- Katılım
- 12 Şub 2012
- Mesajlar
- 7
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
aylarca çözüm bulamayıp sonunda kesin olarak bir usta tarafından halledilen baş belası bu arızayı ve başımdan geçenleri anlatıp bir nebze olsun aynı sorunu yaşayanları bilgilendirmek istiyorum. zira bu şikayete sahip bu ve diğer forumlarda onlarca başlık açılmakta ve insanlar yüzlerce lira para harcamakta.
eylül ayında kayseriden 2005 model h kasa elegance astrayı aldım. mersine getirdim aracı ve ertesi gün araç sadece 2000 devirde beni cama yapıştıracak şidette tekleme yapmaya başladı. sorun şu ki sadece 2000 devire gelirken tekliyordu. dolayısıyla şehir içinde sürekli devirli kullanmam gerekiyordu bu da aşırı yakıt tüketimine neden oluyordu. her şeyi geçtim 25.000 tl para verdiğiniz aracın ertesi gün 5000 tl lik arabalar gibi teklemesi insanın canını sıkıyordu. araştırmadığım internet sitesi gitmediğim yetkili ve özel servis kalmadı. en sonunda aracı çekiçlemek istedim. o kadar sinir krizi geçirmiştim düşünün. anahtarı bi gün fırlattım ve binmemeye yemin ettim.
internet sitelerinde sorunun hep egr valfinden kaynaklandığını söylüyorlardı. hatta benle aynı problemi (sadece 2000 devirde şiddetli teklemeyi) yaşayan arkadaş arızasını egr valfini değiştirerek, birkaçı da egr valfine conta attırıp iptal ettirerek giderdiğini yazıyordu. 350 - 500 tl arası bi fiyatla servis egr valfini değiştirebileceğini söyledi. sonradan öğrendim ki h kasalarda ve 2005 modellerde egr valfi böyle problem çıkaramazmış. eski tip egr değilmiş. burdan kazığı yemekten son anda kurtuldum.
daha sonra özel bi servise gittim. önce bujileri bana sormadan değiştirdi. 50 tl aldı bosch marka için. araç hala teklemeye devam etti. sonra ateşleme bobini arızalı dedi. 300 tl fiyat verdi bana. denemeden kabul etmeyeceğimi söyledim. bir tane bulup taktılar. allahtan aracı test ederken tekrar şidddetli olarak tekledi bir 300 tl'den daha kurtuldum. adam en son olarak aracın tek sorunun enjektörlerde pislik olduğunu, carbon clean yaptırmamı söyledi. sözde bunu yaptırdıktan sonra aracım düzelecekti. yaptırdım bi 60 tl verip. sonuç yine hüsran.
yetkili servise gittim. 1 saat öyle bekledim ne ilgilenen var ne soran var. sonra birisi sordu problem neydi diye, şaka gibi. durumu özetledim. motor kaputunu bile açmak için 50 tl istedi. sorunun silindir kapaklarından olabileceğini, kurum bağlamış olabileceğini en son ihtimal ise motorun komple rektefiye edilmesi gerekebileceğini söyledi. ilki için 200 tl, motor için 2000 tl fiyat önerdi.kabul etmedim ve ayrıldım ordan. içimden bildiğim tüm küfürleri de ediyordum aracı aldığım satıcıya. sonra günahını almışız orası ayrı.
başka bir özel servise daha gittim. artık hayatım özel servislerde geçiyordu resmen. son gittiğim kişi de aracın beyninin yanmış olabileceğini çıkma taktırırsak 750-800, yenisini alırsam da 1500 civarı tutacağını söyledi. bunun üstüne o kadar çok sinirlendim ki aracı 1 hafta boyunca hiç kullanmadım.
bir gün bir usta tavsiye ettiler. son çare gittik ama hiç umudum yoktu. test sürüşüne çıktık. çok ilgiliydi her türlü sorumu üşenmeden cevaplıyordu. gittiğim tüm servislerde yaşadıklarımı anlattım. teklemeyi o da hiseettikten sonra aracı nerden ve ne zaman aldığımı sordu. kayseri dedikten sonra da direk "hava basınç basınç sensörü" nden şüphelenip arıza yapıp yapmadığına bakmak üzere servise döndük. söktüler ve değişik sprey tarzı bir şeyle temizleyip kablolar arasındaki elektrimsel iletimi sağlayan tırnakların hararetten genleşebileceğini ihtimalinden dolayı tırnakları daralttılar. sensörü tekrar yerine yerleştirdikten sonra borcumu sordum. hiçbir ücret talep etmedi. işçilik bile almadı. tekleme yapana kadar bu şekilde idare etmemi eğer bir daha yaparsa sensörün değişmesi gerekebileceğini söyledi.
arcı çalıştırdım ve tam eylül 15ten beri bir kez dahi teklemedi. bu sorunu yaşayan arkadaşlar (sadece belli devirdeyken tekleme) ilk önce bu sensörü kontrol ettirirlerse hem maddi hem manevi olarak karda olabilirler. tabi ki herkesin sorunu bu şekilde giderilemeyebilir ama tutup motoru sökmeden önce silindir kapaklarını değiştirmeden önce bakmakta fayda var. ben şanslıydım ki böyle bir ustaya denk gelerek binlerce tl vermekten kurtuldum. sizin için de bu durum faydalı olursa ne mutlu bana.
