1.6 Turbo Sorunları

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Sorun var diye açmadım konuyu..:D
daha ziyade yeni bir motor olan ve değişik varyasyonları (Let,Ler,Lel..) olan opelin 1.6 turbo motoruna sahip araçların problemlerini çözerken bilgi paylaşmanın önemi açısından konuyu açmış bulunmaktayım..;)

varan-1: aşırı güç dolayısı ile baskı balatanın çabuk bitmesi ve maliyetinin 800 civarında olması..

Paylaşımları bekliyoruz..
 

CeyCeyX

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,973
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
varan 3. cok yakıyorrr
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
varan-3 kullanıma göre değişiyor.. sakin kullanımda uzun yolda 5,5 litrenin altına düşüyor..
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yani benim söyleyeceğim 1,6dan ziyade genel turbo motorlar için. yeni nesil motorların hacimleri küçük ve turbo destekli. tüketici atmosferik motordan sonra turbo motoruda aynı şekilde kullanıyor ve daha kısa sürelerde turbo arızaları meydana geliyor. hepimiz biliriz turboya aşırı yüklendikten sonra stop edilmeden önce biraz beklenmelidir değil mi...;)
 

VeCCtrA

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
3,126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Insignia 1.6 turbo kullanırken dikkatimi çekmişti ve biraz da rahatsız olmuştum. Turbo basıncından mıdır bilemem ama 1.ve 2. viteste fazla seri, gereksiz fırlamalar zıplamalar oluyor. Fakat üst viteslerde ve ara hızlanmalarda da yer yer bayılmalar oluyor.. Genel anlamda performans çok iyi ama bu hususta insignia sahibi bir arkadaşım da şikayetçi. Sadece benim dikkatimi çekmemiş yani.
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
yani benim söyleyeceğim 1,6dan ziyade genel turbo motorlar için. yeni nesil motorların hacimleri küçük ve turbo destekli. tüketici atmosferik motordan sonra turbo motoruda aynı şekilde kullanıyor ve daha kısa sürelerde turbo arızaları meydana geliyor. hepimiz biliriz turboya aşırı yüklendikten sonra stop edilmeden önce biraz beklenmelidir değil mi...;)

kesinlikle..:alkis:
ama 1.6 turbolar yeni bir motor ve sanırım ford da bu motoru yeni C-max ta kullanacak.. teknolojisi yeni ve bu hacme göre çok fazla bir güç alınıyor.. alper arkadaşımız meriva opc sayfasında bu motorda ekstra teknoloji kullandıklarını yazmıştı.. zaten opelin diğer turbo motorlarında hacme göre güç bu kadar fazla değil..

serkan ben insignia 1.6 turbo kullandım ve espyi kapatmama rağmen bizim araç kadar 1 ve 2 de atak gelmedi bana.. sonuçta konfor arabası ama üst viteslerde bayılma doğru tespit..
 
Son düzenleme:

Erden_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
940
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.drive2.ru
varan 3. cok yakıyorrr

Ben buna cok diyemem..
Modifiyeli hali ile (240hp)

img0062zz.jpg
 

Erden_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
940
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.drive2.ru
kesinlikle..:alkis:
ama 1.6 turbolar yeni bir motor ve sanırım ford da bu motoru yeni C-max ta kullanacak.. teknolojisi yeni ve bu hacme göre çok fazla bir güç alınıyor.. alper arkadaşımız meriva opc sayfasında bu motorda ekstra teknoloji kullandıklarını yazmıştı.. zaten opelin diğer turbo motorlarında hacme göre güç bu kadar fazla değil..

serkan ben insignia 1.6 turbo kullandım ve espyi kapatmama rağmen bizim araç kadar 1 ve 2 de atak gelmedi bana.. sonuçta konfor arabası ama üst viteslerde bayılma doğru tespit..

Bir fark yok..
Astra OPC 2000 motor 240hp
Corsa OPC 1600 motor 192hp

240/2000= 0.12
192/1600=0.12
 
Üst