1,3/95hp dizel kullanımı hk.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

oguzbaris

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, arabayı aldığımdan beri devirli olarak kullanıyorum 15000 km dir. 2000 -2500 devirler üzerinde fakat yakıtı 5,5 lt altına indiremedim. Şimdi yol bilgisayarının üzerinde shift okunun gösterdiği zamanlarda vites değiştiriyorum ve 1500-2000 devirler arası kullanıyorum yakıt 4,7 lt indi acaba hangi kullanım daha doğru karar veremedim fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.
 

memduhbey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
astra dizelde en iyi devir aralığı 2000 2250 2500 arasıdır. fakat şehir içinde istesende bu aralığı tutturamıyorsun.benim 30000 ortalamam 5,5 ortalama hızım 39 km senin değerlerinde bence gayet iyi
 

metin_7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
1,176
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
soyle anlatayım mazot ve lpg yuksek devırlerde ve sıcaklıklarda daha ıyı yanan ve daha ıyı performans veren bır yakıt tıbıdır bunda hem fıkırız sanırım dusuk devırlerde aracı kullanmak zamanla motorun sagır olmasına gazla ıstedıgnız anda tepkı vermemesınze ve omrunun kısalmasına neden olur o yuzden 2500/3000rpm vıtes atmak ıcın en ıyı devırlerdır hem moturun kendı ısısını koruması hemde cektıgı yakıtı tam olarak yakıp cıkartmasına ndn olur dusuk devırlerde vıtes atmak yakıtı cıg atmasına ndn olmaktadır dusuk devırdeyken hızlanmaktansa vıtes dusurup hızlanmak herzaman daha ıyıdır bısıklet mantıgıyla dusunun vıten buyuksek yavas bıle gıtsenız zorlanırsınız
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
araba sana nerede vites değiştirmen gerektiğini söyler,,
metin bu arada dizel le lpg nin yüksek devir yakıtı olduğunuda senden duydum :)
 

maart

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
264
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zaten 5.5 lt olması bence çok iyi daha bunun altına düşer mi düşer ama düşük devirlerde kullanmanız lazım bunun sonucunda da motor kurum bağlaycaktır. Vites değiştirme aralığı 2000-2500 olmalıdır bencede.
 

izm35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
211
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
metin bey dedikleriniz lpg ve benzinde doğru ancak diesel icin bence yanlış, dieselde vites değişimlerini her arabanın turbo aralığı içerisinde yapmak en yararlı ve ekonomiği, piyasadaki araçların çoğugunun aralığı 1750-2500 devir arasında. Astra j de ise 1750-3250 devir arasında, astra j de vites değişimlerinde bu devrin üstene çıkmayacak vede altına düşmeyecek şekilde kullanıldığında en ekonomik sürüşü sağlıyor
 

İBRAHİM29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
2,227
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yanlış anlaşılmak istemem ama iyi şöför devir saatiyle araç kullanmaz...aracın motor sesinde kulağın olcak araç sana nerede değiştreceğini söyler...
 

metin_7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
1,176
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
metin bey dedikleriniz lpg ve benzinde doğru ancak diesel icin bence yanlış, dieselde vites değişimlerini her arabanın turbo aralığı içerisinde yapmak en yararlı ve ekonomiği, piyasadaki araçların çoğugunun aralığı 1750-2500 devir arasında. Astra j de ise 1750-3250 devir arasında, astra j de vites değişimlerinde bu devrin üstene çıkmayacak vede altına düşmeyecek şekilde kullanıldığında en ekonomik sürüşü sağlıyor

dogrudur ben yanlısta soylemıs olabılırım ama kesınlıkle lpg (kendı aracım lpglı oldugu ıcın arastırdım ) yuksek devırlerde cok daha ıyı yanıyor mazotta oyle dıye bılıyorum cunku benzın zaten patlayıcı bır madde o yanmıyor ama mazot sıkıstırıldıgında yanma yapan bırsey o yuzden
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yahu arkadaş neye şikayet ediyorsun anlamış değilim
5.5 litre diyor ağlıyorsun:D daha ne yapsın 4 litre yaksa onuda çok göreceksiniz,astra h şehir içi 6 ları görmüyor şu havalarda 7 lere tırmandı seninki kasa daha ağır birde...
biz oturup ağlayalım :)
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
soyle anlatayım mazot ve lpg yuksek devırlerde ve sıcaklıklarda daha ıyı yanan ve daha ıyı performans veren bır yakıt tıbıdır bunda hem fıkırız sanırım dusuk devırlerde aracı kullanmak zamanla motorun sagır olmasına gazla ıstedıgnız anda tepkı vermemesınze ve omrunun kısalmasına neden olur o yuzden 2500/3000rpm vıtes atmak ıcın en ıyı devırlerdır hem moturun kendı ısısını koruması hemde cektıgı yakıtı tam olarak yakıp cıkartmasına ndn olur dusuk devırlerde vıtes atmak yakıtı cıg atmasına ndn olmaktadır dusuk devırdeyken hızlanmaktansa vıtes dusurup hızlanmak herzaman daha ıyıdır bısıklet mantıgıyla dusunun vıten buyuksek yavas bıle gıtsenız zorlanırsınız
bu sizin teoriniz mi yoksa bir dayanağınız varmı ?
bizim arabada yol bilgisayarı var anlık tüketimine devamlı dikkat ederim malum yakıt fiyatları. genelde vites değişimimi 2 bin devir civarı yaparım. yol durumuna göre en yüksek viteste gitmeye çalışırım doğal olarak en az devirde kullanmış olurum aracı. hatta uzun yolda 1500 devir civarında vectra c'nin anlık tüketimi 3 lt civarı bile oluyor ;) ve lpg'nin yüksek devirde çok tehlikeli olduğu kanısına ben vardım ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemiyorum ama bilindiği üzere insignia ve astra turbolarda subap erimesinin sebebi lpg'nin yüksek devirlerdeki sıcaklığından kaynaklanır. ayrıca gaz benzin gibi çok canlı bir yakıt değildir. yüksek devirlerde içer araba resmen. ve sağır olma olayı belki dizellede ama yeni nesil dizellerdede bu olay olmuyor. yakıtınızı sağlam yerden alın. bakımını düzgün yaptırın. en fazla senede 1 kere boğaz kelebeği ve egr temizletirsiniz...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst