21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

sevkettosun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2014
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkdaşlar aracım 2013 1.3 ctdi cosmo  21000 km . bügün aracımla geri geri yokuş yukarı çıkarken yanık kokusu geldi ve devamında
dumanlar cıktı aracı fazla zorlamadım 5-6 defa debriyaj kullandım sadece ve şuan kafayı sıyırmak üzeriyim bu nasıl bi dandik balatadır.
sonrasına aracı kulladım yaklaşık 50 km yaptım - 1-2 defa ışıklarda kalkarken titreme yaptı arac ? Sizce ne yapmalıyım arkadaşlar gerekirse tüketici mahkemesine bile
başvuracagım ve yaklaşık 5-6 yıllık şöfürüm ve bir çok araç kulladım. 5-6 debriyaj ile yokuş yukarı kalkarken balata yanıyorsa tebrik ediyorum opeli. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim .
 

tolgakeser

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2013
Mesajlar
112
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

Hoşgeldiniz forum kurallari gereği kendinizi tanişma bölümüne tanitirmisiniz ?

geçmiş olsun. dizel astralar geri yokuş konusunda hassaslar sebebi kasanin çok ağir olmasi diğer nedense motorun küçük hacimli dizel olmasindan kaynakli. Asil problem bu motoru 1500 kg lik araca koyanda. Servisler kullanıcı hatasina bağlayip değişime ücret isterler. tüketici mahkemeleri dava vs. malesef çok uzun sürer ve bi sonuç elde edemezsiniz. Bir kereden problem olucağini düşünmüyorum sadece biraz ömrü kısalmiştir daha dikkatli kullanimla tolere edilebilir.
 

adRe j

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2013
Mesajlar
7,685
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

Geri geri çıkarken kasa dahada agirlasiyor sanki mümkün olduğunca geri viteste yokusa zorlamayin

Benimde 1.6 benzinli aracimda bir defaya mahsus geldi bende geri geri ufak bir yokuşta takilmistim devaminda problem olmadi bende ama sadece kokuydu kalkista herzamankinden farkli kavriyorsa mutlaka yanmistir yada bitmeye yaklasmistir geri vitesi yemiyor arac 1, 3 dizelde bu daha büyük bir sorun geçmiş olsun :-(
 

DERSİMLİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
3,424
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

Çok zorladıysan yani yokuş biraz uzun ve dik ise bu durum karşılaşabilinecek bir durum sen yine serviste bir kontrol ettir derim her ihtimale karşı. opel marka araçlar baskı balatayı en çabuk tüketen araçlardır sebebide ağır araçlara sıkıştırılmış turbo destekli motorlar koymasıdır, özelliklede dizel motor tüm modellerde bu sıkıntı yaşanıyor dikkatli olmak lazım.
 

firstemperor1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,466
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

Aynı olay corolla d4-d de başıma geldi. geri yokuş çıkmada küçük hacimli dizellerde problem var sanırım. çıkmadı araç daracık yolda dönüş yapmak zorunda kaldım
 

akın2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
1,897
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

sevkettosun link' Alıntı:
Merhaba arkdaşlar aracım 2013 1.3 ctdi cosmo  21000 km . bügün aracımla geri geri yokuş yukarı çıkarken yanık kokusu geldi ve devamında
dumanlar cıktı aracı fazla zorlamadım 5-6 defa debriyaj kullandım sadece ve şuan kafayı sıyırmak üzeriyim bu nasıl bi dandik balatadır.
sonrasına aracı kulladım yaklaşık 50 km yaptım - 1-2 defa ışıklarda kalkarken titreme yaptı arac ? Sizce ne yapmalıyım arkadaşlar gerekirse tüketici mahkemesine bile
başvuracagım ve yaklaşık 5-6 yıllık şöfürüm ve bir çok araç kulladım. 5-6 debriyaj ile yokuş yukarı kalkarken balata yanıyorsa tebrik ediyorum opeli. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim .

1,3 cdti ın kronik sorunu... motor küçük ve cılız kasa ağır olunca sorun kaçınılmaz oluyor...  ama eğer balata bittiyse servisler  bunu garantiye sokuyor, opel bu konuda diğer markalardan önde... forum admini hakanın benim ve daha birkaç arkadaşımızın başına geldi. geçmiş olsun.
 

akın2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
1,897
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

tolgakeser link' Alıntı:
Hoşgeldiniz forum kurallari gereği kendinizi tanişma bölümüne tanitirmisiniz ?

geçmiş olsun. dizel astralar geri yokuş konusunda hassaslar sebebi kasanin çok ağir olmasi diğer nedense motorun küçük hacimli dizel olmasindan kaynakli. Asil problem bu motoru 1500 kg lik araca koyanda. Servisler kullanıcı hatasina bağlayip değişime ücret isterler. tüketici mahkemeleri dava vs. malesef çok uzun sürer ve bi sonuç elde edemezsiniz. Bir kereden problem olucağini düşünmüyorum sadece biraz ömrü kısalmiştir daha dikkatli kullanimla tolere edilebilir.

Yazdıkların bence  kısmen doğru kısmen yanlış... Evet dediğin gibi asıl sorun 1500 kg lik araca bu motoru koyan ve kendini mühendis sanan  opel elemanlarında... ama şöyle de bir şey var benim ve hakan hocamın garantiden değişmişti balatalar.. yani illaki kullanıcı hatası demiyorlar, belkide servisin olaya yaklaşımı belirleyici oluyor bunda ama ısrarcı olunursa sıkıntı çözülüyor.

