- Katılım
- 9 Tem 2012
- Mesajlar
- 3,982
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Merhabalar, bayağı bir süredir yüksek kmli araçları araştırıyorum. Kmsi düşürülmüş araçları alıp yok benim arabam 170binde motor yedi, yok efendim 50bin kmde 2011 focus aldık yatak sardı gibi feryat figan haykırışlar duyuyoruzdur, malum ülkemizde dürüstlük ön plandadır km düşürme çok sık görülür 
Gelelim fasülyenin faydalarına, yüksek kmli dizel araçların mekaniğinde pek sorun olmadığı, rektifiye gibi bir işleme ihtiyaç olmadığı, genel olarak enjektörler, turbo tertibatı ve bazen mazot pompası gibi sorunlar baş gösterdiği bilinir, nadiren de olsa mekanik olarak silindir kapağı ve conta sorunları olabiliyorMUŞ(VW 1.9 TDI motorunda bilhassa). Bu tür çekinceler sebebiyle insanlar dizel araçlarını 100bin km gibi psikolojik bir sınırı geçtikleri anda elden çıkarma gayretine girerler. En yakın arkadaşımın Hyundai Matrix 1.5 CRDI aracı var, kendisi mermercidir. Mermer ocağına, dağ taş pislik içine çok sık girer, dağı taşı tırmanarak aracını 250bin km gibi bir seviyeye getirdi gayet hor kullanarak( benim benzinli aracı kullandığım 3bin devir gibi hızlarda kullanır genelde), halen de aracı it gibidir...Öte yandan ticari 1.3 cdti/multijet motorların 1milyon km gittiği ve ilan sitelerinde 700 800 900bin km yol yapmış faal dizel araçlar var. Acaba 200bin km yol yapmış bir CDTI motorun sorunuz olarak bir 100bin km yol yapabilmesi yani 300bin km ye tamamlaması nasıl sağlanabilir?(gerçi 450bin kmde hiç motor açmamış sadece enjektör ve turbo bakımıyla seyreden araçlar var, ama biz olumsuz düşünelim) Alınacak riskin boyutu nedir, gerekli bakımlar yapıldığı sürece, enjektör ve turbo tertibatı bakımı ile şehir efsanesine meydan okuma durumu gerçek olabilir mi?
Semia(Selim abi) başta olmak üzere ince ayrıntılı yorumları bekliyorum, hurafeleri yıkalım el birliğiyle.

Gelelim fasülyenin faydalarına, yüksek kmli dizel araçların mekaniğinde pek sorun olmadığı, rektifiye gibi bir işleme ihtiyaç olmadığı, genel olarak enjektörler, turbo tertibatı ve bazen mazot pompası gibi sorunlar baş gösterdiği bilinir, nadiren de olsa mekanik olarak silindir kapağı ve conta sorunları olabiliyorMUŞ(VW 1.9 TDI motorunda bilhassa). Bu tür çekinceler sebebiyle insanlar dizel araçlarını 100bin km gibi psikolojik bir sınırı geçtikleri anda elden çıkarma gayretine girerler. En yakın arkadaşımın Hyundai Matrix 1.5 CRDI aracı var, kendisi mermercidir. Mermer ocağına, dağ taş pislik içine çok sık girer, dağı taşı tırmanarak aracını 250bin km gibi bir seviyeye getirdi gayet hor kullanarak( benim benzinli aracı kullandığım 3bin devir gibi hızlarda kullanır genelde), halen de aracı it gibidir...Öte yandan ticari 1.3 cdti/multijet motorların 1milyon km gittiği ve ilan sitelerinde 700 800 900bin km yol yapmış faal dizel araçlar var. Acaba 200bin km yol yapmış bir CDTI motorun sorunuz olarak bir 100bin km yol yapabilmesi yani 300bin km ye tamamlaması nasıl sağlanabilir?(gerçi 450bin kmde hiç motor açmamış sadece enjektör ve turbo bakımıyla seyreden araçlar var, ama biz olumsuz düşünelim) Alınacak riskin boyutu nedir, gerekli bakımlar yapıldığı sürece, enjektör ve turbo tertibatı bakımı ile şehir efsanesine meydan okuma durumu gerçek olabilir mi?
Semia(Selim abi) başta olmak üzere ince ayrıntılı yorumları bekliyorum, hurafeleri yıkalım el birliğiyle.