Degerli arkadaslar,
Dun gece saat 12.00 gibi duramadım ve aracımı opelsizasla forumu için sınırlarımı da zorlayarak test etme kararı aldım. Özellikle hızlanma, yol sesi, rüzgar sesi, viraja sert giriş, fren sistemi ve direksiyonun sertleşmesi konularında gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. yeni araç alacak arkadaşlar için önemli bilgi olduğunu düşünüyorum:
ARKADAşLAR LÖTFEN SİZ DE BENİM GİBİ LİMİTLERİNİZİ ZORLAMAYIN
Test Tarihi: 25 Mart 2011
Test Yeri: Haramidere- Beylikdüzü-B.Öekmece-Mimarsinan yol hattı....
Testin yoğunlaştığı mevki: Beylikdüzünden Büyükcekmeceye inen E-5'in virajlı kısmı ( TÖYAP- TV KULESİ- MEzarlık önün)
Aracın KM'si: 770 km SPORT paket
Yakıt Durumu: 1/4 depo
Ses ve Klima Sistemi: Kapalı
Yolcu: Yok
Özetle:
1: Fren Sistemi: Fren sistemi çok ani frenlemelerde müthiş tepki veriyor⦠özellikle arka tekerlerde de diskin olması ve araçlarımızdaki farklı güvenlik önlemleri hemen devreye giriyor.
2: Surus Anında Manevra: Yol üzerinde bulunan çukurlara düşmemek için sert manevralarla (boş yolda) aracı yokladım. Bir şeritten diğer şeride araç savrulmadan geçebiliyor.. araçta flexride olmamasına rağmen agresif bir sürüş hissi veriyor⦠tepkime süper, direksiyon kontrolü harika.
3. Hızlanma: aracı duz yolâda 1700-3000 devir arasındaki hızlanması çok tatmin ediciâ¦. B.çekmeceden- TV kulesine çıkan yolda (ki çok uzun, virajlı ve dik bir yokuştur) 60 km hızdan yokusun başlamasıyla birlikte 160 km hıza ulaştım..(korktum ve yavasladım)â¦.
4. Yol Sesi: lastikler Bridgestone⦠kesinlikle yol sesi yok⦠farklı asfalt koşullarında aracın içine ses gelmiyorâ¦.
5. Ruzgar Sesi: sadece sol ön konsolun kelebek camı kısmında hafif bir ses geliyor ama ruzgarlıydı hava. Onun dışında kapılardan kesinlikle ses gelmiyor⦠kalörifer peteklerinden de ruzgar sesi gelmiyor.. sanırım 2011âlerde bu durum iyileştirilmiş
6- Viraja sert giriş: TV kulesinden mezarlığın altına sarkan virajlı yolda hızlanarak virajlara fazla fren yapmadan girdim. Araç kesinlikle şerit değiştirmiyor (kendi sınırlarımı zorladım) ancak sert bir virajda kontrolü kaybediyordumâ¦.. o sırada ESP Plus devreye girmedi⦠gostergede herhangi bir uyarı işareti yanmadı..(belki girmiştir ama çok korktum- ama opelsizasla için değer). Bunun dışında araç virajlara girişlerde çok güvenilir. Aracın içinde insan hiç sağa sola eğilmez mi, hiç G etkisini hissetmez mi?
7-Direksiyonun sertleşmesi: Corsaâmda ilk zamanlar direksiyon, hızlanmayla birlikte, çok çabuk sertleşiyordu⦠daha sonraları ya ben alıştım ya da direksiyon kutusu arızasına bağlı olarak bu ozellik kayboldu bilmiyorum⦠ama benim astranın direksiyonu bekledigim kadar sertleşmiyor⦠sanki biraz hızlanırken yeteri kadar sertleşmiyormuş gibi geliyor bana.
