2010 - yeni mazda 3

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan UMUT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba Mert Bey,

Tabiki yanlış bir anlam çıkarmadım seviyeli bir şekilde fikirlerimizi ve bildiklerimizi paylaşıyoruz ama "salak" kelimesi sizin anlatım tarzınıza pek yakışmadıgını söylemekte bir kez daha fayda görüyorum.agresif bir anlatım tarzı içinde değilsiniz,gayet güzel bir uslupla konusuyosunuz fakat o kelime o usluba ters kalıyo bence..sizin kararınız ama ben son kez fikrimi söyledim.

ben size eğer izin verirseniz,gazeteden değilde, 1. kişilerden direkt olarak Mazda nın stratejik planlama projesinde yapılan sunumdaki Pazar ve İş Hedefleri slaytından ufak bir bilgiyi aynen copy paste etmek istiyorum.

•2007 yılında 3500 araçlık satış adedini 2008 yılında 4500 araca çıkartmak
•2007 yılında satışlardan elde edilen net kar 4.000.000 YTL iken, 2008 yılında satışlardan elde edilen net karı 5.500.000 YTL’ ye yükseltmek
•2007 yılında 28 adet olan bayii sayısını, 2008 yılında 32 adete çıkartmak
•2007 yılında % 95 olan yedek parça talep karşılama oranını, 2008 de % 97 ye çıkartmak
•2007 yılında % 3.5 olan Türkiye pazar payını 2008 yılında % 3.8’ e, 2010 yılında ise % 4 - % 5 oranına yükseltmek



[kusura bakmayın slayttan direk kopyaladıgım için yazıları küçültme imkanım olamadı,cevap yazarken çok büyük punto da çıktı yazılar ama cevabı post ederken yazılar normale donmezse lütfen tepki anlamında büyük harf kullandıgımı düşünmeyin.]

Olaya tarafsız baktıgımı düşünüyorum,şöyleki siz sadece fiyat politikasından bahsetmişsiniz ilk mesajınızda. Mazda Motors ve Mermerlerin getirdiği fiyatlar arasında fark yok bunu söylemek istiyorum. Motor olarak sınıfından güç olarak biraz altta ama malzeme,güvenlik,işçilik kalitesi,dizayn ve bu nokta çok onemli SORUNSUZLUK açısından sınıfındaki bir çok otomobilden üstün.sizin için motor çok önemli olabilir tabiki ama benim için arabanın dizaynı,işçilik kalitesi ve kullanılan malzemesi ve sorunsuzlugu çok önemli.ben sınıfına göre bir çok otomobilden üstün oldugunu düşünüyorum bu önceliklerimden dolayı.sizde motor performansı yüzünden biraz daha farklı düşünüyorsunuz.fikir ayrılıgı öncelikler yüzünden oluşuyo,bu bence gayet normal.

Mazda 2 konusunda ise, 2 nin rakipleri pug 107-hatta 207,citroen C3 segmenti araçlar.bakınız lütfen eski 121 modeli dışında Mazda,Türkiye de bu segmentte araç getirdimi? getirmedi. şimdi pazardaki o boşluklarını 2 modeliyle kapatacaklar.ve bakın belirli bi zaman dilimi içinde 2 çok ciddi pazar payı elde edecek. Mazda nın tek kusuru Türkiye de yeterince lansman ve reklamının yapılmaması,bunu yaptıkları takdirde pazar paylarının daha da artacağında hemfikiriz sanırım.

Mazda ve Mermerler arasındaki kavganın boyutunu ben çok iyi bilmekteyim zaten Mert bey ama burada yazmak ne kadar doğrudur onu bilememekteyim.Bahsettiğiniz yangındanda yeterince haberim ve bilgim var fakat burada yazmak sizde takdir edersinizki pek doğru olmaz. o yüzden sadece yüzeysel olarak ve sadece 1 maddeyi örnek gösterek geçmek zorunda kaldım önceki mesajımda. Dediğiniz gibi Cherry ye geçirmek istediler ve şu anda Mazda bayiilerinin çoğu Cherry bayiisi oldular bile. Bu noktada Mazda Motors la yaptıkları anlaşma sona erdi ve Mermerler in artık Mazda ile bir ilgisi kalmadı.

