15 yaş üstü araçlar tarihe mi karışacak?

Haberlerde izlediğim kadarıyla trafik canavarı olarak 15-20 yaş ve üzeri araçlar gösteriliyor...Buda ayrı bir tartışma konusu....Piyasada olan eski ,bakımsız ve muayenesi olmayan hurdaları toplasınlar...Genel kontrol yapıp tedavülden kaldırsınlar ama bakımlı olan eski arabayı trafik canavarı olarak lanse etmek ne derece mantıklı bilmiyorum.Trafik kazalarını yapan araç modelleri kontrol edildiğinde ; abs,esp...vs...olan araçların yaptığı kazalar ve süratleri tartışılabilir...

Burada anlatmak istediğim işin insanda bittiği....ARABADA DEĞİL...
 
Haberlerde izlediğim kadarıyla trafik canavarı olarak 15-20 yaş ve üzeri araçlar gösteriliyor...Buda ayrı bir tartışma konusu....Piyasada olan eski ,bakımsız ve muayenesi olmayan hurdaları toplasınlar...Genel kontrol yapıp tedavülden kaldırsınlar ama bakımlı olan eski arabayı trafik canavarı olarak lanse etmek ne derece mantıklı bilmiyorum.Trafik kazalarını yapan araç modelleri kontrol edildiğinde ; abs,esp...vs...olan araçların yaptığı kazalar ve süratleri tartışılabilir...

Burada anlatmak istediğim işin insanda bittiği....ARABADA DEĞİL...

ABS şehir içinde daha çok kaza yapmana sebebiyet verir bunu kimse tartışmasın benimle :) elimden gelse söküp atacağım ABS yi eski aracım 307'de 2 kazaya karışmamın başlıca sebebi ABS idi
 
ABS şehir içinde daha çok kaza yapmana sebebiyet verir bunu kimse tartışmasın benimle :) elimden gelse söküp atacağım ABS yi eski aracım 307'de 2 kazaya karışmamın başlıca sebebi ABS idi

kazaların düşük hızlardaki ufak hasarlı kazalardır. yoksa büyük hızlarda abs hayat kurtarır:)
 
kazaların düşük hızlardaki ufak hasarlı kazalardır. yoksa büyük hızlarda abs hayat kurtarır:)

Düşük hızdaki kazada ön sağ ve sol çamurluk + kaput + ön tampon + ön iki far değişmesi gerekiyor ve toplamda 6.500-9.000 TL arası masraf çıkıyorsa demek büyük kazada etlerimiz kıyma olacak mazallah :)

ABS uzun yolda buda otobanda yararlı demek şehir içinde uzun yol bulmak pek mümkün değil :)
 
unutmaki kazalarda aracın değil sürücü ve yolcuların alacağı yada almayacağı hasar ön planda tutulur
 
Araçlar kaza yapmaz, kazayı sürücüler yapar. Trafik canavarının altına dünyanın en iyi aracını versen kaç yazar ki?

Günümüzde halen ona buna para yedirerek, sürünerek yürümeye çalışan araçların muayenesini yaptırmaya çalışan insanlar ile 3-5 lira için bu araçların muayenesini yapan satılık görevliler var. Bu insanların sayısı ne kadardır bilemem ama var. Bu türdeki insanlar bir zarara uğradıkları zaman da "nerede devlet" diye yırtınırlar.

Devlet son yıllarda çeşitli kaygılardan dolayı vatandaşını kontrol etmekte aciz kaldığı için habire kararnameler çıkartıp duruyor, işin komik tarafı bu işlerin takibini de kendileri yapamadıkları için vatandaşların üzerine yıkıyor. Mesela son zamanlardaki "İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ RİSK DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ". Bu yönetmelik 29.12.2012 tarihinde yürürlüğe girdi ve gereğini yapmayan apartmanlara okkalı cezalar kesiliyor. Kapıcı çalıştıran apartmanlar bu yönetmelik gereği "apartmanlarının risk analizlerini" yaptırmak zorundalar. Duyduğuma göre bu iş için istenen rakam 800 - 600 TL civarlarında imiş, ay başı itibariyle çevremizde denetimler başladı. Keza ne oldu geçen sene çıkarılan "araçlarda zorunlu çocuk koltuğu kullanımı" veya evler için zorunlu olan "enerji kimlik kartı" uygulaması? Ben yaptım oldu anlayışına en güzel örneklerden küçük bir demet :D.
 
