1998 model tİgra İlk ÇaliŞtiginda ve vİtes degİŞİmİnde stop edİyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan slhddn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

slhddn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2014
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar 98 model opel tigra'm var. lpgli. arabayı ilk çalıştırdığım anda stop ediyor gaza basıp bırakınca rölanti dalgalı çalışıyor araba tekrar stop edip kendi çalışıyor ve tekleme yapıyor. sanki bujiler ateşlemiyor. ısınınca problem ortadan kalkıyor fakat bu esnada vites degişimi yani debriyaja bastıgımda benzin ve gaz farketmeksizin araba stop ediyor. stop edip kendi çalışıyor rölanti devamlı dalgalı. 3-5 saat stop halinde durup tekrar çalıştırdığımda yine aynısı oluyor. beyinde problem var dediler beyin sıfırlanıp başka bir tigra nın beynini yazdılar 680 tl. Gaz kelebegi dediler 10 tl. Manifold hortumu cıkıyor dediler. Elektirik aksamına baktır 30 tl. Gaz enjektörleri degişecek 300 tl. bunlar yapıldı fakat aracım hala aynı degişen bişey yok. benzinde'de binsem gazda'da binsem aynı STOP problemi çözülmedi
 
Gaz kelebeği değişim istiyor olabilir + rölanti ayarlayıcı bende de vardı aynısı. Bir de egr valfinde sıkıntı olabilir.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Öncelikle merhaba,aynı soruna benzer şeyler yasadım araba ısındıktan sonra devir normale yakın ama genede titriyor direksiyon çevirince far acınca stop etcek dereceye kadar geliyormu ?

Edit: Düşüncesizlik yaptım sanırım benım arac ılk calıstırdıgımda sabahları bosa aldıgımda durdugumda gaz kesince direk stop ediyordu,biraz ısındıktan sonra devir biraz normallesiyo ama dalgalanma devam ediyordu direksiyonu sonuna kadar cevirince falanda stop ediyordu. Çözümü ise rolanti sensörünün fişi yerinden cıkmıs sizde bi baktırın bence bir tek rolanti sensörüne bakılmamıs sorun bizzat onu gösteriyor rolanti sensöründen kaynaklandıgını düşünüyorum
 
Gaz kelebeği değişim istiyor olabilir + rölanti ayarlayıcı bende de vardı aynısı. Bir de egr valfinde sıkıntı olabilir.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
denicem mutlaka bunları daha önce söliyen olmadı ama egr valfi degiştir dedi galerici bi arkadaş umarım düzelir tşk ederim

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:36 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:28 ----------

Öncelikle merhaba,aynı soruna benzer şeyler yasadım araba ısındıktan sonra devir normale yakın ama genede titriyor direksiyon çevirince far acınca stop etcek dereceye kadar geliyormu ?

Edit: Düşüncesizlik yaptım sanırım benım arac ılk calıstırdıgımda sabahları bosa aldıgımda durdugumda gaz kesince direk stop ediyordu,biraz ısındıktan sonra devir biraz normallesiyo ama dalgalanma devam ediyordu direksiyonu sonuna kadar cevirince falanda stop ediyordu. Çözümü ise rolanti sensörünün fişi yerinden cıkmıs sizde bi baktırın bence bir tek rolanti sensörüne bakılmamıs sorun bizzat onu gösteriyor rolanti sensöründen kaynaklandıgını düşünüyorum
merhaba devir 800 ile 300 aralıgında dalgalı vaziyette devamlı böle çalışıyor. titreme hiç kesilmiyor misal debriyaja 10 kere basıyorsam 8 inde stop ediyor ama motor soguk sa ayagımı gazdan cektigim an stop ediyor.direkisyon ve farlar acılması durumunda böle bi sorun başıma gelmedi. ama ustaya aynen önerilerinizi ileticem tşk ederim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:43 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:36 ----------

evet aynen yazılanlar gibi hemen hemen tşk ederim egr fişini cekersem sıkıntı olmaz galiba tüp var sübapları eritir die yazmışlar ama ?
 