umarım sizde benim dediklerimden yanlış yada kötü bir anlam çıkarmazsınız.bildiklerimi sizle paylaşmak istedim. Saygılar,iyi günler ve keyifli forumlar dilerim.
Slayt 8 .O {font-size:149%;}
 
yoktu abi yeni 3 malesef. fuarda 2, 3, 6, rx8 vardı..hepsini kullanmışlığım ve teknik özelliklerini ezbere bilmişliğim var:) standda bende durabilirmişim yani:)
oo efe hakkaten iyi biliomuşun sen mazdayı ;) ben şeklini beğendiğimden hoşuma gidiyo diyodum ama sen seceresini okudun walla...
ama o standda seni tutmazlar kardeşim, tv de gördüğüm kadarıyla fuarın ziyaretçi kitlesinin büyük çoğunluğu arabanın a sından habersiz biçimde gelmiş, kızların fotoğraflarını çekmeye çalışan tipler oluşturuyo, ya da tv ler özellikle onları yakalayıp çekiyor :D
onlara hitap eden stand görevlileri daha etkili oluyordur fuarda :)

şimdi netice olarak mazda 3 yüksek fiyatlı bi alet olarak devam edecek değil mi??
 
şu an için Mert bey in de söylediği gibi en yüksek donanımlı hatchback modeli Sport otomatik şanzıman 42300 ytl baz donanımlı düz vites Sedan Base modeli ise 32700 den satışta Hakan abicim.

fuar kitlesinin çoğunluğu hakkında dediklerin doğru.kız arkadaşım bile yuh artık dedi fuarı gezerken gelen tiplerin bazılarına :) adamın birisi tam yanımızda ford standına gelip,yeni lansmanı yapılan fiesta nın[lansman diyorum yani fiesta oldugu bangır bangır bağrıldı] " bu alfa da çok güzelmiş dimi yav " dedi inanamazsınız..
 
mermerlerd staj falanmı yaptın hayırdır :)


araç çok güzelde arkada bi gariplik var çözemedim

bana göre mazdalar biraz pahalı 2. elde şöle bi baktımda diger rakiplerinden hep daha yüksek fiyatlara sahip
 
Merhaba Mert Bey,

Tabiki yanlış bir anlam çıkarmadım seviyeli bir şekilde fikirlerimizi ve bildiklerimizi paylaşıyoruz ama "salak" kelimesi sizin anlatım tarzınıza pek yakışmadıgını söylemekte bir kez daha fayda görüyorum.agresif bir anlatım tarzı içinde değilsiniz,gayet güzel bir uslupla konusuyosunuz fakat o kelime o usluba ters kalıyo bence..sizin kararınız ama ben son kez fikrimi söyledim.

ben size eğer izin verirseniz,gazeteden değilde, 1. kişilerden direkt olarak Mazda nın stratejik planlama projesinde yapılan sunumdaki Pazar ve İş Hedefleri slaytından ufak bir bilgiyi aynen copy paste etmek istiyorum.

•2007 yılında 3500 araçlık satış adedini 2008 yılında 4500 araca çıkartmak
•2007 yılında satışlardan elde edilen net kar 4.000.000 YTL iken, 2008 yılında satışlardan elde edilen net karı 5.500.000 YTL’ ye yükseltmek
•2007 yılında 28 adet olan bayii sayısını, 2008 yılında 32 adete çıkartmak
•2007 yılında % 95 olan yedek parça talep karşılama oranını, 2008 de % 97 ye çıkartmak
•2007 yılında % 3.5 olan Türkiye pazar payını 2008 yılında % 3.8’ e, 2010 yılında ise % 4 - % 5 oranına yükseltmek



[kusura bakmayın slayttan direk kopyaladıgım için yazıları küçültme imkanım olamadı,cevap yazarken çok büyük punto da çıktı yazılar ama cevabı post ederken yazılar normale donmezse lütfen tepki anlamında büyük harf kullandıgımı düşünmeyin.]

Olaya tarafsız baktıgımı düşünüyorum,şöyleki siz sadece fiyat politikasından bahsetmişsiniz ilk mesajınızda. Mazda Motors ve Mermerlerin getirdiği fiyatlar arasında fark yok bunu söylemek istiyorum. Motor olarak sınıfından güç olarak biraz altta ama malzeme,güvenlik,işçilik kalitesi,dizayn ve bu nokta çok onemli SORUNSUZLUK açısından sınıfındaki bir çok otomobilden üstün.sizin için motor çok önemli olabilir tabiki ama benim için arabanın dizaynı,işçilik kalitesi ve kullanılan malzemesi ve sorunsuzlugu çok önemli.ben sınıfına göre bir çok otomobilden üstün oldugunu düşünüyorum bu önceliklerimden dolayı.sizde motor performansı yüzünden biraz daha farklı düşünüyorsunuz.fikir ayrılıgı öncelikler yüzünden oluşuyo,bu bence gayet normal.

