Yüksek-Km Dizel araçlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Flea_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Merhabalar, bayağı bir süredir yüksek kmli araçları araştırıyorum. Kmsi düşürülmüş araçları alıp yok benim arabam 170binde motor yedi, yok efendim 50bin kmde 2011 focus aldık yatak sardı gibi feryat figan haykırışlar duyuyoruzdur, malum ülkemizde dürüstlük ön plandadır km düşürme çok sık görülür :D
Gelelim fasülyenin faydalarına, yüksek kmli dizel araçların mekaniğinde pek sorun olmadığı, rektifiye gibi bir işleme ihtiyaç olmadığı, genel olarak enjektörler, turbo tertibatı ve bazen mazot pompası gibi sorunlar baş gösterdiği bilinir, nadiren de olsa mekanik olarak silindir kapağı ve conta sorunları olabiliyorMUŞ(VW 1.9 TDI motorunda bilhassa). Bu tür çekinceler sebebiyle insanlar dizel araçlarını 100bin km gibi psikolojik bir sınırı geçtikleri anda elden çıkarma gayretine girerler. En yakın arkadaşımın Hyundai Matrix 1.5 CRDI aracı var, kendisi mermercidir. Mermer ocağına, dağ taş pislik içine çok sık girer, dağı taşı tırmanarak aracını 250bin km gibi bir seviyeye getirdi gayet hor kullanarak( benim benzinli aracı kullandığım 3bin devir gibi hızlarda kullanır genelde), halen de aracı it gibidir...Öte yandan ticari 1.3 cdti/multijet motorların 1milyon km gittiği ve ilan sitelerinde 700 800 900bin km yol yapmış faal dizel araçlar var. Acaba 200bin km yol yapmış bir CDTI motorun sorunuz olarak bir 100bin km yol yapabilmesi yani 300bin km ye tamamlaması nasıl sağlanabilir?(gerçi 450bin kmde hiç motor açmamış sadece enjektör ve turbo bakımıyla seyreden araçlar var, ama biz olumsuz düşünelim) Alınacak riskin boyutu nedir, gerekli bakımlar yapıldığı sürece, enjektör ve turbo tertibatı bakımı ile şehir efsanesine meydan okuma durumu gerçek olabilir mi?
Semia(Selim abi) başta olmak üzere ince ayrıntılı yorumları bekliyorum, hurafeleri yıkalım el birliğiyle.
 
Enjektör, mazot pompası ve turbonun ederi benim arabadan fazla tutuyor :D Dolayısıyla benzinli araçtaki conta yanması bile dizel araçların motor harici diğer arızalarının yanında devede kulak kalıyor :)
 
Sıfır BOSCH marka 1.9 CDTI enjektörleri tanesi 200 avrodan 800 avro ediyor, yaklaşık 2200 lira.
1.9 motorların ortalama 1400-1800 lira arası sıfır mazot pompası fiyatları var.
Turbo da sadece salyangoz ve hortumlardan ibaret desek ve 2bin lira civarı desek 6-7 bin liraya hardcore ölümcül bir revizyon olur bu motora, en kötü ihtimali düşünerek herşeyin bozuk olduğunu varsayıyoruz.
Hele ki bir de 3-4 firma buldum, enjektör ve pompa tamiri yapan, içlerinden biri olduça güven veriyor 25 yıla yakındır faal bir firma, gerekirse isim veririm. Turbo tamiri de gayet yapılabilir. Sıfır parçalardansa onarımla işi çok daha ucuza halledebiliriz aslında, impossible is nothing e çıkıyor yolumuz yine :D
Ha bu arada senin araba o kadar ucuz mu ya :confused:
 
konu 1.3 cdti yada multijetse ben bizim şirkette 10 tane doblo(500 bini geçtiler) gösteririm rutin bakımlar dışında masraf açmamıştır ki bunları kullanan adamlar ilkokul mezunu kuryeler ama ikinci el alırken satıcı insan mı değil mi ona bakmak gerek
 
Nirmal sartlarda km cok uzun sureli gider bakimlarini dogru zamaninda eksikdix yaptirarak tabiki.fakat soyle bi durum var turkiye sartlarinda bu imkansiz bence...neden derseniz ornegin taksiler 700 bin 800 binleri goruyorlar ama aracin motoru soguma bilmiyor hep cwlisiyor.ama bizim gibi kullanicilar aacla 10 km stop edip sonra soguk motorla bi 10 km daha gidip sehir ici bol bol kullaniyoruz.surekli stop ediyoruz calistiriyoruz.motor en cok zarari ilk calistirma ve soguk haldeyken zarar aliyor bildigim...o yuzden bixim araclar 400 500 bini goruyorsa muhtesem degerler bence...

