2005 Astra h lpg benzin pompası sorunum:(

antispider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar 2005 model Astra h easytronic vites sahibiyim. aracıma 98 bin km landirenzo lpg takıldı. şu an 136 bin kmde. Benim aracımla ilgili yaşadığım bir kaç sıkıntım var ama nereye gitsem farklı cevap ve fiyatlar çıkıyor. Açıkçası ne yapacağıma karar veremedim. Benim 1. ve en önemli sorunum. Aracım son bir kaç haftadır sabahları çok zor çalışıyor. üç dört kez marşa uzun basıp gaza basarsam ancak çalışabiliyor. ama sonrasında tek marşta çalıştırabiliyorum gün içinde. bu sorunla ilgili aracımı bir gece lpg ustasına bıraktım. sabah kendi kontrol etti. enjektörlerden kaçak yok. benzin pompasının geri dönüş subapının değişmesi lazım dedi. Ertesi günü özel bir opel servisine götürdüm. bir gece de orada kaldı. cihaza bağladılar. onlar da benzin pompası geri kaçırıyor, değerleri çok düşük komple benzin pompasının değişmesi lazım dedi. Ancak fiyat biraz yüksek geldi ondan orada değiştirmedim. özgürcan opel isimli yere gittim. sorunu anlattım. sadece pompanın değişmesinin yeterli olduğunu şamandıranın da değişmesinin gerekmediğini söyledi. başka bir yer tamamının değişmesi gerektiğini söyledi. En son götürdüğüm yerdeki usta bir gece burda kalsın lpg hortumları ve bağlantı fişini söküp öyle sabah deneyelim dedi. sabahında ise aracın tek marşta aldığını fakat marşa biraz uzun bastığını, sorunun tam olarak benzin pompasından olup olmadığını anlamak için birkaç gün lpg iptal edip kullanmam gerektiğini, pompanın değişmesinin sorunu çözüp çözmeyeceği konusunda emin olmadığını söyledi.
2. sorunuma gelecek olursak, arabayı çalıştırıyorum klima sıcaklığını en yüksek yapıyorum ama çok geç ısıtıyor. yani 5-6 km gitsem ancak fan 3-4 yaparsam sıcak üflüyor. daha fazla arttırırsam soğuk üflemeye başlıyor. fakat 15-20 km olunca artık sıcak üflemeye başlıyor. bu konuda bir kaç yere götürdüm. kimisi kalorifer peteğinin temizlenmesi gerek dedi, kimisi ise termostatın değişmesi gerek diyor. benim gerçekten ne yapmam konusunda kafam karıştı. yardımcı olursanız çok sevineceğim....
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
ilk sorun yakıt sistemi kaynaklı olabileceği gibi elektronik bir problem de olabilir. makineye bağladıklarında arıza kodu çıkıyormuydu? kendi aracımda birkaç hafta önce krank devir senesörünü değiştirdim benzer sorundan. fakat benim aracımda arada rolantide çalışırken stop ediyor tekrar çalıştırdığımda arıza ışığı yanıyordu. ışık yanarken geç çalışan araç birkaç marştan sonra düzgün çaşılıyordu. sensör değiştirdikten sonra sorun çözüldü.
sorun elektronik değilse ilk başta lpg sistemini test etmek için lpg tamamen bitirilip bürkaç gün benzinli kullanılması gerekir. devamlı benzinde kullanınca sorun yoksa lpg sisteminde enjektör,gaz kesici ve regülatörde arıza varmı diye bakılır. benzinde düzgün çalışan araç kesin bu parçalardan arıza yapar.
benzinde kullandığınız halde sorun devam ediyorsa ustaların söylediklerini en ucuzdan başlayarak onarımı yapabilirsiniz.
kalorifer konusunda bence sıkıntı yok gibi. benim aracımda aynı şekilde ısıtıyor. sonuçta kalorifer sisteminde hemen ısınmasını sağlayacak elektrikli soba gibi rezistans yok. motor suyu nezaman ısınırsa sıcak üflemeye başlar. buda rolantide giderseniz 1-2 km , yavaş yavaş çok gaza basmadan yol alırsanız 4-5 km kadar bir zaman alır.
 

