- Katılım
- 22 Ocak 2007
- Mesajlar
- 2,397
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba Mert Bey,
Tabiki yanlış bir anlam çıkarmadım seviyeli bir şekilde fikirlerimizi ve bildiklerimizi paylaşıyoruz ama "salak" kelimesi sizin anlatım tarzınıza pek yakışmadıgını söylemekte bir kez daha fayda görüyorum.agresif bir anlatım tarzı içinde değilsiniz,gayet güzel bir uslupla konusuyosunuz fakat o kelime o usluba ters kalıyo bence..sizin kararınız ama ben son kez fikrimi söyledim.
ben size eğer izin verirseniz,gazeteden değilde, 1. kişilerden direkt olarak Mazda nın stratejik planlama projesinde yapılan sunumdaki Pazar ve İş Hedefleri slaytından ufak bir bilgiyi aynen copy paste etmek istiyorum.
•2007 yılında 3500 araçlık satış adedini 2008 yılında 4500 araca çıkartmak
•2007 yılında satışlardan elde edilen net kar 4.000.000 YTL iken, 2008 yılında satışlardan elde edilen net karı 5.500.000 YTL’ ye yükseltmek
•2007 yılında 28 adet olan bayii sayısını, 2008 yılında 32 adete çıkartmak
•2007 yılında % 95 olan yedek parça talep karşılama oranını, 2008 de % 97 ye çıkartmak
•2007 yılında % 3.5 olan Türkiye pazar payını 2008 yılında % 3.8’ e, 2010 yılında ise % 4 - % 5 oranına yükseltmek
[kusura bakmayın slayttan direk kopyaladıgım için yazıları küçültme imkanım olamadı,cevap yazarken çok büyük punto da çıktı yazılar ama cevabı post ederken yazılar normale donmezse lütfen tepki anlamında büyük harf kullandıgımı düşünmeyin.]
Olaya tarafsız baktıgımı düşünüyorum,şöyleki siz sadece fiyat politikasından bahsetmişsiniz ilk mesajınızda. Mazda Motors ve Mermerlerin getirdiği fiyatlar arasında fark yok bunu söylemek istiyorum. Motor olarak sınıfından güç olarak biraz altta ama malzeme,güvenlik,işçilik kalitesi,dizayn ve bu nokta çok onemli SORUNSUZLUK açısından sınıfındaki bir çok otomobilden üstün.sizin için motor çok önemli olabilir tabiki ama benim için arabanın dizaynı,işçilik kalitesi ve kullanılan malzemesi ve sorunsuzlugu çok önemli.ben sınıfına göre bir çok otomobilden üstün oldugunu düşünüyorum bu önceliklerimden dolayı.sizde motor performansı yüzünden biraz daha farklı düşünüyorsunuz.fikir ayrılıgı öncelikler yüzünden oluşuyo,bu bence gayet normal.
Mazda 2 konusunda ise, 2 nin rakipleri pug 107-hatta 207,citroen C3 segmenti araçlar.bakınız lütfen eski 121 modeli dışında Mazda,Türkiye de bu segmentte araç getirdimi? getirmedi. şimdi pazardaki o boşluklarını 2 modeliyle kapatacaklar.ve bakın belirli bi zaman dilimi içinde 2 çok ciddi pazar payı elde edecek. Mazda nın tek kusuru Türkiye de yeterince lansman ve reklamının yapılmaması,bunu yaptıkları takdirde pazar paylarının daha da artacağında hemfikiriz sanırım.
Mazda ve Mermerler arasındaki kavganın boyutunu ben çok iyi bilmekteyim zaten Mert bey ama burada yazmak ne kadar doğrudur onu bilememekteyim.Bahsettiğiniz yangındanda yeterince haberim ve bilgim var fakat burada yazmak sizde takdir edersinizki pek doğru olmaz. o yüzden sadece yüzeysel olarak ve sadece 1 maddeyi örnek gösterek geçmek zorunda kaldım önceki mesajımda. Dediğiniz gibi Cherry ye geçirmek istediler ve şu anda Mazda bayiilerinin çoğu Cherry bayiisi oldular bile. Bu noktada Mazda Motors la yaptıkları anlaşma sona erdi ve Mermerler in artık Mazda ile bir ilgisi kalmadı.
umarım sizde benim dediklerimden yanlış yada kötü bir anlam çıkarmazsınız.bildiklerimi sizle paylaşmak istedim. Saygılar,iyi günler ve keyifli forumlar dilerim.