8- Yakıt Tüketimi: aracı agresif kullandığım için yakıt tüketimini ölçemedim.. amacım da yakıt tuketimini degerlendirmek degildi. Ancak özellikle kalkışlarda ve rampalarda fazla yakıyor gibi geldi⦠onun dışında aracımın 850 kmâde ortalama yakıt tuketimi 5,8 ( %70 şİ, %30 şD)
sevgiler
Dun gece saat 12.00 gibi duramadım ve aracımı opelsizasla forumu için sınırlarımı da zorlayarak test etme kararı aldım. Özellikle hızlanma, yol sesi, rüzgar sesi, viraja sert giriş, fren sistemi ve direksiyonun sertleşmesi konularında gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. yeni araç alacak arkadaşlar için önemli bilgi olduğunu düşünüyorum:
ARKADAşLAR LÖTFEN SİZ DE BENİM GİBİ LİMİTLERİNİZİ ZORLAMAYIN
Test Tarihi: 25 Mart 2011
Test Yeri: Haramidere- Beylikdüzü-B.Öekmece-Mimarsinan yol hattı....
Testin yoğunlaştığı mevki: Beylikdüzünden Büyükcekmeceye inen E-5'in virajlı kısmı ( TÖYAP- TV KULESİ- MEzarlık önün)
Aracın KM'si: 770 km SPORT paket
Yakıt Durumu: 1/4 depo
Ses ve Klima Sistemi: Kapalı
Yolcu: Yok
Özetle:
1: Fren Sistemi: Fren sistemi çok ani frenlemelerde müthiş tepki veriyor⦠özellikle arka tekerlerde de diskin olması ve araçlarımızdaki farklı güvenlik önlemleri hemen devreye giriyor.
2: Surus Anında Manevra: Yol üzerinde bulunan çukurlara düşmemek için sert manevralarla (boş yolda) aracı yokladım. Bir şeritten diğer şeride araç savrulmadan geçebiliyor.. araçta flexride olmamasına rağmen agresif bir sürüş hissi veriyor⦠tepkime süper, direksiyon kontrolü harika.
3. Hızlanma: aracı duz yolâda 1700-3000 devir arasındaki hızlanması çok tatmin ediciâ¦. B.çekmeceden- TV kulesine çıkan yolda (ki çok uzun, virajlı ve dik bir yokuştur) 60 km hızdan yokusun başlamasıyla birlikte 160 km hıza ulaştım..(korktum ve yavasladım)â¦.
4. Yol Sesi: lastikler Bridgestone⦠kesinlikle yol sesi yok⦠farklı asfalt koşullarında aracın içine ses gelmiyorâ¦.
5. Ruzgar Sesi: sadece sol ön konsolun kelebek camı kısmında hafif bir ses geliyor ama ruzgarlıydı hava. Onun dışında kapılardan kesinlikle ses gelmiyor⦠kalörifer peteklerinden de ruzgar sesi gelmiyor.. sanırım 2011âlerde bu durum iyileştirilmiş
6- Viraja sert giriş: TV kulesinden mezarlığın altına sarkan virajlı yolda hızlanarak virajlara fazla fren yapmadan girdim. Araç kesinlikle şerit değiştirmiyor (kendi sınırlarımı zorladım) ancak sert bir virajda kontrolü kaybediyordumâ¦.. o sırada ESP Plus devreye girmedi⦠gostergede herhangi bir uyarı işareti yanmadı..(belki girmiştir ama çok korktum- ama opelsizasla için değer). Bunun dışında araç virajlara girişlerde çok güvenilir. Aracın içinde insan hiç sağa sola eğilmez mi, hiç G etkisini hissetmez mi?
7-Direksiyonun sertleşmesi: Corsaâmda ilk zamanlar direksiyon, hızlanmayla birlikte, çok çabuk sertleşiyordu⦠daha sonraları ya ben alıştım ya da direksiyon kutusu arızasına bağlı olarak bu ozellik kayboldu bilmiyorum⦠ama benim astranın direksiyonu bekledigim kadar sertleşmiyor⦠sanki biraz hızlanırken yeteri kadar sertleşmiyormuş gibi geliyor bana.
8- Yakıt Tüketimi: aracı agresif kullandığım için yakıt tüketimini ölçemedim.. amacım da yakıt tuketimini degerlendirmek degildi. Ancak özellikle kalkışlarda ve rampalarda fazla yakıyor gibi geldi⦠onun dışında aracımın 850 kmâde ortalama yakıt tuketimi 5,8 ( %70 şİ, %30 şD)
sevgiler