Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
araban boğulmaya başladığında hissedersin zaten bencede 2500 devirde sorun olmaz. Esas bence böyle bir devirde vites düşürürsen ,motora ani güç biner ve kasılır , gereksiz zorlamış olursun.
Halk arasında yanlış bi bilgi bu yokuştayken vites küçültmek, eski araçların performansı ve torku az olduğu için rampada çabuk düşüyor bu yüzden vites küçültmek gerekiyordu. Şimdi aynı şeyi yeni araçlarda motorun sesini dinlemeden, devir saatine bakmadan yapanlar var.Motor devrin inmiyorsa -eğer rampada ani hızlanmak da istemiyorsan- 5. vitesle devam edebilirsin. Kesinlikle bi sorun yok. Zaten 2000 cc. vectra b'ler performanslarından dolayı kolay kolay rampalarda falan yığılan araç değilller....
arkadaşlara katılıyorum egerki araba teklemeye başaldıysa o zaman vites düşür eger değiştirmezsen bence sakıncalı motor kulaklarını bıle tıtremeyle kırabılırısn
hayır hıc bır zararı olmaz.zarar soyle kı dusuk vıteste gaz pedalına yuklenınce olur bu(bayılma tabırı)aynı sız arac 1500 d/dk ya kadar dusunce hala ısrarla 5 ncı vıteste gıtmeye calısırsanız bu motordan vıtes kutusuna kadar bırcok yere zarar verır.en cokta cebınıze tabı.
yokuşun başlangıçına 2500 devirle giriyorsan...bu araba o yokuşu zaten çıkamaz çıksa bile habire gaza basmak gerekir ve yolun sonuna dogru yıgılır.Yokuş uzunlugunu bilemiyorum (otobandaki dilovası kadar varsa yeter zaten)
vites küçültmen gerekir...Küçültmezsen gaza aşırı derece yüklenmeden dolayı çig atar ve çok yakar zaten...Yakıt ekonomisi olmaz....
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.