180 i geçemiyorum

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Standart teker ebatında, optimum koşullarda kimse teknik verilerin üzerine kadranda çıkamaz.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Araç stock mu, vites kutusu orjinal mi, yolda eğim var mı, rüzgar yönü nedir?
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Araç stock mu, vites kutusu orjinal mi, yolda eğim var mı, rüzgar yönü nedir?
araç stock,vites kutusu orjinal f20 , diğer sorularının cevabını bilmiyorum kardeşim ben kendi calibramda da rollinglere çıktığımızda birçok kez kadranı sıfırladım
 

coldekiadam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,155
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
araç stock,vites kutusu orjinal f20 , diğer sorularının cevabını bilmiyorum kardeşim ben kendi calibramda da rollinglere çıktığımızda birçok kez kadranı sıfırladım

Abi, stock bir calibra 270 leri geçmez.. Kat filan da takılı olcak ama..Stock diyorsak öyle stock :)

https://www.youtube.com/watch?v=N4VEd38VCm8

Bence bu video iyi bir referans..

he, 200 yıllık cali ile 200'ün üzerine bile çıkmam o ayrı :)
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
araç stock,vites kutusu orjinal f20 , diğer sorularının cevabını bilmiyorum kardeşim ben kendi calibramda da rollinglere çıktığımızda birçok kez kadranı sıfırladım

calibra turbolar f28 şanzuman diye biliyorum. f20 şanzumanla da redline ı 6800 hesaplarsak 250 yi geçemez. ki f28 olsa da 300 ü bulmasının imkanı yok hesap kitap ortada. demekki sen şaka yapıyosun abi :D
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
calibra turbolar f28 şanzuman diye biliyorum. f20 şanzumanla da redline ı 6800 hesaplarsak 250 yi geçemez. ki f28 olsa da 300 ü bulmasının imkanı yok hesap kitap ortada. demekki sen şaka yapıyosun abi :D
Doğru c20let de f28 6 ileri şanzıman var c20xe de f20 şanzıman var stock halde 255 km ile radara giren arkadaşım Suat Calibra c20xe si :sopa::)
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Gereksiz saçma sapan bir tartışma olmuş kimse üzerine alınmasın ama söz konusu mühendislik ise (heleki Türkiyede) o kişi bir adım geride kalmalı çünkü mühendislerimizin ego ve kompleks leri bilgilerinden 5 adım önde gidiyor..

Teknik verileri baz almayın motorun maksimum güç bandında vites değiştirdiğini baz alıp teknik verisine o süratı yazan markalarda var.

Ablamın 98 model 1.25 fiestasının tablası 220 km teknik verisine bakarsam 165 km son sürat diyor fakat ben bu sürati 4. vitesinde yapıyorum.

91 model 2.6 senator ümün tablası 260 km teknik verisi 210 kmh son sürat diyor ben 245 i gördüm daha da giderdi.

Diğer aracım 85 model 2.3 190 amg tabla 260 km teknik verisi 216 km yapar diyor 265 km sürati gördüm.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bisiklet kulaanmayan var mı aramızda? Hani çok hızlanınca pedal çevirsenizde fayda etmez yaa. İşte buna son dişli oranı denir. Araçlarınızdaki şanzımanlar belli, son dişliler ve oranları belliyken siz düz yolda ancak hayal görürsünüz daha fazlasını. Adam yokuş aşağı 400 yapmış arabam 400 yapıyor diyor. İşin fizik kısmı belli ama siz ben metafizikle ilgiliyim derseniz bilemem.

Ayrıca kadran ya da arkadaşın dediği gibi km tablası bir çok araçta standart üretimdir. Sizin için kimse oturupta kadran bastırmaz. 1,2 motorda da, 1,6 motorda da, 2,0 motorda da, 3,0 motorda da işletmelerde ekonomiklik ilkesine uygunluk amacıyla en uygun kadran takılır. Malum 3-5 tane değil yüz binlerce araç var.