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Selamlar, maalesef ne kadar haklı olsanız da ülkemizde aracını düzenli servise götürmeyen insanlar var. Alacağınız aracın geçmişi önemli. Siz o yukarıdaki masraflara (hor kullanıldığını varsayarak) şanzıman masraflarını da ekleyin. Hor kullanılmış, adam gibi ustalara gitmemiş araçta maalesef söylediğiniz masrafları yapınca da düzelmiyor. Şahsen bunları sattığım aracıma 10000 TL masraf etmiş biri olarak söylüyorum. Araç anca topladı kendini.
 
Mert Kardeşim,
Dizel motor herzaman dayanıklığı ile bilinir ama son zamanlarda Benzinlilerde uzun ömürlü oldu. yani evvelki gibi değil.Dizelde eskisi gibi uzun ömürlü değil bunuda bilesin.Evvelden dizel düşük devirli(ki hala öyle) beygiri düşük ama torku yüksek ve bakımı ağır olmayan ileriye dönük en ucuz araba idi veya motor diyelim.Onun için traktörlerde tırlarda tanklarda olsun gemilerde olsun hep hem yakıtı aynı zamanda dayanıklığı ile ön plana çıktı.çünkü deviri düşük olması ,(aşınma az olması) motorun torkun yüksek olması yakıtı bakımı benzinliden herdaim ileride idi.Bunu şimdi commonrail ve turbo motorla aynı mı derseniz aslında ömürü azaldı,masraflılar arasına girdi.Ama genede dizel dayanıklıdır.bakımları yapılır hor kullanılmazsa genede cazibliği önde bence.
 
Önceden bende dizel araç bakımı pahalı 100.000 geçince turbo, pompa batlatır gibi şeyler duyuyordum fakat;

2 yıl önce peder beye gözümüzü karartıp 2008 model orj 150.000 km' de yetkili servis bakımlı dizel focus aldık. Arkadaşlar araç şuan 170.000 geçti ve ufak bir vida dahi sorun çıkarmadı. Araç toyota gibi sorunsuz çıktı. Şans mıdır bilmiyorum...
 
Yorumlar için teşekkürler, söz konusu araçlar Passat 1.9-2.0TDI, Mondeo 2.0TDCI,Pug407 2.0HDI, Vectra 1.9CDTI gibi genelde ağır abi sınıfındaki araçlar. Fiat multijetler ne hikmetse herkesin söylediğine göre çok dayanıklı oluyor, opeldeki 1.9CDTI motorlar da multijetle(1.9JTD) birebir özellikleri taşıyor. Karakterleri aynıysa dayanımları da aynı olabilir.

Asıl can alıcı noktaya gelmek istiyorum. Araç alınana kadar ne iyi ne kötü bir şekilde bakımları yaptırılmışsa, alındıktan sonra yapılan kapsamlı bir bakım; enjektör temizliği, carbon clean vesaire, zamanı gelmeden yağ değişimi gibi şeyler motoru sağlıklı kullanmamızın devamlılığını sağlar mı acaba?
 
Bu seçenekleri içinde en dayanklı sorunsuzu opel veya multijet 1.9cdti dir bence tek sorunu manifolt kapakcıkları. yoksa motor harika.ha bu arada motor yazılımla açılıyor diye biliyorum,ha buldum tek yapılması gereken Almanyada Tüv'e bildirmek (bu sorun burda yok zaten) geriye tekerleri hız limitine göre takmak
http://www.opel-niedersachsen.de/pdf/TGA_Speedlimiter_Z19DTH.pdf
 
Geri
Üst