorumlarımda kırıcı olduysam affola..
 
hayırlı olsun ama ciddi olarak yanaklara dikkat et çünkü hakkaten çok ince yanak lastik almışsın ;)
 
Geri
Üst