1.7 motora turbo uygulaması yardım

ferhat_kadett

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2012
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
1984 model kadett d vagon aracım var motor arızası sebebyle 1.7 motor takılmış. Ben Almanyaya gidip kendim aynı motorun takılı olduğu bir astradan turbo ,manifold, hortumları filitre kutusu gibi malzemeler söküp Türkiye'ye getirdim. Turboyu baktırdım gayaet iyi olduğunu söylediler . Bir kaç ay önce aracıma taktım. Yağ giriş çıkışlarını kontrol ettik. hava dorolarını kontrol ettik. çalışmasında da bir sıkıntı yok.
Fakat çok fazla bir güç artışı olmadı sorum şu....
1 - Yakıt pompasını değiştirmem gerekiyor mu ?
2 - Enjektörlere farklı bir ayar yapmak gerekir mi ?
3 - Turbonun ürettiği hava basıncı minimum kaç bar olması lazım ?
ve bilemediğim bir eksiğim varsa bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum ...
Teeşekkürler tüm Opel ailesine iyi günler Ferhat / Trabzon
 
usta araba enjektörlümü ???valla eğer karbüratörlüyse ki tahminim karbüratör acil jet kit ister...enjektörlü demişsin ama netleştirelim...

birde turbon büyük gelmiş olabilir ama üst devirde koparması lazım,bu araada yüksek devirde fakire düşer yetiştiremezse kırarsın makinayı !!
 
Caner ustam 1.7 dizel , ısuzu nun o siyah renkli motoru değil, 1.7 dt kodlu GM nin motoru. bu motorların çoğunda zaten turbo var bende aynı motorun turbosunu söküp aldım . zaten her şeyiyle yerine oturdu bütün parçaları. ama hala turbolu gibi değil artık ayar mı yoksa eksik bişeymi var bulamadık..
 
abi motoru tahmin eder gibiyim....peki bu motorun çalışırkenki hali iyimiydi ? yeni türbinden sonra mı bunu yaşadın...
eğerki sonradan böyle olduysa acaba vakum hortumları doğru takıldımı ? wastegate sağlam çalışıyormu ? turbo dolduramadığı zaman duman basıyormu ?

zannedersem senin turbo manuel direk tahrikli...onun üzerinde basınç ayar vidası varmı ? ona bir bak...ayrıca pompa söküldüyse pompanın avansı kaçmış olabilir...kasnağa göre ayarlanıyor abi...bu pompalar güzeldir,zamanında bir arkadaşımla bir golf 1 de yaşamıştık aynı problemi bir türlü yürütemedik en son pompanın avansını kitabına göre yaptıkta araba kendine geldi...
 
Bence avans ile çözülebilir durum.
 
Bence avans ile çözülebilir durum.
 
avans olabilir..

turbo eksoz manifolduna direk bağlı ,orjinali böyle motor turbodan öncede şimdi de normal çalışıyor saat gibi ama turbodan pek performans alamıyorum. tahliye valfi aşırı bançta açıyor . Biz sadece turbo takıldıktan sonra pompa ve enjektöre herhangi bir ayar yaptırmadık turbo için farklı bi ayar gerekiyor sa 'Emre ' arkadaşımın dediği gibi tek onu yapmadık
Bu emme monifoldu daki hava basıncı kaç bar bilen varmı birde orayı ölçecem bi gelişme olursa haber veririm

Yakında resimlerini de yayınlayacam Türkiyede tekkk.....
 
İnşallah avans la çözülür ama hala turbonun basıncını öğrenemedim
 
turbo motorların mazot pompasının üzerinde üzerinde hava girişi olan ek bir parça var
pompayı da değiştirmek gerekirmi bilgisi olan..
 
vay ferhat abi merak ettirdin beni...ne yaptın canavarı ???
güzel bir pompacı bulsana abi,gerekirse tamir eder elemanlarını avansını kontrol eder...bir pompacı görsün onu amma eski bir pompacı olursa daha iyi olur...
 
Geri
Üst