antispider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ilk sorun yakıt sistemi kaynaklı olabileceği gibi elektronik bir problem de olabilir. makineye bağladıklarında arıza kodu çıkıyormuydu? kendi aracımda birkaç hafta önce krank devir senesörünü değiştirdim benzer sorundan. fakat benim aracımda arada rolantide çalışırken stop ediyor tekrar çalıştırdığımda arıza ışığı yanıyordu. ışık yanarken geç çalışan araç birkaç marştan sonra düzgün çaşılıyordu. sensör değiştirdikten sonra sorun çözüldü.
sorun elektronik değilse ilk başta lpg sistemini test etmek için lpg tamamen bitirilip bürkaç gün benzinli kullanılması gerekir. devamlı benzinde kullanınca sorun yoksa lpg sisteminde enjektör,gaz kesici ve regülatörde arıza varmı diye bakılır. benzinde düzgün çalışan araç kesin bu parçalardan arıza yapar.
benzinde kullandığınız halde sorun devam ediyorsa ustaların söylediklerini en ucuzdan başlayarak onarımı yapabilirsiniz.
kalorifer konusunda bence sıkıntı yok gibi. benim aracımda aynı şekilde ısıtıyor. sonuçta kalorifer sisteminde hemen ısınmasını sağlayacak elektrikli soba gibi rezistans yok. motor suyu nezaman ısınırsa sıcak üflemeye başlar. buda rolantide giderseniz 1-2 km , yavaş yavaş çok gaza basmadan yol alırsanız 4-5 km kadar bir zaman alır.

Teşekkür ederim aydınlatıcı bilginiz için. Iki gündür lpg kablo ve hortumlarini çıkarmıştık. Bu sabah aracı çalıştırmayi denedim. Tek marşta ancak biraz uzun basınca çalıştı. Normalde 4-5 kez marsa ve gaza basiyordum anca çalışıyordu. Şimdi ne yapmalıyım sizce?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 12:01 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:57 ----------

Makineye bağladıklarında ben orda değildim. Bana dedikleri şuydu "araci makineye bagladik benzin pompasınin değerleri çok düşük, geri kaçırıyor değişmesi lazim" diye. Benim aracta fren ve gaza basip kontağı çevirdiğim zaman herhangi bir hata kodu çıkmıyor.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim aydınlatıcı bilginiz için. Iki gündür lpg kablo ve hortumlarini çıkarmıştık. Bu sabah aracı çalıştırmayi denedim. Tek marşta ancak biraz uzun basınca çalıştı. Normalde 4-5 kez marsa ve gaza basiyordum anca çalışıyordu. Şimdi ne yapmalıyım sizce?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 12:01 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:57 ----------

Makineye bağladıklarında ben orda değildim. Bana dedikleri şuydu "araci makineye bagladik benzin pompasınin değerleri çok düşük, geri kaçırıyor değişmesi lazim" diye. Benim aracta fren ve gaza basip kontağı çevirdiğim zaman herhangi bir hata kodu çıkmıyor.

Teknik bilgim forumdaki ustalar kadar değil tabiki fakat başıma gelen durumlardan yola çıkarak geç çalışma durumunun ilk başta Lpg sisteminde aramanmasıgerektiğini biliyorumi.Lpg iptal edildikten sonra yine geç çalışıyorsa ve arıza ışığı yanıyorsa egzantirik ve krank devir sensörü arızası olması yüksek ihtimaldir. Arıza ışığı yok, Lpg sistemi devre dışı o zaman geriye pompa kalıyor. Pompa ile ilgili işlemlerden başka yapılacak birsey yok benim bildiğim kadarıyla. Lpg yı iptal ettikten sonra bir gün değilde sizin yerinizde olsam bir hafta kadar test eder öyle servis yolu tutardım. En ucuz maliyetle cozmeniz dileğiyle...
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
benzin pompasının yeterli basıncı sağlayıp sağlamadığını ölçtülermi acaba? çok basit bir saati var onu takıp arabayı çalıştırıp bakacaklar sadece... ayrıca astra h larda sanırım bütün benzinli modellerinde benzin filtresi depo içindeki şamandırada ve değişmeyen bir tipte... tıkanmışda olabilir...
benzin pompa basıncı düşük çıkarsa bu filtreyi iptal ederekde bir denemek lazım.... basınç normal seviyeye gelirse filtreye bir çözüm bulunmalı... en basitinden depo içine şamandıranın yanına üstüne bir yere diğer opellerin kullandığı tarzda dış filtre takılabilir...
 

antispider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Teknik bilgim forumdaki ustalar kadar değil tabiki fakat başıma gelen durumlardan yola çıkarak geç çalışma durumunun ilk başta Lpg sisteminde aramanmasıgerektiğini biliyorumi.Lpg iptal edildikten sonra yine geç çalışıyorsa ve arıza ışığı yanıyorsa egzantirik ve krank devir sensörü arızası olması yüksek ihtimaldir. Arıza ışığı yok, Lpg sistemi devre dışı o zaman geriye pompa kalıyor. Pompa ile ilgili işlemlerden başka yapılacak birsey yok benim bildiğim kadarıyla. Lpg yı iptal ettikten sonra bir gün değilde sizin yerinizde olsam bir hafta kadar test eder öyle servis yolu tutardım. En ucuz maliyetle cozmeniz dileğiyle...