Adam aracın toplam teker ebatını küçültüp basıyorda basıyor. Ee kadran haliyle fazla gösteriyor. Forumda bir ara çıkmıştı aynen böyle stok vectra b ile 260'ı geçiyorum, geçemezsem arabayı yakarım diye. Bize ucuz taksici hilesiyle teker çapını küçültüp kadranda 260'ı gösteriyor ama kafa basmıyor ki gerçek hızı 210 km gps ölçümünde. Kafası basmıyor ama bir yerleride yememiş olacak ki yakamadı arabasını. Kimse hayal görmesin işin ilmi tarafı kişiye göre değişmez.

Geçenlerde ben birine denk geldim. Şu arabayı şöyle geçerim bunu böyle yaptım diyor. Sorduğumda aracım orjinal dedi. Ama işte bir başka durum var belli. İkinci el aldığı için aracı sadece kaportaya çalışıyor kafa, etrafta boyasız benim araç diye dolaşıyor. Meğer araçta custom yazılım varmış, önceki sahibi yaptırmış. Araç 1,3 miltijet punto. Bu şahıs dedi ki benim son hızım diğerlerinden daha yüksek. Denedik hakikaten öyle. Zaten bu yazılım işide orada patlak verdi. Aracın son dişli oranı belli, üretilen güç belli. Standart araçlar son dişlinin kapasitesini yakalayamıyor ürettikleri güçle, ancak bu arkadaşın gücü daha yüksek olduğundan son dişliyi daha verimli kullanabiliyor.

Umarım anlamışsınızdır.
 
Son düzenleme:

_KILIÇ_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2015
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bisiklet kulaanmayan var mı aramızda? Hani çok hızlanınca pedal çevirsenizde fayda etmez yaa. İşte buna son dişli oranı denir. Araçlarınızdaki şanzımanlar belli, son dişliler ve oranları belliyken siz düz yolda ancak hayal görürsünüz daha fazlasını. Adam yokuş aşağı 400 yapmış arabam 400 yapıyor diyor. İşin fizik kısmı belli ama siz ben metafizikle ilgiliyim derseniz bilemem.

Ayrıca kadran ya da arkadaşın dediği gibi km tablası bir çok araçta standart üretimdir. Sizin için kimse oturupta kadran bastırmaz. 1,2 motorda da, 1,6 motorda da, 2,0 motorda da, 3,0 motorda da işletmelerde ekonomiklik ilkesine uygunluk amacıyla en uygun kadran takılır. Malum 3-5 tane değil yüz binlerce araç var.

Adam aracın toplam teker ebatını küçültüp basıyorda basıyor. Ee kadran haliyle fazla gösteriyor. Forumda bir ara çıkmıştı aynen böyle stok vectra b ile 260'ı geçiyorum, geçemezsem arabayı yakarım diye. Bize ucuz taksici hilesiyle teker çapını küçültüp kadranda 260'ı gösteriyor ama kafa basmıyor ki gerçek hızı 210 km gps ölçümünde. Kafası basmıyor ama bir yerleride yememiş olacak ki yakamadı arabasını. Kimse hayal görmesin işin ilmi tarafı kişiye göre değişmez.

Geçenlerde ben birine denk geldim. Şu arabayı şöyle geçerim bunu böyle yaptım diyor. Sorduğumda aracım orjinal dedi. Ama işte bir başka durum var belli. İkinci el aldığı için aracı sadece kaportaya çalışıyor kafa, etrafta boyasız benim araç diye dolaşıyor. Meğer araçta custom yazılım varmış, önceki sahibi yaptırmış. Araç 1,3 miltijet punto. Bu şahıs dedi ki benim son hızım diğerlerinden daha yüksek. Denedik hakikaten öyle. Zaten bu yazılım işide orada patlak verdi. Aracın son dişli oranı belli, üretilen güç belli. Standart araçlar son dişlinin kapasitesini yakalayamıyor ürettikleri güçle, ancak bu arkadaşın gücü daha yüksek olduğundan son dişliyi daha verimli kullanabiliyor.

Umarım anlamışsınızdır.


Tüm postları okudum en açıklayıcısı ve bana göre mantıklısı bu olmuş. kimse tekerlek capını, rüzgarın yönünü, yolun eğimini hesaplamadan yazmış.
 
Üst