2012 yılında otomobil alacaklar dikkat

athlon2800

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2009
Mesajlar
386
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Siteyi ziyaret et
1. Ülkeler arasındaki Petrol krizleri akaryakıt fiyatlarını arttıracağı kaygısı otomobil firmalarını tedirgin etmeye başladı bile. Malum petrolün artması otomobillerin satışını azaltacak.

2.2011 yılı başlarında Otomobil satışlarının rekor düzeylere çıkması tüm frmaların satışlarını beklentilerinin çok üstünde devam etmiş, yüksek silindir hacimli motorlara verilen MTV cezasını, firmalar düşük silindirli araçlardan tolere etmek için fiyat arttırmaya devam etmişlerdi. Neticede 32-33bin TL' lik bir aracı 40bine alamaz olduk.
2012 yılındanda aynı beklentileri olan firmalar Ocak ve Şubat ayındaki durgunlukla şoka girdiler. Fiyatlar şimdiden (Şubat ortası) bin-üç bin arası düşüşler ve 0 faiz hikayeleriyle enayi avında...

3.Artan sıfır km araç fiyatlarını fırsat bilen yurdum insanı ve galericiside 30 bine aldığı aracı 33bine kakalama gayretlerinin son demlerindeler artık.
Sıfır km fiyatlar normale dönünce onlarda normalleşecek.
Dolayısıyle ikinci el araç alacaklarında acele etmemelerini tavsiye ediyorum.

4.2009-2010 ve 2011 yıllarında bol bol yüz-tasarım değiştiren markaların rekor satışları tabiki piyasanın doyum seviyesine yaklaştığının ayrı habercisi.

Uzun lafın kısası bu yılın sonuna doğru hem dünyada (Euro bölgesinde ekonomik dar boğaz) hem Türkiyedeki satışların dik düşüşü otomobil fiyatlarında dipleri gösterecek. Araç alacakların yıl sonuna kadar sabretmeleri avantajlarına...
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Sıfır araç alacaklar dikkat bu durum sizleri ilgilendiriyor, ben artık sıfır araç alamayacağım için yırttım :).
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Ekonomik dengeler kısa sürede o kadar çabuk değişmeye başladı ki, açıkçası yapılan öngörüler bir hafta sonra yaşanan bir gelişmeyle tamamen değişebiliyor.
Yalnız araç piyasasındaki fiyatların hormonlu olduğu da bir gerçek. Bakalım nereye kadar...
 

athlon2800

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2009
Mesajlar
386
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Siteyi ziyaret et
Satışlar frene bastı, liderler değişmedi

2011 yılının son ayında rekor sayılabilecek miktarda otomobil satılması gözleri yeni yılın ilk ayına çevirmişti. Ancak talep düşüklüğü yaşanan pazara bir de ekonomik belirsizlikler eklenince Ocak ayında satış adetlerinde ciddi gerileme yaşandı. Düşüşe rağmen pek çok segmentte geçen yılın birincileri liderliklerini sürdürdü. ODD (Otomotiv Distribütörleri Derneği) tarafından açıklanan satış rakamlarına göre sizlere Ocak 2012’de Türkiye’de segment segment en çok satan otomobilleri belirledik.

A segmentinde eski yüzüne karşın liderliği bırakmayan bir model bulunuyor. Ocak ayında 10 adet satan Fiat Panda’yı bir diğer Fiat modeli ‘Fiat 500’ aynı satış adediyle (10adet) takip ediyor.

B segmentinde Renault Symbol’ün birinciliğini görüyoruz. Symbol Ocak ayında 1291 adetlik satışa ulaştı. VW Polo 806 adetle Ocak ayını ikinci sırada tamamladı.

C segmentinde 2011 yılının ikincisi Renault Fluence, 2012’ye de lider başladı. 1449 adet satan Fluence’i sürpriz bir çıkış yapan ve 1122 adet satan Honda Civic izliyor. Kasa değişiminin Civic modeline olumlu yansıdığı anlaşılıyor.

D segmentinde VW Passat 449 adetlik satışla en tepede bulunuyor. Onu 190 adetlik satışla Opel Insignia takip ediyor.

E segmentine geçtiğimizde Mercedes E Serisi’nin 108 adetlik satışla yıla iyi başladığını görüyoruz. 75 adet satan BMW 5 Serisi ise Ocak ayını ikinci sırada tamamladı.

F segmentinin lideri Mercedes S Serisi rakiplerinden daha eski bir model olsa da iddiasını sürdürdüğünü kanıtlıyor. 15 adet satan Mercedes S Serisini 9 adetlik satışla Porsche Panamera izliyor.

