2010 - yeni mazda 3

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan UMUT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Çok güzel :)
 
geldim hakan abi geldimmmm:)mazda mi dediniz?:) adamlar 10 numara herşeyiyle..gözüm kapali alirim.
 
fuarda yokmuydu bundan?
 
yoktu abi yeni 3 malesef. fuarda 2, 3, 6, rx8 vardı..hepsini kullanmışlığım ve teknik özelliklerini ezbere bilmişliğim var:) standda bende durabilirmişim yani:)
 
gayet başarılı bence. ancak japonların tipik sevmediğim özelliği olan arka görüntüsü sadece idare eder.
 
vayy hoş olmuş bence.. çok güzel gerçekten..
 
ben, japon tasarımlarını beğenmiyorum.
çok çabuk demode oluyorlar.
Forza Germany
 
İlk nesil Mazda 3'ü Mermerler'le Mazda Japonya'nın halt yemesi yüzünden anlayamadan, 2. nesili geliyor.

Mermerler de salak bir fiyat politikası uygulardı, Mazda Japonya'ya getçi dağıtım, onlar da saçmalıyorlar fiyatta.

Halbuki çok kral araba Mazda ama, Türkiye'de çok pazar ve prestij kaybetti.
 
İlk nesil Mazda 3'ü Mermerler'le Mazda Japonya'nın halt yemesi yüzünden anlayamadan, 2. nesili geliyor.

Mermerler de salak bir fiyat politikası uygulardı, Mazda Japonya'ya getçi dağıtım, onlar da saçmalıyorlar fiyatta.

Halbuki çok kral araba Mazda ama, Türkiye'de çok pazar ve prestij kaybetti.

altı çizili cümledeki hoş olmayan ifadeyi değiştirirmisiniz lütfen?forum kurallarına aykırı bu bir, ikincisi de nezih bir ortamda lütfen kullandıgımız kelimelere dikkat edebilirmiyiz?

Mermerler' in belirlediği fiyat politikası gayet normaldi,çünkü Mazda nın kalitesine göre fiyatı gayet mantıklı,sizde arabanın kalitesini biliyorsunuz ama fiyat olarak rakiplerinden çok daha avantajlı.artı sorunsuzluk açısından [rx 8 hariç oda kullanıcılarının çok zorlamasından kaynaklanan bi durum ] bakımlar ve kazalar hariç teknik arızayı minimum düzeyde veren bi araç.yani sizin belirttiğiniz gibi bi ifadeyi haketmiyo fiyat politikası açısından. Anlayamadıgınız olayı size açıklıyım, Mermerler ile Mazda Motors arasında distribütörlük ve bayilik ağı sorunu yüzünden anlaşamadılar ve bunca yıldır Mermerler tarafından getirilen Mazda,artık pazarda kendisi bayiliğini devam ettiricek.sorun fiyatlandırma politikası diil.zaten Mazda nın kendi distribütörlüğünde gelen araçların fiyatı ile Mermerler Holding in belirlediği fiyatlarda bi farklılık yok.Mazda nın Türkiye de pazar payı yaklaşık %3.6 bununda sebebi küçük motorlu ve dizel binek araç olmamasıydı.şimdi küçük motorlu araç olarak 2 yi getirdiler. Pazar kaybı olmayacak,hatta yakın zamanda 2 ile eksik oldukları pazardanda pay alıp pazar paylarını % 4.2 ye çıkarmayı hedefliyolar. Burda pazar kaybından bahsedemeyiz sadece Mermerlerin Cherry i getirerek prestij kaybından bahsedebiliriz. Bu rakamlar yaklaşık yarım saat once evimizde olan,banada Mermerler ve Mazda nın içinde olma fırsatı veren çok yakın aile dostumuz olan ismini veremeyeceğim Mermerler Holding in üst kademesinden gelen rakamlardır.


iyi akşamlar ve keyifli forumlar dilerim.
 
Size de iyi akşamlar,

Öncelikle kişisel olarak Mermerler ile direkt/indirekt bağınız olmanız sebebiyle olaya dışarıdan bağımsız ve tarafsız bakamadığınızı düşünüyorum.

Hiç bir 3. kişinin şahsına ve hatta kuruma yukarıda altını çizdiğiniz sözcüğü söylemediğim için bunun bir hakaret olduğunu da düşünmüyorum ve söylediğim lafın arkasındayım. Nezih bir ortam demişsiniz, söylediğim lafı aratmanızı tavsiye ederim, sanki hiç kullanılmamış, çok sakıncalı bir sözcükmüş gibi betimlediğiniz kelimenin kaç kere kullanıldığına lütfen bakınız ve seviyeyi nasıl ve ne kadar düşürdüğüne (eğer gerçekten bu kadar etkili bir sözcükse tabii ki) karar veriniz.

Evet, Mazda'nın yıllardır SALAK bir fiyat politikası vardır, Mazda 3'ler C segmentindeki en gereksiz pahalı otomobillerdir, bunun da sebebini açıklayabiliyorsanız, yazın tartışalım. Mazda'nın kaliteli olduğunu kabul ediyorum, kabul etmediğim 105 BG gücünde motoru olan 1.6 benzinli bir Mazda 3'ün ne gibi artılarla 42500 gibi bir rakama satıldığı.. Mermerler zamanında da bu fiyat politikası böyleydi, şimdi de değişen birşey yok. Mazda'yı düzlüğe çıkaracağını söylediğiniz küçük Mazda2'nin fiyatı 28000'den başlıyor, bu fiyat politikasıyla nasıl düzlüğe çıkacak Mazda merak etmekteyim.

Mazda'nın şu an pazar payı geçen sene resmen satışı durdurduğu için 0'a yakındır. Ve hatta Mazda Japonya'nın şu an Türkiye'deki hedefi söylediğiniz gibi %3-5 falan değildir. %1.5 ile 2 arasındadır, kaynak olarak 2 haziran tarihli şu röportaja bakabilirsiniz.
http://www.sabah.com.tr/2008/06/02//haber,F48100006AB54EA9B1BDB99EAB762708.html

Mazda ile Mermerler arasındaki kavganın boyutları düşündüğünüzden büyüktür. En büyü-k kavga Mazda'nın Türkiye'deki satışlarının bir türlü istenen seviyelere tutunamamasıdır, ki bunda Mermerler'in büyük hataları var. Şu anda da Mermerler, ellerindeki bayii ve servislerin Mazda TR'ye geçmesini istemiyorlar, zira tüm bu bayii ve servislerin yıllardır boşladıkları Mazda yerine Chery'ye geçmesini istiyor. Mazda'nın da işine gelmiyor bu tabii ki.

Tanıdığınızla bir dahaki karşılaşmanızda 1993'te yaşanan, servis kısmında çıkmasına rağmen Mermerler'in tüm dosya arşivinin de tamamen yanmasına sebep olan yangını da sormanızı isterim.

Umarım yanlış yada kötü bir anlam çıkarmamışsınızdır yazdıklarımdan, ancak mermerler ve mazda arasındaki "bizim bilmediğimiz ayrıntılarla dolu kavga"nın nihai tüketiciye etkisi olumsuz yönde olmaktadır, bunu belirtmek istedim.

İyi akşamlar ve iyi forumlar.
 
Geri
Üst