Motor cılız kasa ağır kaçınılmaz son...  imzanda golf 7 1,6 tdi görüyorum, mesela o araç 1,3 cdti a göre çok daha güçlü ve daha hafif bu tarz problemin çıkma olasılığı daha düşük, haa çıkmazmı ? çıkada bilir ama opel maaşallah bu konuda ipi göğüslemiş gibi duruyor...
 

burakkarsli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
888
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

akın link' Alıntı:
Yazdıkların bence  kısmen doğru kısmen yanlış... Evet dediğin gibi asıl sorun 1500 kg lik araca bu motoru koyan ve kendini mühendis sanan  opel elemanlarında... ama şöyle de bir şey var benim ve hakan hocamın garantiden değişmişti balatalar.. yani illaki kullanıcı hatası demiyorlar, belkide servisin olaya yaklaşımı belirleyici oluyor bunda ama ısrarcı olunursa sıkıntı çözülüyor.

Motor cılız kasa ağır kaçınılmaz son...  imzanda golf 7 1,6 tdi görüyorum, mesela o araç 1,3 cdti a göre çok daha güçlü ve daha hafif bu tarz problemin çıkma olasılığı daha düşük, haa çıkmazmı ? çıkada bilir ama opel maaşallah bu konuda ipi göğüslemiş gibi duruyor...

En son burada Cosmo 1.3 satmaya çalışıyordunuz müthiş araba diye, o zamanlar bu tip lafları pek duyamıyorduk sizden, hayrolsun? Yine gömmeye başlamışsınız motora ve Opel'e?
 

akın2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2010
Mesajlar
1,897
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

burakkarsli link' Alıntı:
En son burada Cosmo 1.3 satmaya çalışıyordunuz müthiş araba diye, o zamanlar bu tip lafları pek duyamıyorduk sizden, hayrolsun? Yine gömmeye başlamışsınız motora ve Opel'e?

Sende şu an 1,3 cdti var diye zoruna mı gitti yazdığım ? Ben her zaman sonuna kadar objektifimdir, bu forum beni bilir...  ben eğriye eğri doğruya doğru derim...

Sen şu ana kadar 1,4 T manuel vites için olumsuz birşey dediğimi duydunmu  ya da 1,6 cdti için...   duyamazsın  neden ? çünkü o motorlar idealdir, yani motor kasa uyumu dikkate alındığında optimum verim söz konusudur.

Ayrıca bu konu forumda kabak tadı vermeye başladı  madd

Bak kardeşim 1,3 cdti o kasaya yetersiz  ! Sen ağlasanda, pişmanlık hezeyanlarına bürünsende yada nasıl olurda bu kasaya 1,6 dizel koymazlar diye hayıflanmana rağmen "1,3 dizel iyi gidiyor bana yeter"  diye kendini kandırsanda işin özü bu motor bu kasaya  cılız kalıyor nokta.   general_Not_talking
 

burakkarsli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
888
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: 21000 km 2013 1.3 ctdi. Yanık kokusu Geldi

akın link' Alıntı:
Sende şu an 1,3 cdti var diye zoruna mı gitti yazdığım ? Ben her zaman sonuna kadar objektifimdir, bu forum beni bilir...  ben eğriye eğri doğruya doğru derim...

Sen şu ana kadar 1,4 T manuel vites için olumsuz birşey dediğimi duydunmu  ya da 1,6 cdti için...   duyamazsın  neden ? çünkü o motorlar idealdir, yani motor kasa uyumu dikkate alındığında optimum verim söz konusudur.

Ayrıca bu konu forumda kabak tadı vermeye başladı  madd

Bak kardeşim 1,3 cdti o kasaya yetersiz  ! Sen ağlasanda, pişmanlık hezeyanlarına bürünsende yada nasıl olurda bu kasaya 1,6 dizel koymazlar diye hayıflanmana rağmen "1,3 dizel iyi gidiyor bana yeter"  diye kendini kandırsanda işin özü bu motor bu kasaya  cılız kalıyor nokta.   general_Not_talking

Benim motorla ilgili hiçbir kompleksim de pişmanlığım da yok. Bu güzel kasayı az yakan bir motorla almak istemiştim ve tek alternatifi aldım. Opel ailesi içerisinde en güçsüz motordur kendisi, doğrudur. 1.4 T de, yeni dizel motorlar da benim aracımdaki motordan çok daha güçlüdür, tartışması bile abes.

Yalnız sıkıntılı tek nokta senin bu forumda yazdığın tutarsız şeyler. Konumuz da bu. Yoksa bana ne benim kullandığım aracın motoruna laf etmenden? Senin söylediklerinin zerre önemi yok ki benim için, kendini bu kadar önemli görme. Zaten bu motorun performansı konusunda düşüncelerimiz de aynı.

Ama senin şuraya yazdıklarının içinde hiçbir paralellik yok. ֖nce 1.3 aracım var diyorsun, sonra lanet ettim bu motora sattım diyorsun birçok forumda, çok kısa bir süre sonra gelip yeniden 1.3 bir araba satıyorsun ve sonra yeniden bu motora gömüyorsun.

Boş vakitlerde böyle uzun cevap verilecek adamsın, yoksa tek laf etmeye değmez söylediklerin ne yazık ki :)

Haydi selametle.
 
Üst