1.3 combo da vites hangi devirde değiştirilir

OpeLT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
1,104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hımm teşekkürler abiii..

özellikle şehiriçi klima açıkken düşük devirde vites değiştirdiğim zaman sıkıntı olabiliyor.. Demek ki klimalı vites değiştirirken devri biraz yüksek tutucaz. ;)

yakıt kalitesi de ayrı bir konu tabi.. ben belli bir istasyondan alıyorum 4 yıldan beri ve sıkıntı çekmedim hamd olsun.. Bazen çekişte sıkıntı olabiliyor ama genelde iyi. Araç 4 yaşını doldurdu 63.000 km de herhalde depoyu temizletme zamanı geldi fayadası olur diye düşünüyorum.. :)
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar son tüketim değerlerimi veriyorum. 96,74 litre eurodizel ile 1695 km yaptım. yaklaşık 5.7 litre/100 km. bu km nin yarısı klimalı. araç sürekli doluydu. (uzun yolda 2 büyük 2 çocuk+bagaj full. şehir içlerinde 4 büyük 4 çocuk.) bu yolun 555 km si şehir içi (istanbul+ankara), 1140 km si uzun yol(samsun-istanbul + istanbul -ankara). uzun yollar 90 ile 120 km/h arası(otobanda 2 defa kısa süreli klimalı ve yüklü 175 yaptım). mesela ankara şehir içi daha gevşekti ama istanbulda bazen 22 km yolu 80 dakikada gittim. ankarada hiç 5 e atamadım. şimdi ankaradayım yarın samsuna gideceğim. daha öncede yazdığım gibi, vitesleri 2500 devri geçince atacağım. seyir hızım 80-90 olacak. araçta 3 büyük 2 çocuk+ bagaj full olacak. 2000 devrin altına düşünce vites düşüreceğim. bakalım ne yakacak. bana göre fazla yakacak ama bakalım. denemeden belli olmaz. bu tüketimimi fazla bulan arkadaşımız oldu, sizlerin görüşü nedir?
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet şimdi samsundayım. tatil bitti, artık hesap zamanı. tatilde total olarak yaktığım yakıtı açıklıyorum. 120 lt. eurodizel ile 2112 km yaptım. 100 km de 5.68 lt. yapar. bu yolun 555 km si ist ve ank ş.içi. 1557 km uzun yolun ise yarısı otoban. otobanda daha çok 115-120 yaptım. bu yolların 2/3 ü klimalı ve araç full yüklü(bazen 4 büyük 4 çocuk).

birde bugün ankaradan samsuna geldim. bu parkurun sonuçlarını vereyim. yol 420 km. 100 km de 5.5 lt. yaktım. şartları belirteyim. 3 büyük 2 çocuk(yalnız oğlum 65 kg olduğu için pek çocuk sınıfına girmiyor:D)+bagaj full bavul(tepeleme. hatta arka görüşümün yarısı kapalı idi) klima yolun 2/3 ünde açıktı. klima kapalı olduğu zamanda camları 2-3 cm açtım. ayrıca yolda rüzgar vardı. ve sürekli karşıdan geliyordu. 10 km civarında yol yapımı vardı. 1.vites gittim. yolun 3/4 ü çift yoldu. yukarıdada dediğim gibi ankaranın rakımı 900 civarı samsun 0. onun için araç zorlanmadı. biraz cut-off danda faydalandım. vitesleri yolun hemen hemen 320 km sine kadar 2500 ü geçince değiştirdim. seyir hızım ise 80-85 civarı idi. ama baktımki bu stil hiçte az yaktırmıyor. yavaş gittiğim içinde bıkkınlık geldi. bende vitesleri yine 3000 de değiştirip hızımı 100 e çıkardım. ama şunu anladımki(bu araçla 13000 km yaptım):

1-1300 motor bu araca az geliyor.
2-vites 3000 den aşağı değişmeyecek.(mecbur kalınırsa 2750)
3- seyir hızı 90 km nin altına inmeyecek.(en fazla 98 km o da 2500 devir yapar)

az yakmak isterseniz durum bu. bunun haricindeki her kullanım fazla yaktırıyor.
ayrıca yolcu sayısı-klima+bagaj+rüzgar fazla yaktıran nedenler. ben aynı yolu ideal kullanımla tek başıma klima açmadan rüzgarda karşıdan fazla gelmiyorsa 4.7-4.8 ile geçerim. ama bununda altına inebileceğimi sanmıyorum. türkiyedede kaç kişi iner bilmem. ben şimdiye kadar hep benzinli ve binek araç kullandım. ve tüm araçlarımla aynı yolu katalog değerinin 0.4-0.5 lt. fazlası ile geçtim. 21 yıldan beri araç kullanıyorum. combo altıncı aracım. total 200.000 km den fazla yaptım. ve anladımki combo binek araçtan yüksek olduğu için rüzgar direnci çok fazla. araçların katalog değeri testleri laboratuar ortamında yapılıyor.onun için combo yola çıkınca binek araçtan fazla yakıyor katalog değerine göre. binek araçlarımla katalog değerine 0.4-0.5 lt. yaklaşabilirken comboyla en fazla 0.7 lt yaklaşabildim. o da zorlamayla. diğer araçlarımla hiç zorlanmadan 0.5 lt yaklaşırdım. bundan sonra vitesler 3000 de değişiyor. seyir hızı 90. en fazla 98.
durum bundan ibaret.
 
Son düzenleme:

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
niyeti bozdum, satıp 1.3 corsa mı alsam. sığamam diye korkuyorum
 

iberay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
niyeti bozdum, satıp 1.3 corsa mı alsam. sığamam diye korkuyorum
değmez abi 1 litre yakıt için.belki daha az değerler için.muğla yatağandan ağrıya geldim.Araba bagajında 150 kiloya yakın yük zeytin yağından incirine börülcesine kadar vardı.4 yetişkin 2 çocuk.ki 3 yetişkin ortalama 85 kilo idi.Akşam 9 da yolculuk başladı.Çift şöfür ertesi akşam 10 Doğubayazıta gelindi(öğretmenlik yaptığım yer)Sivastan sonra yollarda çalışmalar olmasaydı daha çabuk alınabilirdi.Araç 110 aşağıyı çok az gördü.Gece bile 140-150 km değerlerini baya gördü.Yaklaşık 1800 km yol yapıldı.114 litre normal dizel yaktı araba.Giderken 108 litre yakmıştı. Tabi yük ve rampa değerleri artırdı.2700 devirde vites atıyordum.Zaten 5.viteste devire pek bakmıyorum.Yoksa yolmu biter.Aracım 1.7 dti olduğundan burda bazen İran mazotu bulabiliyorum.2 liradan.Belki ondan yakıt gözüme gelmiyor.Sonuç combo harika araba . Aile ve yük için hızlı ve güvenli ve az yakıyor. Giderken Doğubayazıttan Konya'ya kadar gittim.Yakıt molaları dahil 15 saat yormadı diyebilirim.Combo gibisi yok.:)
 

ELR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Birde ben dieseller için çok düşük devirlerde gidilmesinin tavsiye edilmediğini duymuştum uzun vadede krank milini eğiyormuş.
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
peki en ekonomik sabit hız için 80 km diyenler var, buna ne dersiniz
 
Üst