- Katılım
- 26 Şub 2007
- Mesajlar
- 1,521
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
ya bu kadar takılmayın bu işlere. konu madem "astra h mı bravo mu", alın bi bravo paşa paşa bakın hararet göstergesine 





Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
doğru söylüyosun senin konu çok dağıldı bununla ilgili yeni konu açacağım.kusura bakma.ya bu kadar takılmayın bu işlere. konu madem "astra h mı bravo mu", alın bi bravo paşa paşa bakın hararet göstergesine![]()
fiat daha ugrassın dursun işçilik kalitesi yok oturaklılık yol tutuş yok opelden sonra ne geregi var o arabaya 40 000 versen içi acır insanın. fiatı at yerine kullancaksın rent a car fln
Gerek corsa'larda gerekse Astra'larda hararet göstergesi yok, uyarı ışığı var, o da mavi yanmıyor (Mavi yanan arabalara örnek: Micra) Sadece hararet tehlikeli boyutlara çıktığında (ki 100 derecenin üstüdür bu, yani suyun kaynama sıcaklığı) kırmızı yanarak uyarı veriyor.
Tekin bey, eğer siz iddia ediyorsanız mavi yandığını, bir sabah erken saatlerde şunun fotoğrafını çekin, biz de görelim.
Hararet göstergesinin olmaması ise sanıldığı kadar önemli bir durum değildir. Hararetin öneminden yola çıkarak hararet göstergesine ihtiyaç duyan arkadaşların sanırım kullandıkları araçlar daha önce hiç hararet yapmadılar.
Başka bir konuda da demiştim, yineleyim: Hararet göstergesinin durumu benzin göstergesine benzemez. Motorunuz hararet yapmaya başladığında bu yavaş yavaş sizin göstergeden izleyebileceğiniz mahiyette olmaz, hararet yapan aracın hararet göstergesi çok süratli bir şekilde üst seviyelere (~120 derece) tırmanmaya başlar. Yani, siz hararet göstergesinin yavaş yavaş yükseldiğini göremezsiniz buna mukabil de "aman arabam hararet yapıyor galiba, dur yavaşlayayım, durayım" falan diye düşünmeye pek vaktiniz olmaz, o ibre göstergede zart diye 100 seviyesini geçer, araçtan buharlar çıkmaya başlar. Araçların standart motor sıcaklıkları da ~90 derece civarında sabit tutulmaya çalışılır, bu da şu demek, zaten 90 derece aşıldığı an bir kaç saniye içinde kırmızı ışık yanmaya başlar.
evet görebilirsin.haklısınız.peki astranın yol bilgisayarında aynen hararet göstergesine bakarmış gibi motor sıcaklığını her an görebilir miyiz?
Allah Allah bu olay beni çok şaşırttı.acaba astralarda başka biryere koymuş olmasınlar.motor chek ışıkları falan gibi biyerlerde?yada kontak açınca gösteren şekilde.peki siz kırmızı olma ihtimaline karşı hiç neresinde ve nasıl yanacağından haberdarmısınız?belki insanların çoğu kırmızı yandığında bu ne diye düşünürken motoru yakacak.öyle değilmi:?
Astra 2008 kullanıcı el kitabı, sayfa 39:
Soğutma suyu sıcaklığı
Kontrol lambası kırmızı renkte yanar
Motor çalışırken yanarsa
Aracınızı durdurun, motoru stop edinn.
Soğutma suyu sıcaklığı çok yüksek: Motor için tehlike. Soğutma suyu seviyesini derhal kontrol ediniz.
Gördüğünüz gibi mavi ışıktan falan bahsetmiyor kitapçıkta da.. Corsayı bilemem ama Astra'larda kesinlikle olmadığını söyleyebilirim.
Ayrıca tekrar ediyorum. Motorunuz hararet yapması farkedilmez birşey değildir, hayatınızda hiç motorunuz hararet yapmadıysa öngörülerde bulunmamayalım. Devir aniden düşer, ön kaputtan buharlar çıkar, ve hatta bu seviyede gelmeden önce kırmızı ışık hızla yanıp sönmeye başlar. Tekrar ediyorum, motorun harareti öyle sinsi sinsi olan birşey değildir, motor hararet yaparsa bu zaten ansızın gerçekleşir, emin olur değil gösterge, ışık mışık, kör değilseniz anlamamanız imkansızdır.
Burak bu arada bugün ilk kez alıcı gözle Bravo'ya bakayım dedim. Güzel araba ama içi kesinlikle Astra'dan geniş değil, en azından o hissi vermiyor. Arkası dar, ön konsol da Astra'dan sonra insanın üstüne üstüne geliyor. Yeni Astra çok daha ferah bir hisse sahip.