2008 Model Astra H Cosmo mu Bravo mu?

ya bu kadar takılmayın bu işlere. konu madem "astra h mı bravo mu", alın bi bravo paşa paşa bakın hararet göstergesine :D:D:D
 
ya bu kadar takılmayın bu işlere. konu madem "astra h mı bravo mu", alın bi bravo paşa paşa bakın hararet göstergesine :D:D:D
doğru söylüyosun senin konu çok dağıldı bununla ilgili yeni konu açacağım.kusura bakma.
 
ben olsam cosmo alırdım bide gri renk xenon falan! motoruna takılmıyorumda benim hoşuma giden arabanın şekli sanki gümüşten yapılmış gibi duruyor ya!.. bravoya ısınamadım pek sadece görünüş olarak kendi fikrimi söledim :D !.. ama motor olarak fiat motorları hakkında bilgim olmadığından bişey söylüyemiyorum!.. :)
 
fiat daha ugrassın dursun işçilik kalitesi yok oturaklılık yol tutuş yok opelden sonra ne geregi var o arabaya 40 000 versen içi acır insanın. fiatı at yerine kullancaksın rent a car fln
 
Gerek corsa'larda gerekse Astra'larda hararet göstergesi yok, uyarı ışığı var, o da mavi yanmıyor (Mavi yanan arabalara örnek: Micra) Sadece hararet tehlikeli boyutlara çıktığında (ki 100 derecenin üstüdür bu, yani suyun kaynama sıcaklığı) kırmızı yanarak uyarı veriyor.

Tekin bey, eğer siz iddia ediyorsanız mavi yandığını, bir sabah erken saatlerde şunun fotoğrafını çekin, biz de görelim.

Hararet göstergesinin olmaması ise sanıldığı kadar önemli bir durum değildir. Hararetin öneminden yola çıkarak hararet göstergesine ihtiyaç duyan arkadaşların sanırım kullandıkları araçlar daha önce hiç hararet yapmadılar.

Başka bir konuda da demiştim, yineleyim: Hararet göstergesinin durumu benzin göstergesine benzemez. Motorunuz hararet yapmaya başladığında bu yavaş yavaş sizin göstergeden izleyebileceğiniz mahiyette olmaz, hararet yapan aracın hararet göstergesi çok süratli bir şekilde üst seviyelere (~120 derece) tırmanmaya başlar. Yani, siz hararet göstergesinin yavaş yavaş yükseldiğini göremezsiniz buna mukabil de "aman arabam hararet yapıyor galiba, dur yavaşlayayım, durayım" falan diye düşünmeye pek vaktiniz olmaz, o ibre göstergede zart diye 100 seviyesini geçer, araçtan buharlar çıkmaya başlar. Araçların standart motor sıcaklıkları da ~90 derece civarında sabit tutulmaya çalışılır, bu da şu demek, zaten 90 derece aşıldığı an bir kaç saniye içinde kırmızı ışık yanmaya başlar.

haklısınız.peki astranın yol bilgisayarında aynen hararet göstergesine bakarmış gibi motor sıcaklığını her an görebilir miyiz?
 
ya bak ben bunu bilmiyordum ama:)sene sonu gelsin fiyatı biraz indirip alabilirim
 
Allah Allah bu olay beni çok şaşırttı.acaba astralarda başka biryere koymuş olmasınlar.motor chek ışıkları falan gibi biyerlerde?yada kontak açınca gösteren şekilde.peki siz kırmızı olma ihtimaline karşı hiç neresinde ve nasıl yanacağından haberdarmısınız?belki insanların çoğu kırmızı yandığında bu ne diye düşünürken motoru yakacak.öyle değilmi:?

Astra 2008 kullanıcı el kitabı, sayfa 39:

Soğutma suyu sıcaklığı
Kontrol lambası kırmızı renkte yanar

Motor çalışırken yanarsa
Aracınızı durdurun, motoru stop edinn.
Soğutma suyu sıcaklığı çok yüksek: Motor için tehlike. Soğutma suyu seviyesini derhal kontrol ediniz.

Gördüğünüz gibi mavi ışıktan falan bahsetmiyor kitapçıkta da.. Corsayı bilemem ama Astra'larda kesinlikle olmadığını söyleyebilirim.

Ayrıca tekrar ediyorum. Motorunuz hararet yapması farkedilmez birşey değildir, hayatınızda hiç motorunuz hararet yapmadıysa öngörülerde bulunmamayalım. Devir aniden düşer, ön kaputtan buharlar çıkar, ve hatta bu seviyede gelmeden önce kırmızı ışık hızla yanıp sönmeye başlar. Tekrar ediyorum, motorun harareti öyle sinsi sinsi olan birşey değildir, motor hararet yaparsa bu zaten ansızın gerçekleşir, emin olur değil gösterge, ışık mışık, kör değilseniz anlamamanız imkansızdır.

Burak bu arada bugün ilk kez alıcı gözle Bravo'ya bakayım dedim. Güzel araba ama içi kesinlikle Astra'dan geniş değil, en azından o hissi vermiyor. Arkası dar, ön konsol da Astra'dan sonra insanın üstüne üstüne geliyor. Yeni Astra çok daha ferah bir hisse sahip.
 
Astra 2008 kullanıcı el kitabı, sayfa 39:

Soğutma suyu sıcaklığı
Kontrol lambası kırmızı renkte yanar

Motor çalışırken yanarsa
Aracınızı durdurun, motoru stop edinn.
Soğutma suyu sıcaklığı çok yüksek: Motor için tehlike. Soğutma suyu seviyesini derhal kontrol ediniz.

Gördüğünüz gibi mavi ışıktan falan bahsetmiyor kitapçıkta da.. Corsayı bilemem ama Astra'larda kesinlikle olmadığını söyleyebilirim.

Ayrıca tekrar ediyorum. Motorunuz hararet yapması farkedilmez birşey değildir, hayatınızda hiç motorunuz hararet yapmadıysa öngörülerde bulunmamayalım. Devir aniden düşer, ön kaputtan buharlar çıkar, ve hatta bu seviyede gelmeden önce kırmızı ışık hızla yanıp sönmeye başlar. Tekrar ediyorum, motorun harareti öyle sinsi sinsi olan birşey değildir, motor hararet yaparsa bu zaten ansızın gerçekleşir, emin olur değil gösterge, ışık mışık, kör değilseniz anlamamanız imkansızdır.

Burak bu arada bugün ilk kez alıcı gözle Bravo'ya bakayım dedim. Güzel araba ama içi kesinlikle Astra'dan geniş değil, en azından o hissi vermiyor. Arkası dar, ön konsol da Astra'dan sonra insanın üstüne üstüne geliyor. Yeni Astra çok daha ferah bir hisse sahip.

hararet konusundaki görüşlerine katılıyorum.

bravonun genişlik konusuna gelince. astranın ön konsol daha dik iniyor. bravo öne doğru biraz daha yatık, bu yüzden sana öyle geliyordur üstüne üstüne geliyor diye. ama haksız değilsin. astranın da bravonun da arkası geniş değil. bence dar değil ama ikisi de geniş de değil. ben genişlik olarak aslında sol kapıdan sağ kapıya kadar olan yolcu - sürücü genişliğini kastetmiştim. astrada daha sıkışık geldi bana. bravoda daha rahat gibi geldi. koltuk araları da öyle zaten. ama koltuğa gelince astranın koltuğu bravoda yok işte :)

bence genişlik hissi olarak Astra g > bravo > astra h
 
Geri
Üst