Yolu Hissetme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muebbet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepkime puanı
2
Puanları
36
Yaş
39
Selamlar bir araç yoldaki engebelerde çok sallanıyorsa bunun kesin sebebi nedir?daha önce kullandığım sert lastiklerden snra aldığım lastikler yumuşak ondanmıdır yoksa amortisörlerdenmidir? aracım corsa c 2005
 
Amatisörleriniz büyük etmendir bu konuda sert amatisör daha cok hissetdirir ve aynı zamanda yol tutusuda sağlar ama yumusak amartisör vırajlarda biraz gaz kesmenize neden olur ama yolun tümseklerını fazla hissettirmez.. %10 luk bir oranlada tabi lastik kalitesi geliyor..
 
Opellerin Corsaların yani amort. sert bilmeyen yoktur bundanmı kaynaklı diyorum ama amortisörlerin patlak olup olmadığını güvenirlir bir şekilde kesince anlamış değilim bayadır.. servis 4 amortisörde patlak demişti 5 ay önce sanrm :S nasıl olur o ya dedim :S
 
amatisör patlak olsa araba bir tarafa yatar yani patlak olan tarafa eğer hepsinde bu durum varsa araba çökmüş gibi durur zaten bakınca anlarsınız birde virajlara girerken araba atar bunu anlamanın cok yolu var ... ama genel olarak opellerin amatisörleri sert oldugu için yolu bayağı hissetiriyor, daha önceki kullandığım arabalardan sonra baya fark ettiriyor..
 
Aslnda ben 4 'ünün de patlak olmasını çok uzak bir ihtimal olarak görüyorum, hadi patlak diyelim dediğin doğru ama yere yatıklıkta çok göreceli yani devamlı bir yerlerden geçerken sürtme yapacak şekildemi olur bunun belirtileri yoksa hafif bir yere yatıklııkmıdır onu bilmyrm diğer corsa lara baktığımda yanı ölçülerde yerle kasa mesafesi :S bozuk ve yamalı yolda 40 la giiderken sanki araba fırlicak taklaya gelicek sanyrm :S
 
ön amartisörlerde patlamıssa eger dıreksıyonda sanki bır hafıflık hıssedersınız.. böyle kontrolünüz dışında gidiyormuş gibi ama araba da bır tarafa yatıklık olur yani bariz sekıllde bellidir patlak amartisör... en basit yağ degısımınde araba havaya kaldıırıldıgında altdan amartısorlere bakın anlarsınız yamuk durur zaten
 
amatisör patlak olsa araba bir tarafa yatar yani patlak olan tarafa eğer hepsinde bu durum varsa araba çökmüş gibi durur zaten bakınca anlarsınız birde virajlara girerken araba atar bunu anlamanın cok yolu var ... ama genel olarak opellerin amatisörleri sert oldugu için yolu bayağı hissetiriyor, daha önceki kullandığım arabalardan sonra baya fark ettiriyor..

Arabayı ayakta tutan yaylardır, amortisör değil, dolayısıyla amortisör patlayınca araç patlayan tarafa yatmaz, araç ancak yaylardan birinde sorun olması durumunda dengesiz bir şekilde durur. Amortisörün arızalı olduğu durumlarda tümseğe girmeniz durmunda aracın salınımı çabuk bir şekilde durmaz, yaylanmaya devam edersiniz tümsekten çıktıktan sonra da. sağlıklı bir amortisörün olduğu tarafa yüklenip bırakırsanız araç 1.5 yaylanma yapar, patlak bir amortisörde , ise araç bir süre salınır.

Gelelim sorun cevabına, eğer bu farkı hemen lastik değişiminden sonra farkettiyseniz sorun tabii ki lastiklerdendir. Ama çok sallanmanın ölçütü nedir? Dediğim gibi yukardaki testi aracın 4 tarafı için de yapın. Kaputun üzerinden bastırıp bırakın, araç bir kere yukarı çıkıp çok az aşağı indikten sonra yaylanma duruyorsa amortisörlerinizde sorun yok demektir
 
Son düzenleme:
Erdem bey teşekkürler öncelikle bu konu dediğim gibi bayadır kafamda Yüksel arkadaşımızlada konuştuğumda sizin tespit yönteminizi söyledi ve bende denedim, aracın ön kısmı tümsekten yere indiğinde 1 kere yaylanıyor bunu araç dururkende yaptıp sağ ve sol taraflardan bastırarak darbe uyguladım ve dediğiniz gibi 1-1.5 salınım yaptı şunu sormak isterim salınımın fazlalığı kaçtır yani patlak amortsr 2 yada 3 salınım mı yapar? Teşekkrler..
 
kasislerdeki sallanma gercekten coksa amortisör olma ihtimali yüksek..
 
Son düzenleme:
virajlarda değil fakat yamalı ve engebeli yollarda langır lungur tabir-i caizse :S
 
Geri
Üst