adamların oy kaygısı olsa genel sağlık sigortasını çıkarmazlardı.

işsiz olduğunuz her ay için devlete borçlanıyorsunuz.isterseniz ödemeyin.her ay 208 lira hanenize borç yazıyor.bu parayı ödemeden devlet ve üniversite hastanelerinden sağlık hizmeti alamıyorsunuz.işiniz yok ailenizle yaşıyorsunuz.babanızın gelirinden size borç çıkarıyor.18 yaşından büyük olsanız bile ayrı bir birey olsanız bile ikamet ettiğiniz yere giren gelirden size borç çıkarıyor.36-108-208 lira arasında değişiyor.en fazla 208 lira.

şimdi yeni kanun çıkmak üzere bundan böyle vergi borcu sgk borcu olanlara bankalar kredide vermeyecek.hal böyleyken vergi ve sgk borçlarını krediyle ödemek mümkün değil.

her taraf gecekondu doluyken sırf mütahhitleri zengin etmek için evinizi zorla mütahhite vermeye zorluyor.isterseniz vermeyin depreme dayanıksız diyor.

ben nerde oturacağım bu yaştan sonra nasıl öderim dediğinizde size banane diyor.

öğrenim kredisi borçlarına yahudi faizi işletiyor.

ülkede satmadığı birşey kalmadı.bütün yollar paralı.en ucuz trafik sigortası 400-500 asgari ücret 701 lira

istediğini yapıyor .istediği gibi at koşturuyor.kimsede hesap soramıyor.

karşınızda böyle bir hükümet var.15 yaşından büyük araçları trafikten kaldırır.bunuda yapar inanın.siz isterseniz at arabasına binin akp nin umrunda olmaz.

ve inanıyorum yüzde 60 yine iktidar olur.

bu ülkede yaşamak istiyorsanız yalaka ,haysiyetsiz ruhsuz beyinsiz ve itaatkar olmak zorundasınız .yoksa ölürsünüz

ben aracımı sattım.alan kişi hayrını görsün.

bu ülkede araban varsa çok büyük günahın var.
 
Bence telaş etmeyin.
Demekki büyüyen ekonomimiz bizi AB ülkeleri seviyesine getirmiş, yani 2.500 eu maaş ve 3.000 eu 3-5 yıllık 2.el oto alınabilen bir ekonomi.

Bu durumda eski araçlarımızı Etiyopya ya ihraç ederiz biz de...
 
Haberlerde izlediğim kadarıyla trafik canavarı olarak 15-20 yaş ve üzeri araçlar gösteriliyor...Buda ayrı bir tartışma konusu....Piyasada olan eski ,bakımsız ve muayenesi olmayan hurdaları toplasınlar...Genel kontrol yapıp tedavülden kaldırsınlar ama bakımlı olan eski arabayı trafik canavarı olarak lanse etmek ne derece mantıklı bilmiyorum.Trafik kazalarını yapan araç modelleri kontrol edildiğinde ; abs,esp...vs...olan araçların yaptığı kazalar ve süratleri tartışılabilir...

Burada anlatmak istediğim işin insanda bittiği....ARABADA DEĞİL...
e ozaman tüv olması değilmi,yaşı gelen çöplüğe geri dönüşüm...tüv niye yerleştiriyor vatandaş a ??
birde muayene her seneye düşecek miş miş te...
 
Şu bir gerçek parası olan adam eski arabaya binmez ( hayranlık hastası olan zaten bakımını yaptırır arada dolaşır o kadar)
 
Geri
Üst