eylül ayında kayseriden 2005 model h kasa elegance astrayı aldım. mersine getirdim aracı ve ertesi gün araç sadece 2000 devirde beni cama yapıştıracak şidette tekleme yapmaya başladı. sorun şu ki sadece 2000 devire gelirken tekliyordu. dolayısıyla şehir içinde sürekli devirli kullanmam gerekiyordu bu da aşırı yakıt tüketimine neden oluyordu. her şeyi geçtim 25.000 tl para verdiğiniz aracın ertesi gün 5000 tl lik arabalar gibi teklemesi insanın canını sıkıyordu. araştırmadığım internet sitesi gitmediğim yetkili ve özel servis kalmadı. en sonunda aracı çekiçlemek istedim. o kadar sinir krizi geçirmiştim düşünün. anahtarı bi gün fırlattım ve binmemeye yemin ettim.
internet sitelerinde sorunun hep egr valfinden kaynaklandığını söylüyorlardı. hatta benle aynı problemi (sadece 2000 devirde şiddetli teklemeyi) yaşayan arkadaş arızasını egr valfini değiştirerek, birkaçı da egr valfine conta attırıp iptal ettirerek giderdiğini yazıyordu. 350 - 500 tl arası bi fiyatla servis egr valfini değiştirebileceğini söyledi. sonradan öğrendim ki h kasalarda ve 2005 modellerde egr valfi böyle problem çıkaramazmış. eski tip egr değilmiş. burdan kazığı yemekten son anda kurtuldum.
daha sonra özel bi servise gittim. önce bujileri bana sormadan değiştirdi. 50 tl aldı bosch marka için. araç hala teklemeye devam etti. sonra ateşleme bobini arızalı dedi. 300 tl fiyat verdi bana. denemeden kabul etmeyeceğimi söyledim. bir tane bulup taktılar. allahtan aracı test ederken tekrar şidddetli olarak tekledi bir 300 tl'den daha kurtuldum. adam en son olarak aracın tek sorunun enjektörlerde pislik olduğunu, carbon clean yaptırmamı söyledi. sözde bunu yaptırdıktan sonra aracım düzelecekti. yaptırdım bi 60 tl verip. sonuç yine hüsran.
yetkili servise gittim. 1 saat öyle bekledim ne ilgilenen var ne soran var. sonra birisi sordu problem neydi diye, şaka gibi. durumu özetledim. motor kaputunu bile açmak için 50 tl istedi. sorunun silindir kapaklarından olabileceğini, kurum bağlamış olabileceğini en son ihtimal ise motorun komple rektefiye edilmesi gerekebileceğini söyledi. ilki için 200 tl, motor için 2000 tl fiyat önerdi.kabul etmedim ve ayrıldım ordan. içimden bildiğim tüm küfürleri de ediyordum aracı aldığım satıcıya. sonra günahını almışız orası ayrı.
başka bir özel servise daha gittim. artık hayatım özel servislerde geçiyordu resmen. son gittiğim kişi de aracın beyninin yanmış olabileceğini çıkma taktırırsak 750-800, yenisini alırsam da 1500 civarı tutacağını söyledi. bunun üstüne o kadar çok sinirlendim ki aracı 1 hafta boyunca hiç kullanmadım.
bir gün bir usta tavsiye ettiler. son çare gittik ama hiç umudum yoktu. test sürüşüne çıktık. çok ilgiliydi her türlü sorumu üşenmeden cevaplıyordu. gittiğim tüm servislerde yaşadıklarımı anlattım. teklemeyi o da hiseettikten sonra aracı nerden ve ne zaman aldığımı sordu. kayseri dedikten sonra da direk "hava basınç basınç sensörü" nden şüphelenip arıza yapıp yapmadığına bakmak üzere servise döndük. söktüler ve değişik sprey tarzı bir şeyle temizleyip kablolar arasındaki elektrimsel iletimi sağlayan tırnakların hararetten genleşebileceğini ihtimalinden dolayı tırnakları daralttılar. sensörü tekrar yerine yerleştirdikten sonra borcumu sordum. hiçbir ücret talep etmedi. işçilik bile almadı. tekleme yapana kadar bu şekilde idare etmemi eğer bir daha yaparsa sensörün değişmesi gerekebileceğini söyledi.
arcı çalıştırdım ve tam eylül 15ten beri bir kez dahi teklemedi. bu sorunu yaşayan arkadaşlar (sadece belli devirdeyken tekleme) ilk önce bu sensörü kontrol ettirirlerse hem maddi hem manevi olarak karda olabilirler. tabi ki herkesin sorunu bu şekilde giderilemeyebilir ama tutup motoru sökmeden önce silindir kapaklarını değiştirmeden önce bakmakta fayda var. ben şanslıydım ki böyle bir ustaya denk gelerek binlerce tl vermekten kurtuldum. sizin için de bu durum faydalı olursa ne mutlu bana.
Son düzenleme: