1.4 Turbo Performans Bilgileri

Lorenzo Von Matterhorn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2011
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar, 1.4T motorlar, 4bin deviri geçtikten sonra sanki motordan daha farklı bi ses çıkmaya başlıyor ve gidişi arabanın olumlu yönde değişiyormuş gibi geliyor, bunu 2. vitesin sonlarındayken farkettim. Sizde böyle birşeyin farkına vardınız mı yoksa bana mı öyle geldi??
thnxx steeringwheel kingg
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

Doğru, bu motorun üst devirleri gittikce güçlenen bir çalışma karakterine sahip ve bu durum sportif kullanım imkanı sunuyor.

Zaten alt devirlerde biraz daha hafif kasaya sahip 110-120hp lik araçlar gibi performans sergilerken üst devirlere çıkıldığında esas güç de ortaya çıkmış oluyor, ayrıca motorun alt devilerde çıkardığı homurtusuna hastayım  8)
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

evet o homurtuya bende hastayım... üst devirlerde kullanmak çok keyifli... bgn bir 320d yi baya takip ettim, 200 e kadar arayı pek açmadım ama o arkadaş gaza ne kadar basıyordu bilemem :)
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

320d ler çok sağlam araba 184 hp 380 tork gibi birşey
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

aynen 184 hp torkuda sizin dediğiniz civarda birşeyler, ben d ne olduğunu anlayamadım, heralde gaza tam basmadı... malum artık 200den sonrada gaza cesurca basılması baya yürek ister, araba ne olursa olsun :) bu arada turbo aralığımız diğer 1.4T araçlara göre daha uzun, acaba bizde alt devir turbosu ve üst devir turbosu olarak 2 tane turbo mu var? mesela VW'nin 1.4TSI 160Hp olan motorlarında o şekildeymiş, bizimde mi öyle?
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

Lorenzo Von Matterhorn link' Alıntı:
bu arada turbo aralığımız diğer 1.4T araçlara göre daha uzun, acaba bizde alt devir turbosu ve üst devir turbosu olarak 2 tane turbo mu var? mesela VW'nin 1.4TSI 160Hp olan motorlarında o şekildeymiş, bizimde mi öyle?

Hayır.
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

3.20 gaza basmamıstr :) benzınlısı gıtmıo da dızelı ucak gıbı gıdıo :)
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

TSI motorlarda
Altdevir Turbosu (Kompressör) , motorun milinden alınan güç ile motora hava basan cihazdır.
Üstdevir Turbosu (Turbo) , Egzost gazından alınan güç ile motora hava basan cihazdır.

Yanlış bilmiyorsam 2012 itibari ile VW bu motorları , tek beslemeli hale getirecek.
Gerekçesi , çok karmaşık ve pahalı olması. Tercümesi , servisler Turbosu patlak arabadan geçilmiyor.
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

Murat.Dursun link' Alıntı:
TSI motorlarda
Altdevir Turbosu (Kompressör) , motorun milinden alınan güç ile motora hava basan cihazdır.
֜stdevir Turbosu (Turbo) , Egzost gazından alınan güç ile motora hava basan cihazdır.

Yanlış bilmiyorsam 2012 itibari ile VW bu motorları , tek beslemeli hale getirecek.
Gerekçesi , çok karmaşık ve pahalı olması. Tercümesi , servisler Turbosu patlak arabadan geçilmiyor.

aynen  öyle sayın hocam... wv  bu konuda resmi bir açıklama yaptı, çifr şarjlı turboların maliyetli ve kompleks yapıya sahip olması sebbeiyle üretimni durduracağını söyledi
 
Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri

ևift besleme zaten hem uzun ömürlü hem ekonomik olsaydı İtalyan firmalar kullanırlardı; turbo dizeli binek araca ilk adapte eden Fiat, gene çift beslemeyi ilk kullanan firma da Lancia dır.

Bundan itibaren tahminimce küçük ama çok kolay devirlenip boşluk oluşturmayan turbo beslemeler kullanılacak; son örneği yeni Ford motorları.


Opel de bu trendi yakından takip ediyor ve yakın zamanda turbo beslemeli benzinli seçenekleri artacak.  ;)
 
Geri
Üst