2004 corsa 1.3 cdti EGR iptali

Pardon siz ne iş yapıyorsunuz.

Ve hangi konuda tecrübeniz var. Bunları öğrenirsem sizin bilgi seviyenizde anlaşabiliriz.

Turbonun EGR ile ne alakası var siz bana anlatın bakalım sizin bildiklerinizi öğreneyim belki yanlış bildiğim şeyler vardır.

Benim bildiklerim şöyledir; EGR (Egsoz gazı resirkülasyonu)
En kaba tabiri ile yanmış yakıtının tekrar yanma odasına gönderilmesidir.

EGR rölantide ve yüksek devirde tam kapalı konumunua gelir. Günlük kullanım devirleri CDTI aracım için yazıyorum 1000-3000devir arasında(EGR açıtır)çalışır. 3000devirden sonra çalışmaz.(EGR kapanır)

Google EGR diye aramış ve obitet yazılarını okumuşsundur.

Turbocharger ve Supercharger anlatmama gerek yok. Biris kayış diğer egsozun tirubunu döndürme olayını vs.vs.


Şimdi bağlantı kuralım Turbo egsoz gazı tirbun döndürme EGR yanmamış yakıt tekrar yanma odası aracın yığılması vs.vs

Nerden uydurdun EGR nin turboyu bozacağını.

Not: EGR iptal olarak egsoz emisyondan geçtim buna dikkat edelim.
arkadaşım öncelikle ben bilgisyar tamircisisyim.ve özel bir opel servisinin bilgisyarlarının bakımını yaptığımdan sık sık uğruyorum ve vaktimin çoğunu serviste geçiriyorum.egr nin turboyu bozduğumu nerden uydurduğuma gelince .egr kapalı 10.000 km kullandıktan sonra bir gün arabam köfteci arabası gibi duman atmaya başladı.servise çektim baktılar turbo kitlenmiş.egr yi söktüler contayı görünce olayı anladılar.biliyorsunuz turbo pallerini egzoz gazı dönderiyor.nasıl turboda oluşan fazla basınç wastegate ile tahliye ediliyorsa fazla gelen egzoz gazı egr yardımıyla tahliye ediliyor.egr nin diğer bir görevide yanma odasındaki harareti düşürmektir.bizim gibi uyanıklar egr yi kapatınca tahliye edilemeyen egzoz gazı kurum oluşturuyor ve manifoldun orda birikmryr başlıor.aracımı sökerken ustanın yanındaydım.manifoldumda 1 parmak boşluk ya vardı ya yoktu.hepsi güzelce temizlendi .yani siz siz olun egr yi iptal etmeyin koskoca mühendislerden iyi mi biliyorsunuz.
 
mahmut bey..bu söylediğiniz beyinden kapatmalar içinde geçerli mi??
 
sonuç olarak en iyisi standart olanı :)
 
Şimdi size sorum şu.

Yanmış egsoz gazını tekrar yanma odasına gönderdiğinizde mi kurum oluşur göndermediğiniz demi?

Ustanız çok sallamış sizde güzelce inanmışsınız.

Dizel araçta herzaman kurum oluşur. EGR kapalı iken aracınız daha rahat çalışır ve daha az duman atar. Bunu iyice öğrenin lütfen.

Siz normal karışımıın üzerine birde yanmış yakıtı tekrar gönderdiğinizde kötü karışım olur ve daha fazla kurum oluşur.

Sizin aklınızda hala EGR motorun hararetini alır gibi ufacık bilgi var. Kullanıma göre değişir EGR'nin bugüne kadar motorunun hararetini engelendiği gözlenmemiştir.


Bu konuda zaten mühendis düşünemedi sizmi düşündünüz gibi yorum yapmadan önce.

GM ailesinin 2tane benzinli motor arasında sadece EGR farkını bilmediğinizden bu yorumu yaptınız.

Aynı mühendis neden EGR'yi iptal etti.

Ben imkansızları yapıyorum mahmut bey sizinle uzun uzun tartışırım. Aracıma en son yaptığım projem hayal bile edemeyeceğiniz. Servisin olmaz mühendislerin sıfır alırken almanız lazım dediği Türkiyede ilk olan ASTRA H aracıma sonradan ESP taktım.

Bu foruma birşey yazarken biraz araştırın
 
115 hp benzinli araçlarda egr yerine egsoz manifoldunda farklı bir sistem varmış.onu bende merak edip yetkili serviste çalışan bir mekanik ustasıyla görüşmüştüm. dolayısıyle iptal edilemiyor
 
Şimdi size sorum şu.