Mazda 2 konusunda ise, 2 nin rakipleri pug 107-hatta 207,citroen C3 segmenti araçlar.bakınız lütfen eski 121 modeli dışında Mazda,Türkiye de bu segmentte araç getirdimi? getirmedi. şimdi pazardaki o boşluklarını 2 modeliyle kapatacaklar.ve bakın belirli bi zaman dilimi içinde 2 çok ciddi pazar payı elde edecek. Mazda nın tek kusuru Türkiye de yeterince lansman ve reklamının yapılmaması,bunu yaptıkları takdirde pazar paylarının daha da artacağında hemfikiriz sanırım.

Mazda ve Mermerler arasındaki kavganın boyutunu ben çok iyi bilmekteyim zaten Mert bey ama burada yazmak ne kadar doğrudur onu bilememekteyim.Bahsettiğiniz yangındanda yeterince haberim ve bilgim var fakat burada yazmak sizde takdir edersinizki pek doğru olmaz. o yüzden sadece yüzeysel olarak ve sadece 1 maddeyi örnek gösterek geçmek zorunda kaldım önceki mesajımda. Dediğiniz gibi Cherry ye geçirmek istediler ve şu anda Mazda bayiilerinin çoğu Cherry bayiisi oldular bile. Bu noktada Mazda Motors la yaptıkları anlaşma sona erdi ve Mermerler in artık Mazda ile bir ilgisi kalmadı.

umarım sizde benim dediklerimden yanlış yada kötü bir anlam çıkarmazsınız.bildiklerimi sizle paylaşmak istedim. Saygılar,iyi günler ve keyifli forumlar dilerim.

Tekrar Merhaba,

Öncelikle şu "bey" hitabını kaldırsak diyorum, ben de eğer sizin için de uygunsa sadece isminizle (Efe) hitap etmeyi daha uygun görüyorum.

Yukarıda, tartışmanın asıl başlangıç olan kelimeyi bir kenara bırakalım isterseniz, Salak değil, "kötü, yanlış, dengesiz, haksız" bir fiyat politikası diyelim.

Vermiş olduğunuz rakamsal veriler için çok teşekkürler. Gerçekten de oldukça değerli bilgiler bunlar. Ancak bir rakama dikkat çekmek istiyorum.

Mazda'nın 2008 hedefi, ki bu artırılmış bir rakam, 4500 adet olduğunu belirtmişsiniz. ODD (otomotiv distribütörleri derneği)'nin Ocak Eylül 2008 rakamlarına bakarsak*, Ocak ve Eylül ayı arası TR'de 243.130 adet binek araç satışı olmuş. Yani Mazda 4500'lük hedefini tuttursa bile şu anda pazar payı %1,8 civarı.. Ki Mazda ne yazık ki şu anda bu hedefi tutturmaktan maalesef uzak, bu seneki Mazda satış adeti Eylül ayı itibariyle sadece 322! Bu da binde bir civarı bir rakam ediyor maalesef.

Zaten ben Mazda Motors ve Mermerler arasındaki fiyat politikasının farklı olduğunu da söylemedim, tam aksine, Mermerler döneminde de özellikle son yıllarda piyasa monitöründen uzak, kanımca makul sınırlar dahilinde olmayan ve "biz yaptık oldu"cu bir fiyat politikası güdülürken, şu anda da Mazda Motors, kaybedilen onca pazar kaybına, prestije, belirsizliğe rağmen aynı yüksek fiyat politikasını devam ettirmekte. 32700 Baz Mazda 3 modeli için düşük gibi görünse de, bu araç dikkatlice incelendiğinde ne donanım ne de motor olarak hiç bir artısı görünmemekte, tam tersine çok büyük eksikliği olduğu gözlemlenmektedir. Siz böylesine albenisiz bir aracı, istediğiniz kadar competitive (rekabetçi) fiyatlarla piyasaya sürün, asıl müşteri portföyünüzü oluşturacak orta sınıfta konfor ve donanım arayan müşterilerinizi 40.000 YTL bandını aşarak kaçırdıktan sonra nasıl bir pazar kapma politikası gütmeyi düşünebilirsiniz ki?

Mazda'nın gerçekten de sorunsuz ve kaliteli bir araç olduğunu siz-ben biliyoruz, ancak esas nihai tüketicilerin ne kadarı bunu biliyor? Mazda'nın ciddi bir marka ve belirsizlik problemi var ve tüm bunların içinde eski pazar payına ancak rekabetçi fiyat politikalarıyla ulaşabilir. "Ben Mazda'yım, kalitemin bir fiyatı vardır" felsefesi farklı perspektiflerden haklı görünebilir ancak ne kadar başarılı olacağı tartışılır.

