zafira b 1.9 cdti 150 ps..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hahoo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hahoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Merhaba z19dth 2006 enjoy aracım.

hata kodları resımde var
a3iav7.jpg

2nw0aie.jpg



2- Aracım sureklı dpf temızlemede yanı yay ısaretı yanıp sonuyor 100 km kesmeden devam ettım sonmedı. yaklasık 20 gundur bunu yasıyorum. piskoku duman ve yakıt artısı. yetkılı servıs tede cozum bulamadım. sızde durum nedır ustalar. mekteplılerle olmadı alaylılar belkı cozersınız.

NOT: Bu sorunlar 2 aydır yasadıklarım. Bugun aracta 2litereye yakın fazla yag oldugunu fark ettım.Ne ustam nede yetkılı servıs bunu fark etmemıs.

yagı bosallttım standartına getırdım. basınc sensoru egr(korlemıstım) ve debimetreyı temizledim.

arac dpf yenılemeye gırdı ama eskısının 3 te bırı kadar duman attı koku yok denecek kadar azdı.


temızledı 10 dakıkada sonra aracı stop ettım yenıden calıstırdıgımda ıse bu sefer turbo devreye gırmedı.

hata kodlarından bırı işlev gaz kelebeği tahrık unıtesı aralıklı seklinde bır uyarı var.

Bu parca nederdedır arkadaslar?
 
Egr deki kör contayı kaldırın. Dpf olan araçta Egr iptali yaparsanız, dpf daha sık çalışır, daha çabuk arızalanır, ve görev yapamaz. Ardından arıza kodlarını silin.

Debimetre temizlemek ile çoğu zaman düzelmez. Aracınızda performans sorunu yok sanırsam. Yok ise debimetre şüphesi azalır.

Km bilgisi yok ama 60.000 üstü tahminim ile ve
Alaylı olarak, sırası ile
Egr yi sökün, sökmüşken emme manifoltunu da kesinlikle temizleyin.
Egr nin kör contasını düzeltin işlevsel hale getirin.
Elinizdeki cihaz destekliyor mu bilemiyorum, aracı siz dpf temizleme moduna alın ve temizleyin.
Devirli olarak 30km civarı yol yapın ve tüm arızaları silin.
Tüm arızalar çözülmüş olacaktır. Çözülmez ise, gene silin tüm arızaları ve debimetrenin fişini sökün ve verdiği arızaları buraya yazın çözüme gidelim.
 
aynı konu seviyesiz bir başka opel forum sitesinde de vardı, oradada bir sonuç çıkmadı bu konuya yanlış hatırlamıyorsam.
 
Egr deki kör contayı kaldırın. Dpf olan araçta Egr iptali yaparsanız, dpf daha sık çalışır, daha çabuk arızalanır, ve görev yapamaz. Ardından arıza kodlarını silin.

Debimetre temizlemek ile çoğu zaman düzelmez. Aracınızda performans sorunu yok sanırsam. Yok ise debimetre şüphesi azalır.

Km bilgisi yok ama 60.000 üstü tahminim ile ve
Alaylı olarak, sırası ile
Egr yi sökün, sökmüşken emme manifoltunu da kesinlikle temizleyin.
Egr nin kör contasını düzeltin işlevsel hale getirin.
Elinizdeki cihaz destekliyor mu bilemiyorum, aracı siz dpf temizleme moduna alın ve temizleyin.
Devirli olarak 30km civarı yol yapın ve tüm arızaları silin.
Tüm arızalar çözülmüş olacaktır. Çözülmez ise, gene silin tüm arızaları ve debimetrenin fişini sökün ve verdiği arızaları buraya yazın çözüme gidelim.

Yarin bunlari uygulayacagim insaallah. Ama 188 binde arac. normal performansi cok iyi moturu bilirsiniz. Bunlarida deneyeyim birde gaz kelebegini temizleyecegim sonrasiki kodlarla yazarim umarim sorunu cozeriz.

Not: emme manifoldu komple 1 ay kadar once yetkili serviste degisti.
 
Son düzenleme:
aynı konu seviyesiz bir başka opel forum sitesinde de vardı, oradada bir sonuç çıkmadı bu konuya yanlış hatırlamıyorsam.

Neden seviyesiz diyorsunuz? Ben iki forumda da bir seviyesizlik gormedim.
 
Sedat Bey emre kardesimin dediklerini uygulayin, EGR manifolt arti manifolt basinc sensorlari temizleyin...bu arada o fazla iki litre yag meselesine gelince hic hos degil...bu partikül temizlemesi kesilmesinden dolayi veya cig mazotdan dolayi dir aman dikkat yagi koklayin büyük ihtimal mazot kokacaktir bu motor yaglamasini keser yatak sardirir...Mazallah. Yag seviyesi iki litre cok olmasi bence hatadan dolayi degil o kadar kimse fazla koymaz...maifolt kapaklari manifolt egr ve manifolt basinci temizletin
 
aynı konu seviyesiz bir başka opel forum sitesinde de vardı, oradada bir sonuç çıkmadı bu konuya yanlış hatırlamıyorsam.
Lütfen diger siteler diger sitelerin problemi onu buraya tasimayin...kötülemeyin...
 
Sedat Bey emre kardesimin dediklerini uygulayin, EGR manifolt arti manifolt basinc sensorlari temizleyin...bu arada o fazla iki litre yag meselesine gelince hic hos degil...bu partikül temizlemesi kesilmesinden dolayi veya cig mazotdan dolayi dir aman dikkat yagi koklayin büyük ihtimal mazot kokacaktir bu motor yaglamasini keser yatak sardirir...Mazallah. Yag seviyesi iki litre cok olmasi bence hatadan dolayi degil o kadar kimse fazla koymaz...maifolt kapaklari manifolt egr ve manifolt basinci temizletin

Mazot kokusunun bariz gelmesi gerekiyor sanırım? Bir koku almadım. Aksine motorun arkasında bariz bir yag kaçagi var. kecelerden yada zayıf noktalardan kacırmıs. Duman atıyordur temizleme zamanında ama yanın bir bölümünü aldıktan sonra ki temizlemede duman cok cok azaldı. Ben hemen hemen eminimki fazla yağ koyulmus ama birazdan kanala cekeceğim yağı kontrol edeceğim. Mazot karısıp karşmadıgını kokudan baska nasıl anlayabilirim?
 
Mazot kokusu yagda mazor coksa ki iki litrden konusuluyor kokuyu alman lazim az ise alamazsin ama yagi elinin arasinda kaydirdiginda inelikden bilirsin kayma etkinliginden hissedersin...
 
malesef yonlendırmelerınızı yaptım ama bır sonuca ulasamadım. bestservisin adana servısınde dpf ve egr ıptalıne ve ecu dan sılınmesıne karar verdın 900 cıvarında bır malıyetı olacak ama en azından kurtulacam.

bu arada mazot sevıyesı hıc artmadı sanırım en bastan koyduklarında fazla koymuslar.
 
Geri
Üst