%99.99 rolanti sensörü diyorum sogukkende aynısını yapıyorsa ve aracın gidişinde sorun yoksa
 
motor kurum bağladıysa egr değişince düzelir mi carbon clear filan deneyin bence
 
arkadaşlar 98 model opel tigra'm var. lpgli. arabayı ilk çalıştırdığım anda stop ediyor gaza basıp bırakınca rölanti dalgalı çalışıyor araba tekrar stop edip kendi çalışıyor ve tekleme yapıyor. sanki bujiler ateşlemiyor. ısınınca problem ortadan kalkıyor fakat bu esnada vites degişimi yani debriyaja bastıgımda benzin ve gaz farketmeksizin araba stop ediyor. stop edip kendi çalışıyor rölanti devamlı dalgalı. 3-5 saat stop halinde durup tekrar çalıştırdığımda yine aynısı oluyor. beyinde problem var dediler beyin sıfırlanıp başka bir tigra nın beynini yazdılar 680 tl. Gaz kelebegi dediler 10 tl. Manifold hortumu cıkıyor dediler. Elektirik aksamına baktır 30 tl. Gaz enjektörleri degişecek 300 tl. bunlar yapıldı fakat aracım hala aynı degişen bişey yok. benzinde'de binsem gazda'da binsem aynı STOP problemi çözülmedi


Bu tigraların genel sorunu sanırım. Bende de 97 model tigra var, benzer sorun ama sizin bahsettiğiniz kadar kötü değil durum. ilk calismada herhangi bir sorun çıkarmıyor ama debriyaja basınca sönmeyi zaman zaman yapıyor, yine rölantı dalgalanması oluyor ve özellikle 2000-3000 devir arasında zaman zaman arabada tekleme veya sallama oluyor. nerdeyse bütün sensörleri değiştirdik (isimleri hatırlamıyorum), bobin değişti, buji kabloları, bujiler değişti ama problem hala devam ediyor. açıkcası benimde EGR valfi olabileceği düşünüyorum ama bilemiyorum artık...
 
Bu tigraların genel sorunu sanırım. Bende de 97 model tigra var, benzer sorun ama sizin bahsettiğiniz kadar kötü değil durum. ilk calismada herhangi bir sorun çıkarmıyor ama debriyaja basınca sönmeyi zaman zaman yapıyor, yine rölantı dalgalanması oluyor ve özellikle 2000-3000 devir arasında zaman zaman arabada tekleme veya sallama oluyor. nerdeyse bütün sensörleri değiştirdik (isimleri hatırlamıyorum), bobin değişti, buji kabloları, bujiler değişti ama problem hala devam ediyor. açıkcası benimde EGR valfi olabileceği düşünüyorum ama bilemiyorum artık...

özellikle son bir yıldır daha fazla kendini hissetiren bu problemin kaynağı hiç tahmin etmediğimiz bir sorundan kaynaklanıyormuş. Bu konu başlığındaki yorumlardan sonra, CARBON95 un verdiği linkte verilen http://sukru52.blogspot.com.tr/p/z16xep-tekleme-cozumu.html linkindeki temizlik işlemini, yazıcıdan aldım ve ustadan bu işlemi yapmasını istedim. Arabayı ustaya bıraktım, usta akşam üstü aradı ve abi problemi buldum ama hiç aklımıza gelecek bir durum değilmiş dedi. Problem Vuruntu Sensörünün kablosunun bir şekilde Manifoltun altına sıkışması sonucu kablonun zarar görmesi (hatta dümdüz olması)nden kaynaklanıyormuş. Vuruntu Sensörünü değiştirdik, araçta hiç bir problem kalmadı çok şükür. Konun kapanması için sonucu yazmak istedim...
 
Geri
Üst