Mazda'nın tüm PR kanalları ve elindeki dinamikler ile ciddi bir pazarlama kampanyası içine girmesi gerekiyor. Mazda'nın eski bir alıcı kitlesi var ve bu kitleyi tekrar kazanmak o kadar zor değil. Ancak, bunu tekrar tekrar söylüyorum, doğru fiyatlandırma politikası ile gerçekleştirmek zorunda. Keza, Mazda 2'nin girmiş olduğu pazar ise Türkiye'nin C ile birlikte en vahşi sınıfı olan B pazarıdır, bu pazardaki üst düzey rekabet, markayı çok yüksek yerlere çıkarabileceği gibi, yerin dibine sokması da çok olasıdır. Maalesef şu anki Mazda 2 fiyatları da bu yönde görülüyor.

Daha önceden de söylemiştim(söylemiştik), Mazda ile Mermerler'in arasındaki tartışma bizim sandığımızdan, daha doğrusu bizim az çok bilip genel olarak kamuoyunun sandığından çok daha derinlere uzanıyor, dediğiniz gibi bunları burada dile getirmek, özellikle yargıya gitmiş bir konuda doğru olmaz. Ancak, hem Mermerler, hem de Mazda Motors arasındaki bu çetin tartışmaların, ne yazık ki Mazda'nın şu an marka olarak en çok ihtiyacı olan şeyi, ilgiyi, yoğun bir PR çalışmasını, kullanılması gereken pazarlama stratejilerini, otomotiv severlerin karşısına başı dik bir şekilde çıkmayı ötelemektedir. Bu böyle gitmeye devam ederse, Mazda'yı hakettiği yerde görmemiz, efsanevi RX8'in Wankel motorunu yollarda duymamız, başka baharlara kalacak.

İyi akşamlar,

* kaynak:
http://www.odd.org.tr/folders/2837/productialdbldocs/655/Satislar_(Ocak-Eylul_2008).pdf
 

Tekrar merhabalar, bende verdiğiniz rakamsal bilgiler üzerine teşekkür ederim.

bence 2 konusunda biraz sabırlı olalım ve bekleyip görelim ondan sonra tekrar konussak daha iyi olur diye düşünüyorum çünkü henüz çok çok yeni bir araç.1 ay oldu olmadı pazara gireli.

Temelde aynı şeyler üzerine yoğunlaşmışız, PR konusunda da aynı fikirdeyiz. Mazda nın yakaladığı ve sloganı olan Zoom-Zoom felsefesinin çıkışı tamamen çocukken oynarken çıkardığımız vın vın seslerine dayanır. Çocuklar oynarken sadece oyuncağın tasarımını beğenip o oyuncağı en hızlı araba sanarlar ve vın vııın diye sesler çıkarırlar. Zoom-zoom da tasarım odaklı bir PR çalışması ve sloganı.bence doğru yerden başladı Mazda.tasarım odaklılıktan.ama başlangıç adımını attıktan sonra reklam politikasını yeni 6 ya kadar hiç gerçekleştirmedi..düzgün olarak diil,hiç yapmadı. 1.3 rotary wankel efsanesinin reklamın yapmazsanız anca meraklılar ve sizin&benim gibi bilenler haberdar olabilir.

teşekkür ederim ve iyi günler keyifli forumlar dilerim.
 
şu an için Mert bey in de söylediği gibi en yüksek donanımlı hatchback modeli Sport otomatik şanzıman 42300 ytl baz donanımlı düz vites Sedan Base modeli ise 32700 den satışta Hakan abicim.

fuar kitlesinin çoğunluğu hakkında dediklerin doğru.kız arkadaşım bile yuh artık dedi fuarı gezerken gelen tiplerin bazılarına :) adamın birisi tam yanımızda ford standına gelip,yeni lansmanı yapılan fiesta nın[lansman diyorum yani fiesta oldugu bangır bangır bağrıldı] " bu alfa da çok güzelmiş dimi yav " dedi inanamazsınız..

çok paraymış hakkaten, en azından bizim gibi adamlara :D yırtarsak bi gün ucuzmuş deriz.
tam düşündüğüm gibiymiş izleyici kitlesi :)
2006 daki de öyleydi :D:D
 
Mazda-3_2010_photo_01.jpg

Mazda-3_2010_photo_02.jpg


Mazda-3_2010_photo_03.jpg


Mazda-3_2010_photo_04.jpg


Mazda-3_2010_photo_05.jpg
 
Mazda-3_2010_photo_08.jpg


Mazda-3_2010_photo_0b.jpg


Mazda-3_2010_photo_0c.jpg


Mazda-3_2010_photo_11.jpg


Mazda-3_2010_photo_10.jpg


Mazda-3_2010_photo_13.jpg
 
Güncel olan modelini de beğeniyordum ama bu çok daha güzel olmuş, teşekküreler Umut.
 
Geri
Üst