19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ibrahim84

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2014
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
6 ay kadar önce 0 km opel astra 1.6 cdti araç aldım. Aracın ilk sahibi olduğum için özenle kullanıyordum. 19.900 km de aracın baskı balatasından koku gelemeye başladı. Müşteri hizmetleri ile görüştüm bana garanti kapsamında olmayacağını kullanıcı hatası olduğunu söyledi. Bana bu cevap komik geldi çünkü bu benim 7. şahsi aracım ve bununla birlikte onlarca araç kullandım işimden dolayı. İlk defa böyle birşey ile karşılaştım. Bu nedenle opelin bende oluşturduğu kötü bir imajı var şu anda.
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

Bazı 1.3 dizel araçlarda da baskı balata problemi olmuştu.
Opel bazı 1.3 araçların baskı balatalarını müşteri memnuniyeti adı altında garantiden değiştirirken bazı araçlar için kullanıcı hatası demişti ve muhtemelen bu farklı muamelede km etkeni büyüktü.
Sizin aracınızda 10 bin km yada daha altında bir yol yapmış olsaydı muhtemelen garantiden değiştirme ihtimaliniz olurdu ama km yükseldikçe suçun kullanıcıya atılma oranı da yükseliyor.  :(

Ayrıca baskı balatanın garanti kapsamına girmeme durumu Opel'e özgü değil. Yaklaşık 4 sene önce 6300 km'de baskı balatası biten ve gerçekten şoförlüğüne kefil olabileceğim bir arkadaşım ne yaparsa yapsın vw'e derdini anlatamadı ve masrafı kendi cebinden karşıladı.  :(

Kısacası bu durum yüzünden kafanızdaki Opel imajı zedelenmesin. Maalesef hangi markanın servisine baskı balata problemiyle giderseniz gidin, garanti kapsamına dahil olmadığı cevabı almanız çok ama çok olası.... 
 
Ynt:

Geçmiş olsun öncelikle ama baskı balata olayı tam bir muamma aracınız sıfır dahi olsa ben bir günde bitiririm baskı balatasinı. Bu mümkün. Servislerde bu durumu bildigi ve kullanicimi veya aracın kendi hatasımı tespit edemiyorlar. Netice itibari ile faturayi bize kesiyorlar. Mert beyin söylediği üzere km düşük bazı araçlar da oda müsteri memnuniyeti adina degistiren yerler olmuş ama tabi bu durum bütün servisler için geçerli değil. Sizin adınıza üzüldüm. Bakın siz 19.000 de baskı balata sorunu yaşamışsınız ben serviste H kasa astra araç 120.000 km hala baskı balatası bir defa dahi degişmemiş bir araç sahibi ile tanıstım. Opelden bunun için sogumayın servise gidip geldikce soguyacak daha çok şeyle karşılasacaksıniz (Umarım karsilasmazsiniz)
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ibrahim84 link' Alıntı:
6 ay kadar önce 0 km opel astra 1.6 cdti araç aldım. Aracın ilk sahibi olduğum için özenle kullanıyordum. 19.900 km de aracın baskı balatasından koku gelemeye başladı. Müşteri hizmetleri ile görüştüm bana garanti kapsamında olmayacağını kullanıcı hatası olduğunu söyledi. Bana bu cevap komik geldi çünkü bu benim 7. şahsi aracım ve bununla birlikte onlarca araç kullandım işimden dolayı. İlk defa böyle birşey ile karşılaştım. Bu nedenle opelin bende oluşturduğu kötü bir imajı var şu anda.

Geçmiş olsun, yalnız bu koku ara ara gelebilir kullanım şartlarına bağlı, hemen baskı balata bitti denemez koku alınınca. Siz genel bir soru olarak sorduysanız bunu müşteri hizmetlerine, onların da kullanıcı hatası diye kestirip atması normal.

Yetkili serviste araca inceleme yaptırıp sonrasında bunları duyduysanız, birkaç servis daha gezmenizi tavsiye ederim.
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

Baskı balata kokuda bitmez bitse bizimde biterdi :) Ufak testler yapın c.c ye alın araç çıkıyor mu c.c den bakın. Debriyajda tutmama var mı bakın yada uğraşmayın servise götürün debriyaja bir bakın deyin onlar anlar zaten.
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

1.6cdti  aracımda geri geri dik yokuşta gittiğimde genellikle ağır bir koku oluyor.
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ergün_28 link' Alıntı:
1.6cdti  aracımda geri geri dik yokuşta gittiğimde genellikle ağır bir koku oluyor.

sadece onlarda değil..
sıfır alınmış hepsinde yapıyor.. ben bizzat denedim..1,6 benzin dede yaptı:)
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

İbrahim hocam öncelikle aracınızda bir sorun yok.  bravoo

Birkaç genel durum var ki bunları peşinen kabul edip üzerine eleştiri yapmamak faydalı olacaktır. Yoksa yıpranırız. general_Dancing

1- 20.000km'deki manuel şanzımanlı aracın debriyaj balatası bittiyse, değişim garanti kapsamına girmez. şansınızı bir deneyiniz, kabul etmezlerse üstelemenin tek faydası sinirlerin yıpranması olur. Opel'e özel bir durum kesinlikle değil.

2- Geri geri kalkış balatanın en çok zorlandığı andır. Bir de yokuş yukarı kalkmaya çalışınca balata iyice zorlanır. Aracın ağırlık merkezi iyice ön aksa kayar ve aşırı güç aktarımında patinaj yapma şansı da olmaz, gücün ısıya dönüşme noktası debriyaj olur. Zorlandığında balatanın yanmasının ve koku yapmasının sebebi budur.

3- Yüksek torklu motorun hassas kullanılmayışı debriyajı yer bitirir. Vites değiştirirken fazla gaza basarsınız tork balatayı yıpratır, gaza hiç dokunmazsanız kavrama üzerinde tam ters yönde motor devrinin yükseltilmesi için motorun atalet değişimden kaynaklı enerji aktarımı olur. Dizelin parçaları daha ağır ataleti daha büyüktür. (320nm tork)

4- Ağır aracın balatası hafif araçlardan kolay biter. (1.5 ton)

5- Artık balatalarda asbest de yok. Tork yüksekliği ve ağırlığın fazlalığı da yanyana koyunca 800kg'lık, kısa şanzımanlı, 1.4 atmosferik, asbest balatalı Broadway kadar balata ömrü Astra'da mümkün değil.

6- Kalkışta aracın titremediği en düşük devirde kalkıp, yokuşlarda dur-kalktan mümkün olduğunca kaçmak, kırmızı ışıklara yaklaşırken yavaş yavaş yaklaşıp araç durmadan önce sarı ışığı yakalamak debriyaj için faydalıdır.

Son olarak balatanızda son yok. O balata daha yüz kez koksa da, sıkıntı çıkarmaz. :)
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

gayet güzel yanıtlamış.  thnxx
 
Ynt: 19.900 Km de Baskı Balata Sorunu

ray55 link' Alıntı:
sadece onlarda değil..
sıfır alınmış hepsinde yapıyor.. ben bizzat denedim..1,6 benzin dede yaptı:)

Anladım. Teşekkürler en azından sadece 1.6 dizellere özgü değilmiş onu öğrenmiş olduk :)
 
Geri
Üst