Slayt 8 .O {font-size:149%;}
Tabiki yanlış bir anlam çıkarmadım seviyeli bir şekilde fikirlerimizi ve bildiklerimizi paylaşıyoruz ama "salak" kelimesi sizin anlatım tarzınıza pek yakışmadıgını söylemekte bir kez daha fayda görüyorum.agresif bir anlatım tarzı içinde değilsiniz,gayet güzel bir uslupla konusuyosunuz fakat o kelime o usluba ters kalıyo bence..sizin kararınız ama ben son kez fikrimi söyledim.
ben size eğer izin verirseniz,gazeteden değilde, 1. kişilerden direkt olarak Mazda nın stratejik planlama projesinde yapılan sunumdaki Pazar ve İş Hedefleri slaytından ufak bir bilgiyi aynen copy paste etmek istiyorum.
•2007 yılında 3500 araçlık satış adedini 2008 yılında 4500 araca çıkartmak
•2007 yılında satışlardan elde edilen net kar 4.000.000 YTL iken, 2008 yılında satışlardan elde edilen net karı 5.500.000 YTL’ ye yükseltmek
•2007 yılında 28 adet olan bayii sayısını, 2008 yılında 32 adete çıkartmak
•2007 yılında % 95 olan yedek parça talep karşılama oranını, 2008 de % 97 ye çıkartmak
•2007 yılında % 3.5 olan Türkiye pazar payını 2008 yılında % 3.8’ e, 2010 yılında ise % 4 - % 5 oranına yükseltmek
[kusura bakmayın slayttan direk kopyaladıgım için yazıları küçültme imkanım olamadı,cevap yazarken çok büyük punto da çıktı yazılar ama cevabı post ederken yazılar normale donmezse lütfen tepki anlamında büyük harf kullandıgımı düşünmeyin.]
Olaya tarafsız baktıgımı düşünüyorum,şöyleki siz sadece fiyat politikasından bahsetmişsiniz ilk mesajınızda. Mazda Motors ve Mermerlerin getirdiği fiyatlar arasında fark yok bunu söylemek istiyorum. Motor olarak sınıfından güç olarak biraz altta ama malzeme,güvenlik,işçilik kalitesi,dizayn ve bu nokta çok onemli SORUNSUZLUK açısından sınıfındaki bir çok otomobilden üstün.sizin için motor çok önemli olabilir tabiki ama benim için arabanın dizaynı,işçilik kalitesi ve kullanılan malzemesi ve sorunsuzlugu çok önemli.ben sınıfına göre bir çok otomobilden üstün oldugunu düşünüyorum bu önceliklerimden dolayı.sizde motor performansı yüzünden biraz daha farklı düşünüyorsunuz.fikir ayrılıgı öncelikler yüzünden oluşuyo,bu bence gayet normal.
Mazda 2 konusunda ise, 2 nin rakipleri pug 107-hatta 207,citroen C3 segmenti araçlar.bakınız lütfen eski 121 modeli dışında Mazda,Türkiye de bu segmentte araç getirdimi? getirmedi. şimdi pazardaki o boşluklarını 2 modeliyle kapatacaklar.ve bakın belirli bi zaman dilimi içinde 2 çok ciddi pazar payı elde edecek. Mazda nın tek kusuru Türkiye de yeterince lansman ve reklamının yapılmaması,bunu yaptıkları takdirde pazar paylarının daha da artacağında hemfikiriz sanırım.
Mazda ve Mermerler arasındaki kavganın boyutunu ben çok iyi bilmekteyim zaten Mert bey ama burada yazmak ne kadar doğrudur onu bilememekteyim.Bahsettiğiniz yangındanda yeterince haberim ve bilgim var fakat burada yazmak sizde takdir edersinizki pek doğru olmaz. o yüzden sadece yüzeysel olarak ve sadece 1 maddeyi örnek gösterek geçmek zorunda kaldım önceki mesajımda. Dediğiniz gibi Cherry ye geçirmek istediler ve şu anda Mazda bayiilerinin çoğu Cherry bayiisi oldular bile. Bu noktada Mazda Motors la yaptıkları anlaşma sona erdi ve Mermerler in artık Mazda ile bir ilgisi kalmadı.
umarım sizde benim dediklerimden yanlış yada kötü bir anlam çıkarmazsınız.bildiklerimi sizle paylaşmak istedim. Saygılar,iyi günler ve keyifli forumlar dilerim.
Slayt 8 .O {font-size:149%;}