- Katılım
- 23 Şub 2009
- Mesajlar
- 1,303
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 47
Öncelikle şunu belirteyim geniş lastik sadece kuru zeminde avantajdır daha fazla sürtünme sağladığı için. ama taban genişledikçe birim yüzeye uygulanan basınç düştüğü için ıslak karlı vb kaygan zeminlerde geniş taban her zaman dez avantajdır.
Bu nedenle karlı ve buzlu zeminlerde mümkün olduğunca dar tabanlı lastikler tercih edilir. Örneğin WRC de kullanılan karlı ve buzlu zemin lastiklerinin tabanı neredeyse bisiklet lastiği kadardır. Dediğin gibi geniş taban her zaman iyi yol tutuyo olsa bunu senden önce bu işe milyon dolarlar yatıran bu adamlar keşfederdi zaten.
Onun dışında yanak ölçüsüne gelirsek 40 yanakların balon yapma şansı her zaman daha fazladır.
bir de lastik modifiyesinin bu kadar hafife alınmaması gerekir. Sonuçta altınızdaki araç isterse Ferrari olsun arabanın yere tutunmasını sadec bu dört kauçuk parça sağlamaktadır. Bunun dışında orjinal boyutların dışındaki lastikler aracı ağrlaştırır, ön takımları yorar, performanstan çok çalar. Sonuçta sırf görüntü için sağlıklı sürüşten uzaklaşmamak gerek.
Bu nedenle karlı ve buzlu zeminlerde mümkün olduğunca dar tabanlı lastikler tercih edilir. Örneğin WRC de kullanılan karlı ve buzlu zemin lastiklerinin tabanı neredeyse bisiklet lastiği kadardır. Dediğin gibi geniş taban her zaman iyi yol tutuyo olsa bunu senden önce bu işe milyon dolarlar yatıran bu adamlar keşfederdi zaten.
Onun dışında yanak ölçüsüne gelirsek 40 yanakların balon yapma şansı her zaman daha fazladır.
bir de lastik modifiyesinin bu kadar hafife alınmaması gerekir. Sonuçta altınızdaki araç isterse Ferrari olsun arabanın yere tutunmasını sadec bu dört kauçuk parça sağlamaktadır. Bunun dışında orjinal boyutların dışındaki lastikler aracı ağrlaştırır, ön takımları yorar, performanstan çok çalar. Sonuçta sırf görüntü için sağlıklı sürüşten uzaklaşmamak gerek.