Yanmış egsoz gazını tekrar yanma odasına gönderdiğinizde mi kurum oluşur göndermediğiniz demi?

Ustanız çok sallamış sizde güzelce inanmışsınız.

Dizel araçta herzaman kurum oluşur. EGR kapalı iken aracınız daha rahat çalışır ve daha az duman atar. Bunu iyice öğrenin lütfen.

Siz normal karışımıın üzerine birde yanmış yakıtı tekrar gönderdiğinizde kötü karışım olur ve daha fazla kurum oluşur.

Sizin aklınızda hala EGR motorun hararetini alır gibi ufacık bilgi var. Kullanıma göre değişir EGR'nin bugüne kadar motorunun hararetini engelendiği gözlenmemiştir.


Bu konuda zaten mühendis düşünemedi sizmi düşündünüz gibi yorum yapmadan önce.

GM ailesinin 2tane benzinli motor arasında sadece EGR farkını bilmediğinizden bu yorumu yaptınız.

Aynı mühendis neden EGR'yi iptal etti.

Ben imkansızları yapıyorum mahmut bey sizinle uzun uzun tartışırım. Aracıma en son yaptığım projem hayal bile edemeyeceğiniz. Servisin olmaz mühendislerin sıfır alırken almanız lazım dediği Türkiyede ilk olan ASTRA H aracıma sonradan ESP taktım.

Bu foruma birşey yazarken biraz araştırın
sizinle sabaha kadar tartışırım abim.benim için farketmez.ben lafla değil ispatla başıma gelen şeyleri yazıyorum.herkes aracına istediğini yapmakta özgür.ama zaten gereken yapılıyor amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.katalizörüde iptal edin onuda çok öneriyorlar :)
 
Mahmut bey

Siz benim büyüğümsünüz yazdıklarınız benim için değerli. Fakat bir ustanın dediğine hemen inanıp he böyledir demek için araştırmak lazım.

Turbonun valfini çekin çalışmasın sonra takın bakalım nasıl duman atıyor. Sizin yaşadığınız durum bu olabilirdi. Tahmin ediyorum sizin turbonuzun kilitlenmesi diye tabir ettiğiniz zaman selenoid valfilinizde değişti. Belki bu sebeptir. Veya turbonuzdandır. Ama EGR'den olma ihtimali ne yazıkki benim bildiğim üzere çok zayıf.

EGR'niz çalışmasın aracınızdan kara duman çıkmaz.

Mahmut bey siz sanırım öneriler üzerine birşeyler yapıyorsunuz fakat benim yaptığım şeyleri öneren kimse genel olmaz ne gerek var yapamazsın diyen kişiler. :D

Katalizörü iptal edip elime ne geçecek bun değerlendirmesini yaparız. Fakat araçta hem egr hemde katalizör varsa egr gereksizdir.

Not: Tavturk egsoz muaynesinden EGR iptal şeklinde egsoz emisyonundan geçtim yani iptal edip havayı kirletiyorsun olayına girmeyelim. :D
 
aracı önümde söktüler arkadaşım keşke imkanımolsaydıda resimleseydim inan manzara korkunçtu.turbonun palleri manfoldun orası komple kurumdu.turbonun kitelendiğine eminim çünkü usta gösterdi.elle zorladık zorladık dönmedi turbocuya götürdük orda çözdüler temzilik tamir balans filan bana 350-400 arası bişeye maloldu.herkes aracında istediği şeyi yapmakta özgürben naçizane görüşümü bildirmek istedim saygılar
 
Bununda sebebi EGR valifinin soketini çıkarmanızmıdır?

Tamam abi sen haklısın pes ediyorum. Değerli bilgilerin için çok teşekkür ederim.

Kime sorarsan sor abi EGR olduğunda kurum oluşur.
EGR iptal olursa;

-Motor rahat çalışır
-Azda olsa yakıt tüketimi düşer
-Aracın performansı hissedilir derecede artar.

Bunlar olurken nasıl kurum bağlar inanmak için **** olmak lazım.

EGR çalıştığı zaman

-Fakir karışım olur.
-Ciddi anlamda performans düşer
-Kurum oluşur.
-Motoru zorlar ve ömür diye tabir edilen zaman kısalır.
-Yakıt artar.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst