Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu
İbrahim hocam öncelikle aracınızda bir sorun yok. bravoo
Birkaç genel durum var ki bunları peşinen kabul edip üzerine eleştiri yapmamak faydalı olacaktır. Yoksa yıpranırız. general_Dancing
1- 20.000km'deki manuel şanzımanlı aracın debriyaj balatası bittiyse, değişim garanti kapsamına girmez. şansınızı bir deneyiniz, kabul etmezlerse üstelemenin tek faydası sinirlerin yıpranması olur. Opel'e özel bir durum kesinlikle değil.
2- Geri geri kalkış balatanın en çok zorlandığı andır. Bir de yokuş yukarı kalkmaya çalışınca balata iyice zorlanır. Aracın ağırlık merkezi iyice ön aksa kayar ve aşırı güç aktarımında patinaj yapma şansı da olmaz, gücün ısıya dönüşme noktası debriyaj olur. Zorlandığında balatanın yanmasının ve koku yapmasının sebebi budur.
3- Yüksek torklu motorun hassas kullanılmayışı debriyajı yer bitirir. Vites değiştirirken fazla gaza basarsınız tork balatayı yıpratır, gaza hiç dokunmazsanız kavrama üzerinde tam ters yönde motor devrinin yükseltilmesi için motorun atalet değişimden kaynaklı enerji aktarımı olur. Dizelin parçaları daha ağır ataleti daha büyüktür. (320nm tork)
4- Ağır aracın balatası hafif araçlardan kolay biter. (1.5 ton)
5- Artık balatalarda asbest de yok. Tork yüksekliği ve ağırlığın fazlalığı da yanyana koyunca 800kg'lık, kısa şanzımanlı, 1.4 atmosferik, asbest balatalı Broadway kadar balata ömrü Astra'da mümkün değil.
6- Kalkışta aracın titremediği en düşük devirde kalkıp, yokuşlarda dur-kalktan mümkün olduğunca kaçmak, kırmızı ışıklara yaklaşırken yavaş yavaş yaklaşıp araç durmadan önce sarı ışığı yakalamak debriyaj için faydalıdır.
Son olarak balatanızda son yok. O balata daha yüz kez koksa da, sıkıntı çıkarmaz.