Sizin dediginiz gibi bu şekilde 1 hafta kullanmaya karar verdim. Inşallah çözülür. Teşekkür ederim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:00 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:59 ----------

benzin pompasının yeterli basıncı sağlayıp sağlamadığını ölçtülermi acaba? çok basit bir saati var onu takıp arabayı çalıştırıp bakacaklar sadece... ayrıca astra h larda sanırım bütün benzinli modellerinde benzin filtresi depo içindeki şamandırada ve değişmeyen bir tipte... tıkanmışda olabilir...
benzin pompa basıncı düşük çıkarsa bu filtreyi iptal ederekde bir denemek lazım.... basınç normal seviyeye gelirse filtreye bir çözüm bulunmalı... en basitinden depo içine şamandıranın yanına üstüne bir yere diğer opellerin kullandığı tarzda dış filtre takılabilir...

Yener bey öncelikle teşekkür ederim önerileriniz için, yaklaşık bir ay evvel sabah aracımi ne yapsam da calistiramadim. Kaskodan çekici çağırdım ama yol yardım ekibi geldi. Usta arabayı zar zor çalıştırdı ve benzin filtresini mümkünse değiştirmemi söyledi. Fakat hangi ustaya gitsem benzin filtresi değişmez bu arabada dediler. Sorunun çözümü yönünde pek izahat da vermediler. Gittigim bir yerde cihaza taktilar ve değerler düşük benzin geri kaçırıyor. Komple pompanin değişmesi lazim dediler. Iki gündür lpg kablo ve hortumlarini iptal ederek kullaniyorum. Tek marsta ama uzun mars yaparak araba çalışıyor. Inanin Ankara gibi bir yerde nereye gideceğimi şaşırdım.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Sizin dediginiz gibi bu şekilde 1 hafta kullanmaya karar verdim. Inşallah çözülür. Teşekkür ederim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:00 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:59 ----------



Yener bey öncelikle teşekkür ederim önerileriniz için, yaklaşık bir ay evvel sabah aracımi ne yapsam da calistiramadim. Kaskodan çekici çağırdım ama yol yardım ekibi geldi. Usta arabayı zar zor çalıştırdı ve benzin filtresini mümkünse değiştirmemi söyledi. Fakat hangi ustaya gitsem benzin filtresi değişmez bu arabada dediler. Sorunun çözümü yönünde pek izahat da vermediler. Gittigim bir yerde cihaza taktilar ve değerler düşük benzin geri kaçırıyor. Komple pompanin değişmesi lazim dediler. Iki gündür lpg kablo ve hortumlarini iptal ederek kullaniyorum. Tek marsta ama uzun mars yaparak araba çalışıyor. Inanin Ankara gibi bir yerde nereye gideceğimi şaşırdım.

madem ankaradasınız opelgarage a gidin. forumun sponsoru kendileri... sol üst tarafta reklam bölümünde reklamları mevcut... sorununuzu en kolay ve en düşük maliyetle çözeceklerini düşünüyorum...
 

antispider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
opelgarage adlı yere uğramayı düşünüyorum. ancak bir hafta kadar lpg sistemi iptal halde kullanıp öyle gideyim diyorum. çünkü lpg bağlantılarını çıkarttıktan sonra sabahları tek marşta çalışıyor. gerçi biraz uzun sürüyor ama tek marşta çalışıyor.
 

antispider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
hocam öncelikle geçmiş olsun. aracın sıcaklık sensörüne bakın derim. bu tavsiyesi şurdan veriyorum; aynı problemi olan bi arkadaşım çözümü Yücehan Opel de buldu.Başkent sanayi de bir yer.... facebook ve İnternet sayfaları de var zaten.

Cevdet bey öncelikle teşekkür ederim öneriniz nedeniyle. araç kaloriferinin geç ısınma sorunu vardı. Bir yerde Termostat arızalı değişmesi lazım dediler. Sıcaklık sensörü dediginiz acaba bu mudur?
 

antispider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bu arada ben aracımı ilk çalıştırdığım zaman yoğun bir benzin kokusu yayılıyor. acaba bu da sorunumla bağlantılı mı merak ediyorum. bir kaç gün daha benzinde kullanmaya devam edeceğim. inşallah çözümü buluruz:)
 
Üst