Kompakt SUV segmentinde sürpriz bir birinci bulunuyor. 2011’in son aylarında iddialı satış adetlerine ulaşan Dacia Duster, 405 adetlik satışla 2012’ye lider başladı. Onu 262 adetlik satışla Chevrolet Captiva izliyor. 2011’in bu segmentteki lideri Nissan Qashqai ise 181 adetle ayı dördüncü sırada tamamladı.
Lüks SUV segmentinde Land Rover markasının hakimiyetini görüyoruz. Birincilik 45 adetlik satışla Range Rover Evoque modelinin…

Kompakt MPV segmentinde Ocak ayını 88 adetlik satışla tamamlayan Ford C-MAX birinci sırada bulunuyor. Önümüzdeki aylarda yenilenecek olan Renault Grand Scenic ise 35 adetlik satışla ikinciliği aldı.
Pickup segmentinde lider Mitsubishi L200 modeli oluyor. 232 adet satan bu modeli 199 adetlik satışla Isuzu D-MAX izliyor.

LCV (Hafif Ticari Araç) segmentinde 2011’in şampiyonu Ford Connect 2012’nin ilk ayında da birinciliği kimseye kaptırmadı. 1000 adet satan Connect’i 846 adetlik satışla Fiat Doblo takip ediyor.

Kaynak:www.arabam.com
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İkinci elllerde fiyat patlaması olmasın
Dün kaskoyu yatırdım aracınızın değeri 39bin dedi ağzım açık kaldı:(
3 sene önce 38500 aldım:dil:
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Bir malın sıfırının değeri düşerse, 2. elinin değeri de orantılı olarak düşer Savaş Abi. Yani aslında herkesi ilgilendiriyor.

Şu an 1-1.5 yaşında az km de 2. eline 40.000 verdikleri Astra Sedan Classic aracın sıfırı 40.000tl olursa 2. eli de düşmez mi?
 

mustafagokay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
1,119
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Yıl sonlarında zaten araçların fiyatları düşüyor.

Hedef tutturmak için, hemen tüm markalar 3000 - 5000 TL düşürüyorlar fiyatları.

O sebeple 8 - 10 ay arabasız kalmaya değmez derim.

Devlet Baba ÖTV ve KDV' ye el atmazsa, olabilecek maksimum indirimler her yıl sonunda olduğu kadar olacaktır diye düşünüyorum.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Yıl sonlarında zaten araçların fiyatları düşüyor.

Hedef tutturmak için, hemen tüm markalar 3000 - 5000 TL düşürüyorlar fiyatları.

O sebeple 8 - 10 ay arabasız kalmaya değmez derim.

Devlet Baba ÖTV ve KDV' ye el atmazsa, olabilecek maksimum indirimler her yıl sonunda olduğu kadar olacaktır diye düşünüyorum.

Her zaman o hesap tutmuyor ama.
Geçen sene mesela, kendi aldığım araç için söyleyeyim. Temmuz ayı fiyatları senenin 2. yarısı için en hesaplı fiyatlardı. Sene sonu yapılan indirimler de dahil o fiyatın aşağısına düşmedi. Üstüne kredi maliyetleri arttı. Yani, sene sonunu bekleyeyim kampanya ile fiyatlar düşer diye bekleseydim daha yüksek maliyetle borçlanıp, aracı da daha yüksek fiyattan alacaktım.

Ez cümle; eskisi gibi sene sonunu bekleyin fiyatlar düşer beklentisi, yeni ekonomik dalgalanmalarla her zaman tutmayabiliyor.
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araç satışları; fiyatların çok artması, kredi maliyetlerinin yükselmesi ve halkın yeteri kadar borçlanmasından dolayı sürekli düşüyor, üstüne bir de iran veya israil bir halt ederse yakında petrolün varilinin 150 dolara kadar yükselmesi riski var.
fiyatların düşmesi firmaların stoklarının şişmesi ve dayanma güçlerine bağlı.
geçen yıllarda 34-35.000 liraya astra h enjoy dizel, 44.000 lira civarında astra j dizel sport satıldı.
şimdi fiyatlar 5.000-10.000 lira daha pahalı bu şartlarda sıfır araba alınırmı? tabiki kişiye bağlı ama ben almam.
sıfır pahalı olunca ikinci ellerde doğal olarak almış başını gitmiş, dolayısı ile bence biraz gelişmeleri takip edip beklemek mantıklı geliyor.
 
Üst